LBK mallen 1.4 (versionen som gäller på Lincon 2013)
Re: LBK mallen 1.4 (versionen som gäller på Lincon 2013)
@Ardhiel: Ta inte mitt ord för lag i detta fallet; jag har inget mer med LBK-mallen att göra än du. Vänta på svar från Pärssi eller någon annan mallskapare så får du ett definitivt svar.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
@ Katarsis
ok
ok
Jag är inte dryg, jag bara låter så.
Ser inte varför mallen skulle gå in och ändra på regler utöver att den begränsar listskrivandet. Jag tror den nackdelen är med i beräkningen och jag håller nog med om att hans fördelar med råge väger över den lilla nackdelen
Varför tog minuset för Runes of Warding bort? Är det bara jag som tycker den är helt mongo-bra? Jag spelar Tyranids och Daemons och att möta Runes of warding är som att få en näve uppkörd i anus samtidigt som någon skriver om ditt codex.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Sv: LBK mallen 1.4 (versionen som gäller på Lincon 2013)
Katarsis har rätt. Kompen ligger utöver alla eventuella regler som en enhet har, vi ändrar inte reglerna utan förhåller oss (kompmallen) till dem och bedömmer därefter.Katarsis skrev:@Ardhiel: Ta inte mitt ord för lag i detta fallet; jag har inget mer med LBK-mallen att göra än du. Vänta på svar från Pärssi eller någon annan mallskapare så får du ett definitivt svar.
Sv: LBK mallen 1.4 (versionen som gäller på Lincon 2013)
Efter speltestning så anser vi att Eldar behöver detta, de har ingen edge mot andra nyare codexar utom just detta gear så listor som kompar 0 har mycket god chans att utan sin magi slå en eldarlista.Flogger skrev:Varför tog minuset för Runes of Warding bort? Är det bara jag som tycker den är helt mongo-bra? Jag spelar Tyranids och Daemons och att möta Runes of warding är som att få en näve uppkörd i anus samtidigt som någon skriver om ditt codex.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Rent generell fråga.
Kommer ni försöka gå ifrån dubbel/trippel/fyrdubbel bestraffningar? Samt sammla alla minus på ett ställe, så man vet var allt står?
Om inte, är detta något ni vill ha hjälp med?
Saker som jag tycker skulle förbättra mallen (som nu ter sig lite spretig) är om _alla_ minus som rör en codex ligger under sagda codex namn och med max 2 noteringar per enhet. Ena om enheten är bra i sig och en notering för synergier. Mer borde inte behövas.
Kommer ni försöka gå ifrån dubbel/trippel/fyrdubbel bestraffningar? Samt sammla alla minus på ett ställe, så man vet var allt står?
Om inte, är detta något ni vill ha hjälp med?
Saker som jag tycker skulle förbättra mallen (som nu ter sig lite spretig) är om _alla_ minus som rör en codex ligger under sagda codex namn och med max 2 noteringar per enhet. Ena om enheten är bra i sig och en notering för synergier. Mer borde inte behövas.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
En fråga.
Då reanimation protocols är jävligt bra undrar jag om ni funderat på att kompa det? Sen tidigare har vi konstaterat att allt bra ska kompa oavsett om man har alternativ till det eller ej och att det ligger som en grundtanke i codexen ska inte heller spela in (vilket jag tidigare använt för att rättfärdiga att det inte kompas).
Då reanimation protocols är jävligt bra undrar jag om ni funderat på att kompa det? Sen tidigare har vi konstaterat att allt bra ska kompa oavsett om man har alternativ till det eller ej och att det ligger som en grundtanke i codexen ska inte heller spela in (vilket jag tidigare använt för att rättfärdiga att det inte kompas).
LBK mallen 1.4 (versionen som gäller på Lincon 2013)
Nja allt som är bra ska ju inte kompa. Utan det som är värst. R.P är inte så bruten.
I linje med rådande komp ska allt bra som spammas kompas, vilket R.P onekligen gör. Om det är brutet är en annan fråga. Det är faktiskt inte mycket som är brutet, GW misslyckades totalt med Necrons och där är mycket brutet. Men i övrigt tycker jag inte något som sticker ut, något i någon gamal codex möjligen.