Projekt 4000p Tyranider 2013
Carnifex
Mången timme äro spenderad på målning idag, men till slut så blev jag klar med honom!
Jag är väldigt nöjd, känslan just nu är att den här gynnaren seglar upp som det bästa jag målat någon gång.
När jag byggde ihop honom för några år sedan så fanns inte magneter på min världskarta, han har helt enkelt alltid Crushing Claws, Scything Talons och Bio-Plasma huvudet.
Ovanpå det kör jag honom alltid med Toxin sacs för att få poison attacks och därmed rerolla to wounds och Adrenal glands för att få upp styrkan till 10 på chargen och istakilla T5 snubbar - en outfit som totalt kostar 225p och så kommer jag räkna honom här.
Stor bildkavalkad:
Översiktsbilder - den här modellen är en av mina absoluta favoriter i hela 40k världen!
Från sidan syns skadorna på skalen ganska bra, men också ett sår på benet, jag vill att det ska synas att en Carnifex står mitt i striden och både ger och tar stryk.
Detaljvy över bakre delen av ryggen. Kulhål och märken från större projektiler. På det här avståndet syns även alla smårepor.
Här syns hur hans Crushing Claws fått mycket märken efter strider, samt hur han fått en större projektil mitt i skallen.
Bara att bita ihop och köra vidare. Jag har även försökt få fram en effekt av ett laservapen som träffat huden.
Detaljvy av främre ryggskölden, en del skador där med från små och större vapen.
Bättre bild på skadan på benet.
Med några kompisar. Bilden är mest för att få ett hum om hans storlek. En gång var han den största modellen som fanns tillgänglig till en Tyranidarmé.
Den här Carnifexen med sina 225p tar mig upp till
2103 poäng totalt.
Nästa modell på tur är en Trygon Prime, men det får ta lite längre tid för honom att bli klar. Det var för mycket som försummades här hemma för målningens skull helgen som var, är skyldig familjen och några sysslor lite mer tid i veckan som kommer.
Nu är jag förbi 2000 poäng!