Space Wolves
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Space Wolves (slutgiltig version uppe)
Borde inte SW karaktärerna (och alla andra typer av SM/CSM) få upplättade minus på sina prylar, precis som space marines fick på sina karaktärer?
-
Michael Carl
Så bra, då skall jag fundera vidare på mitt nya projekt.Katarsis skrev:Precis, skall kanske uppdatera 'Så läser du mallen'-texten och inkorporera den i mallen.Zurken skrev:Jag tror inte att det ska tolkas så (t.ex så står det väll för wolfcalws "each wolfclaw -1" så de får -1 för varje)
Inte för att det spelade någon roll egentligen, hade spelat med dubbla vapen ändå, men kan vara bra att veta.
- theWatchman
Btw, eftersom man bara kan ha ett specialvapen, fist, claw osv. på thunderwolves så kanske man skall ta bort ordet each på dom.
- theWatchman
stormshielden på wolflorden ligger kanske fortfarande lite högt. -1 på SM -3 på SW. Känns konstigt o få 3+ inv save för -3 i komp och 30p samt att inte kunna få +1 i attack för extra vapen när man kan få 4+ inv för 25p och -0 o komp.
På wolf guard battle leader har ni nog glömt att sänka thunderwolf mount till -4 (samma som på wolflorden)
På wolf guard battle leader har ni nog glömt att sänka thunderwolf mount till -4 (samma som på wolflorden)
1. SM går från 4+ till 3+. SW från inget till 3+, låter då mer som att 4+ invot skall få minus det också tycker jag.theWatchman skrev:stormshielden på wolflorden ligger kanske fortfarande lite högt. -1 på SM -3 på SW. Känns konstigt o få 3+ inv save för -3 i komp och 30p samt att inte kunna få +1 i attack för extra vapen när man kan få 4+ inv för 25p och -0 o komp.
2. Det stämmer, fixar det.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- theWatchman
Visst, ett minus på 4+ invot kan nog vara på sin plats.Katarsis skrev:1. SM går från 4+ till 3+. SW från inget till 3+, låter då mer som att 4+ invot skall få minus det också tycker jag.theWatchman skrev:stormshielden på wolflorden ligger kanske fortfarande lite högt. -1 på SM -3 på SW. Känns konstigt o få 3+ inv save för -3 i komp och 30p samt att inte kunna få +1 i attack för extra vapen när man kan få 4+ inv för 25p och -0 o komp.
2. Det stämmer, fixar det.
Frågan är väl om han inte borde börja på plus då, att inte ha något invo-save i grund är ganska dåligt för någon som insta-dör av fistar.
- theWatchman
Jupp, och skall man inte dö mot fistar så får man köpa björnsagan för 35p och -3 i kompHeadWar skrev:Frågan är väl om han inte borde börja på plus då, att inte ha något invo-save i grund är ganska dåligt för någon som insta-dör av fistar.
Space wolfs land raider crusader och redeemer ligger lite fel jämfört med SM. SW verkar ha fått snällare komp på vanliga LR då den rymmer färre killar, men det har gjort att crusadern och redeemern har gått upp ett komp också, trots att de är likadana. Plusen för redeemer och crusader måste modifieras med land raiders ursprungskostnad i åtanke. Eller, enklare och bättre vore nog att lägga ett +1 för vanlig land raider så slipper man att det blir fel med land raider helios och alla andra IA-varianter.
Funderar lite på rune priestens nya (och gamla) minus.
Spelade en mindre turnering i helgen med dubbla präster för att att få testa dom lite (en med jaws/tempest wrath och en med hurricane/lightning), och kan säga att jag inte är jätteimponerad av vad dom kan uträtta.
Hurricane är bra, men -7 känns överdrivet (vilken annan bra power ger ens i närheten av samma minus? Den är bra men inte bruten imo).
Tempest wrath är väldigt begränsad och bara bra i vissa matchups, så den behöver nog inte -5.
Är övertygad om att jaws är överskattad, och väldigt lång från att vara lika bruten som lashen (som har samma minus). Under 5 matcher turnering lyckades min jaws ungefär med följande:
1. CSM: snipa en obbe och en plasma gun runda 1 och efter det nån enstaka marine.
2. SW: plocka en fist från en wolf guard så jag fick ett litet övertag i combat senare
3. IG: döda lite random guardsmen, inget som gjorde skillnad
4. IG: plocka en commisar så 30 guardsmen inte alls vara lika modiga i combat
5. NECRON: plocka en lord och en immortal
I matchen mot necrons var jaws riktigt bra, väldigt skönt att plocka lorden med orb och veil runda 1, men i övriga matcher gav den mig bara några små fördelar här och var, något som många andra powers också skulle gjort.
En lash är sjukt mycket mer avgörande och lyfter en listas hårdhet otroligt mycket. En jaws kan ge dig några små fördelar på olika ställen (som att snipa power fistar, laserkannoner och vissa karaktärer) men är både oberäknelig och sällen avgäörande. I rätt matchups är den dock sjukt bra, mot tyranids med lite fexar är den förmodligen ungefär lika bra som en lash.
Allt detta i kombination med att prästen får omitiverade -3 i grund tycker jag gör att rune priest känns som en sjukt ovärt val att ta med kompmallen.
Skillnad på assault cannon och CML på wolf guard terminators borde in (precis som för SM).
Funderar lite på rune priestens nya (och gamla) minus.
Spelade en mindre turnering i helgen med dubbla präster för att att få testa dom lite (en med jaws/tempest wrath och en med hurricane/lightning), och kan säga att jag inte är jätteimponerad av vad dom kan uträtta.
Hurricane är bra, men -7 känns överdrivet (vilken annan bra power ger ens i närheten av samma minus? Den är bra men inte bruten imo).
Tempest wrath är väldigt begränsad och bara bra i vissa matchups, så den behöver nog inte -5.
Är övertygad om att jaws är överskattad, och väldigt lång från att vara lika bruten som lashen (som har samma minus). Under 5 matcher turnering lyckades min jaws ungefär med följande:
1. CSM: snipa en obbe och en plasma gun runda 1 och efter det nån enstaka marine.
2. SW: plocka en fist från en wolf guard så jag fick ett litet övertag i combat senare
3. IG: döda lite random guardsmen, inget som gjorde skillnad
4. IG: plocka en commisar så 30 guardsmen inte alls vara lika modiga i combat
5. NECRON: plocka en lord och en immortal
I matchen mot necrons var jaws riktigt bra, väldigt skönt att plocka lorden med orb och veil runda 1, men i övriga matcher gav den mig bara några små fördelar här och var, något som många andra powers också skulle gjort.
En lash är sjukt mycket mer avgörande och lyfter en listas hårdhet otroligt mycket. En jaws kan ge dig några små fördelar på olika ställen (som att snipa power fistar, laserkannoner och vissa karaktärer) men är både oberäknelig och sällen avgäörande. I rätt matchups är den dock sjukt bra, mot tyranids med lite fexar är den förmodligen ungefär lika bra som en lash.
Allt detta i kombination med att prästen får omitiverade -3 i grund tycker jag gör att rune priest känns som en sjukt ovärt val att ta med kompmallen.
Skillnad på assault cannon och CML på wolf guard terminators borde in (precis som för SM).
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Lite plus på vargherren, lite minus på belt of russ och fixa minuset för dundervarg åt battle leader är på gång.