Lincon 2013 - 40K turnering - Frågetråd
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Re: Lincon 2013 - 40K turnering - Frågetråd
Bra då kan jag ta ta mina black knights som Ravenwing command squad istället då 
Re: Sv: Lincon 2013 - 40K turnering - Frågetråd
Ok, klockrent! Tack för svar!Pärssi skrev:Vapen måste representeras. Granater är det inte lika viktigt att de explicit framgår på modellen, förutom om du har flera dreads varav vissa har och vissa inte, då måste det synas.mongot skrev:Appropå WYSIWYG, hur hårt kommer det tillämpas på turneringen för Ironclad med assaultlaunchers och hunterkillers, måste ingen/båda/en av dom represtenteras på modellen?
-
Meranaldar
Har ett par frågor till Lincon då det är min första turnering
WYSIWYG, Soul grinders o svärdet, om modellen har svärdet, byggde den för länge sedan när det inte spelade någon roll och det var snyggaste alternativet, men inte sugen att betala 25p för +1A, gissar att man WYSIWYG måste köpa svärdet, men går det att hänga en flagga på eländet lr nått o slippa detta? (har varken tid eller råd att införskaffa en ny innan turneringen)
Har ett par konverteringar med, tänkte höra om dessa är ok?
Fiends, byggt de klassiska spindel/demonett kombinationerna, ska stämma bra höjdmässigt och på rätt baser
Flesh Hounds, använder Vampire counts "dire hounds"? som modell istället.
Såg även en tråd med diskussion om baserna på flesh hounds, någon nämnde 40mm bas, men det verkar enligt GW butiken som de ska ha kavaleribaser. Dock kommer även de "riktiga" flesh hounds enbart med fantasy kavaleribaser, är det ok att använda dessa? lr är det ok annars om jag bara konverterar dessa till rundade kanter som 40k kavaleribaserna.
Som sagt ny då det gäller turneringar och vore tråkigt om man kommer dit och inte får använda modellerna man har =)
WYSIWYG, Soul grinders o svärdet, om modellen har svärdet, byggde den för länge sedan när det inte spelade någon roll och det var snyggaste alternativet, men inte sugen att betala 25p för +1A, gissar att man WYSIWYG måste köpa svärdet, men går det att hänga en flagga på eländet lr nått o slippa detta? (har varken tid eller råd att införskaffa en ny innan turneringen)
Fiends, byggt de klassiska spindel/demonett kombinationerna, ska stämma bra höjdmässigt och på rätt baser
Såg även en tråd med diskussion om baserna på flesh hounds, någon nämnde 40mm bas, men det verkar enligt GW butiken som de ska ha kavaleribaser. Dock kommer även de "riktiga" flesh hounds enbart med fantasy kavaleribaser, är det ok att använda dessa? lr är det ok annars om jag bara konverterar dessa till rundade kanter som 40k kavaleribaserna.
Som sagt ny då det gäller turneringar och vore tråkigt om man kommer dit och inte får använda modellerna man har =)
@MeranaldarMeranaldar skrev:Har ett par frågor till Lincon då det är min första turnering
- Då modellen kommer med svärdet så kan du behålla det men påpeka i varje match att du inte köpt uppgraderingen.
- Dina Fiends och Flesh hounds funkar fint, har sett liknande många gånger
- Det är ok att använda de baser som GW levererar modellen med, du får byta men sålänge det är antingen 40mm eller kavalleri eller bike-bas så är det bara att köra.
PÅMINNELSE:
SISTA DAG FÖR LISTINSKICK ÄR 1:A MAJ!
SISTA DAG FÖR LISTINSKICK ÄR 1:A MAJ!
-
Alexander_Elmgren
Hej
Är det okej att använda en Falcon som Wave Serpent? Tornet är ombyggt till TwinLinked Shuriken Cannon. Falconen har inte de där spröten ut på sidan. I armén skulle jag ha 2 vanliga wave serpents och en falcon som är konverterad enligt ovan. Hur dömer ni?
Är det okej att använda en Falcon som Wave Serpent? Tornet är ombyggt till TwinLinked Shuriken Cannon. Falconen har inte de där spröten ut på sidan. I armén skulle jag ha 2 vanliga wave serpents och en falcon som är konverterad enligt ovan. Hur dömer ni?
Alexander_Elmgren skrev:Hej
Så länge beväpningen är helt korrekt och fordonets dimensioner är densamma som den modell den ska representera (de har väl samma hull, bara tornet skiljer sig?) och att det inte kan misstas som något annat, typ att du blandar in några Falcons som är Falcons så är det ok.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
WSn är en bit längre än falconen dock.Pärssi skrev:Alexander_Elmgren skrev:Hej
Så länge beväpningen är helt korrekt och fordonets dimensioner är densamma som den modell den ska representera (de har väl samma hull, bara tornet skiljer sig?) och att det inte kan misstas som något annat, typ att du blandar in några Falcons som är Falcons så är det ok.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
Alexander_Elmgren
Ja det är den ju. 2cm längre är wave serpenten än en falcon. Hur ställer sig arrangörerna sig till detta? Go eller nogo? Det är ju så gott som lika långt i mitt tycke. =)
Är ingen arrangör men så länge det är tydligt att det är en wave serpent så är det helt lugnt IMO.Alexander_Elmgren skrev:Ja det är den ju. 2cm längre är wave serpenten än en falcon. Hur ställer sig arrangörerna sig till detta? Go eller nogo? Det är ju så gott som lika långt i mitt tycke. =)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen