Captains Corner
Re: 4000p Tyranids
Blir det spel på GothCon eller?
Turnering? Näe.. Jag tror inte jag skulle få ut så mycket av att komma med en kniv till en pistolfajt.frigobben skrev:Blir det spel på GothCon eller?
Dvs komma med en tillfluffad lista gjord för att ha roligt in i en miljö där det är att äta eller ätas.
Inget ont om de som gillar att vara extremt tävlingsinriktade på turneringar, men jag tror inte det är min grej.
Vanligaste tråden på detta forumet är "Är detta en bra lista eller ska jag byta ut något", följt av en massa svar på hur en lista förvandlas från nasty till übernasty.
Kör med det du tycker är kul istället, brukar min tanke vara.
Ska jag planera in ledighet från familj och jobb, lämna Gotland och lägga de pengar som krävs för en långweekend med att spela 40k på en annan plats i landet så ska det vara för något jag är säker på att jag får ut mycket av.
Skulle dock kunna tänka mig att åka till SydCon någon gång, om det fortfarande är i Malmö/Lund, då kan jag bo hos och hälsa på mina föräldrar samtidigt och få ut ett mervärde av resan hur det än går med spelandet. Det blir nog min första turneringom det blir någon.
Har hört att det ska finnas något som kallas typ "Gamers Weekend" eller något sådant, där syftet är mer att spela för skojs skull än att spela för seger, det är mer min kopp te.
Det är dock en helt annan diskussion.
Kanske lite väl lång rant om uber-listor och superextrema tävlingsspelare när det gäller sveriges kanske mesta fluffturnering, full av mys och goserier 
Du får förlåta mig i min okunskap, har hört så många mardrömshistorier att myten verkar vara verklighet.Ancalagon skrev:Kanske lite väl lång rant om uber-listor och superextrema tävlingsspelare när det gäller sveriges kanske mesta fluffturnering, full av mys och goserier
Jag skriver att "jag tror.." och "jag vill vara säker.." för jag vet faktiskt inte hur det är.
Skulle behöva en turnerings- och spelhelgs- guide ihopskriven så att jag kan hitta vad som är för just mig.
Var är mys och var är ost?
Var är det flest spelare? Var är stämningen lättsam och var är det blodigt allvar?
En sådan komplett gudie över rikets större sammankonster skulle uppskattats!
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 26 gånger.
Nästa mysturnering som skulle passa en spelare som dig skulle jag tror är Gentlemens Achievement. Gothcon hade nog varit helt okej också men det är lite sent att anmäla sig. GothCon har både hårdost och mjukost, då det är ~120 deltagare så brukar det finnas tillräckligt många som har mjuka listor att man får möta dem 
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Tack för infon!daskad skrev:Nästa mysturnering som skulle passa en spelare som dig skulle jag tror är Gentlemens Achievement. Gothcon hade nog varit helt okej också men det är lite sent att anmäla sig. GothCon har både hårdost och mjukost, då det är ~120 deltagare så brukar det finnas tillräckligt många som har mjuka listor att man får möta dem
Ok back on track i min målartråd efter en liten utsvävning om eventuellt turneringsspel:
Projekt 4000p Tyranider 2013
Hive Guard
Nummer 2 av 3 tidigare målade Hive Guards tillfixad nu ikväll - totalt 1828 poäng nu färdiga!

Bara en enda modell kvar, den tredje Hive Guarden, innan jag kan börja på de riktigt stora grabbarna. (och en dam)
Det har jag sett fram emot sedan den första Termaganten fick sin nya look i början av året, över 100 modeller senare så är jag nästan framme vid dem nu!
Du har hög produktionsfaktor. Har själv knappt gjort klart 10 boyz och en nob på 25 dagar 
Waaaaa.........gghhhh!
Just nu har jag det, det är en tidigare målad armé jag renoverar. Gör om skalen, fixar till gamla misstag, snyggar till baser, blendar klor och andra detaljer, så det mesta är redan gjort på varje modell.NordOrk skrev:Du har hög produktionsfaktor. Har själv knappt gjort klart 10 boyz och en nob på 25 dagar
Snart blir det modeller från scratch, då blir det inte samma ös.
Projekt 4000p Tyranider 2013
Hive Guards
Också var trion komplett efter en kvälls målande!

Med denna tredje Hive Guard färdig så är jag uppe i totalt 1878 poäng färdigmålat
Fyra modeller kvar innan hela armén är renoverad och jag kan börja på helt nya.
Carnifex nästa, inte mycket jobb imorgon långfredag så jag borde hinna en bit på honom.
Hive Guards
Också var trion komplett efter en kvälls målande!

Med denna tredje Hive Guard färdig så är jag uppe i totalt 1878 poäng färdigmålat
Fyra modeller kvar innan hela armén är renoverad och jag kan börja på helt nya.
Carnifex nästa, inte mycket jobb imorgon långfredag så jag borde hinna en bit på honom.
4000p Tyranids
Pårom ba! Måste vara gött när allt uppsnyggande är klart. (Och riktigt bra blir det!)
Blir det fler stora monster?
Blir det fler stora monster?