Lincon 2013 - 40K turnering - Frågetråd

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

mongot

Re: Lincon 2013 - 40K turnering - Frågetråd

Inlägg av mongot »

@DHettNeck: Med 'absolut' menar du att både HK's och launchers måste synas?

HK's förstår jag absolut men assault launchers känns inte lika självklart med tanke på granater i övrigt, vill någon ytterligare väga in?

I så fall kanske jag även borde fråga om min Ironclads flamers också, visst duger väl ändå dreadfire-armar (länk) som count-as flamers?
Tänkte inte ens på att fråga först, näven och flamern hänger ändå ihop och flamern syns tydligt.

Min stackars Ironclad kommer ju se ut som en igelkott om jag måste hänga dit allt det här :)

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Vet att ni redan tagit ett beslut i frågan angående om Tau kan köpa flera vapen av samma typ och inte kalla det twin-linked. DVS köpa 2 plasma för 30p och skjuta med 2 plasma.

Första utlåtandet var 'nej, de räknas som TL'.

Först höll jag med er, men nu efter att ha råkat kolla på Shadowsuns profil ser jag att hon har 2 fusionblasters och hennes regler anger klart att det verkligen är 2.

Så varför skulle man inte kunna köpa dubbla vapen?
Vad händer om man köper 3 missile pods?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

refabricated skrev:Vet att ni redan tagit ett beslut i frågan angående om Tau kan köpa flera vapen av samma typ och inte kalla det twin-linked. DVS köpa 2 plasma för 30p och skjuta med 2 plasma.

Första utlåtandet var 'nej, de räknas som TL'.

Först höll jag med er, men nu efter att ha råkat kolla på Shadowsuns profil ser jag att hon har 2 fusionblasters och HENNES regler anger klart att det verkligen är 2.

Så varför skulle man inte kunna köpa dubbla vapen?
Vad händer om man köper 3 missile pods?
Skulle säga att du svarat på din egna fråga. Shadowsun har två, de andra har twin-linked. Köper du 3 missile pods får du väl 1 twin-linked och en icke twin-linked?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Shadowsun är en specialkaraktär, det är lite som att säga "Varför kan inte min Sgt med power sword välja att köra en attack med instant death, Sicarius kan ju det". Ser inte kopplingen där. Och även om det på sedvanligt GW manér må vara lite otydligt skrivet tycker jag intentionen framgår ytterst tydligt. Första kostnaden är för ett vapen, andra kostnaden är för två vapen (som då räknas som twin-linked) tolkar jag inte som något annat än att om man köper 2 vapen av samma blir det twin-linked, precis som det var tidigare (fast mindre tydligt).

Köper du 3 pods får du en twin-linked och en vanlig.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Tycker inte det är helt uppenbart när det finns möjligheten att köpa stuffet till olika kostnader. Hade twinlinked kostat det dubbla så hade det inte varit ngt snack.

Ta plasmor t.ex.
Vill jag ha 2 plasma armar så måste jag köpa en TL plasma(i er värld 2 plasmor) för 20p, inte 30 som 2 plasmor kostar och sedan en plasma för 15p.
Medan jag nog tycker det känns mer rimligt att special regeln TL borde kosta någonstans runt 5p.

Men, men upp till arret :)
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Pärssi

Sv: Lincon 2013 - 40K turnering - Frågetråd

Inlägg av Pärssi »

mongot skrev:Appropå WYSIWYG, hur hårt kommer det tillämpas på turneringen för Ironclad med assaultlaunchers och hunterkillers, måste ingen/båda/en av dom represtenteras på modellen?
Vapen måste representeras. Granater är det inte lika viktigt att de explicit framgår på modellen, förutom om du har flera dreads varav vissa har och vissa inte, då måste det synas.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Pärssi

Inlägg av Pärssi »

refabricated skrev:Tycker inte det är helt uppenbart när det finns möjligheten att köpa stuffet till olika kostnader. Hade twinlinked kostat det dubbla så hade det inte varit ngt snack.

Ta plasmor t.ex.
Vill jag ha 2 plasma armar så måste jag köpa en TL plasma(i er värld 2 plasmor) för 20p, inte 30 som 2 plasmor kostar och sedan en plasma för 15p.
Medan jag nog tycker det känns mer rimligt att special regeln TL borde kosta någonstans runt 5p.

Men, men upp till arret :)
Vi ha valt att Tau får twinlinked om de köper två likadana vapen. Köper du 3 likadana vapen får du alltså ett TL och ett vanligt vapen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Användarvisningsbild
Simb4

Inlägg av Simb4 »

Är det så att den nya FAQ och erratan som kommit i april kommer gälla under Lincon?

Användarvisningsbild
Flogger

Lincon 2013 - 40K turnering - Frågetråd

Inlägg av Flogger »

Simb4 skrev:Är det så att den nya FAQ och erratan som kommit i april kommer gälla under Lincon?
Jag hoppas verkligen det.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Pärssi

Inlägg av Pärssi »

Simb4 skrev:Är det så att den nya FAQ och erratan som kommit i april kommer gälla under Lincon?
Självklart gäller de nya faqarna, så strunt i allt vi skrivit om Tau och deras vapen köp ovan.

Skriv svar