Bobbans Death Guard/Nurgle armé

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
John_F

Re: Bobbans Death Guard/Nurgle armé

Inlägg av John_F »

Bobban skrev:Sakta men säkert går det framåt med armén (skriver examensarbete just nu). Tänkte att jag behöver lite Heavy Support, så har därför konverterat färdigt en Havoc Squad.-Mycket Green Stuff blev det samt Power Cables (från Dragon Forge) och lite roliga gamla huvuden från min bits box. Det jobbigaste var bytet av axelskydd (från gamla Death Guard Havocs), eftersom vapen-armarna var gjutna i en hel del (arm + axelskydd). Men med lite hackning, plastarmar, pinning och green stuff blev det rätt bra tycker jag. Lite färg också nu bara...
Finfint konverteringsarbete! Är det pianosträng där i skallen?

Bobban

Inlägg av Bobban »

John_F skrev:Finfint konverteringsarbete! Är det pianosträng där i skallen?
Tack! Tänkte testa det först men sen hörde jag talas om dessa:

http://dragonforge.com/Painting%20servi ... pplies.htm (scrolla ned till Power Cables)

Fungerar extremt bra att arbeta med - lätta att kapa, böja och limma. Bara att rekommendera!

Truant

Inlägg av Truant »

Har också köpt dessa och kan rekommendera dem!

Bobban

Inlägg av Bobban »

Att skriva examensarbete, vikariera på en skola, förbereda för stundande flytt samt få en förkylnings-blessing av Nurgle samtidigt är inte gynnsamt för armé-byggande... Men igår och idag har jag fått lite gjort!

Havoc squad är färdig:
Bild

Satte igång med att förbereda mina 2 Rhinos. Väntar på leverans av Death Guard dörrar från Forge World, men passade på att rengöra delarna och testbygga lite med häftmassa. Allra först ska jag se till att måla och konvertera interiören. Kommer att använda mycket green stuff på chassit tror jag, för att få en lämplig Nurgle-nivå och matcha dörrarna. Tänker även jobba lite på att få alla dörrar funktionella - d.v.s. öppningsbara (ska följa denna trevliga guide).

Bild

Bobban

Inlägg av Bobban »

Wow, tiden flyger iväg... Efter ett uppehåll har jag nu kommit igång och målat igen. Lite pansar i form av 2 Rhinos och 1 Forgefiend har det blivit för att ge lite välbehövt understöd till infanteriet. Så här ser armén ut i dagsläget (VARNING FÖR MÅNGA BILDER):

Bild

Rhinos före och efter målning:

Bild

Bild

Jag bestämde mig för att göra samtliga dörrar öppningsbara vilket var ett projekt i sig...

BildBild

Det är (den slemmiga) insidan som räknas ;)

Bild

Nu har äntligen mina Plague Marines trevliga Nurgle-mobiler att åka runt i!

Bild

Forgefiend är också konverterad. Jag gillade inte huvudena man fick med så jag bestämde mig för att skulptera ett eget:

Bild

BildBild
BildBild
Bild

Den är även magnetiserad så att jag kan utrusta med Ectoplasma om jag skulle vilja det:
Bild

Användarvisningsbild
Ismeno

Bobbans Death Guard/Nurgle armé

Inlägg av Ismeno »

Mind. Blown. Fantastiskt färgschema och utsökt modellerande och målningsteknik, magiskt!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:Mind. Blown. Fantastiskt färgschema och utsökt modellerande och målningsteknik, magiskt!
+1

:wub:
Otroligt inspirerande! Målar Tyranids, vilket inte är likt detta på många sätt, men blir ändå inspirerad de Luxe!
Tiden, energin och kärleken du lägger ner på detaljer och dina färdigheter med penseln får mig att vilja bli en bättre målare! Tack!

Bobban

Inlägg av Bobban »

Tack så mycket hörni!!! Det motiverar verkligen skitmycket att få höra sånt :)

Nu ska jag ge mig på 20 cultists då jag fick min leverans från Forge World (ska använda deras Renegade modeller eftersom de passar så bra med Nurgle).

Bild

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Skitsnyggt.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Massor av snygga detaljer och roligt konverteringsarbete! Me like!
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Skriv svar