Tau 6th
Re: Tau 6th
Jag anser nog att riptides skall ha ett komp för 2 eller fler oavsett poäng summa en anser jag vara helt ok och jag anser inte heller man skall öka suits kostnaden på den för då förhindrar man att kunna använda andra suits om man endast vill ha en.
Anledningen till varför man skall kompa den redan efter 2 är för att de likt tex draken är en gamewinner pjäs de gör kanske inte den mesta skadan men de har mobiliteten och de tål extremt mycket samtidigt som de kan vara väldigt bra mot tex flyg.
Anledningen till varför man skall kompa den redan efter 2 är för att de likt tex draken är en gamewinner pjäs de gör kanske inte den mesta skadan men de har mobiliteten och de tål extremt mycket samtidigt som de kan vara väldigt bra mot tex flyg.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det är väl ändå inte förolämpande att inte hålla med någon om hur bra en enhet är i ett spel med plastgubbarFlogger skrev:Du är så söt när du håller med på ett förolämpande sättDHettNeck skrev:Jag vill bara flika in att jag också tycker att dom är ruggigt bra, men jag tycker att du överdriver det hela.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Tau 6th
Själva är det inte mycket ballare än dreadknights. (Ja absolut bättre men inte sjuukt stor skillnad) det är väl snarare att ge tau något som de inte har haft förut. En tålig countercharge/upplåsningsenhet. Så tycker absolut det beror på vad som finns i resten av armen. Men att den 3e ska kompa rakt av är jag helt med på.
Skulle kunna vara så enkelt att:
1 >2 Riptides in army. (>1 if at least 1 unit of crisis/ xv88 suits i present)
Dvs 3 ger minus. 2 ger minus om man har någon suit enhet. (Man kan ha göttiga arméer med firewarriors också men de klämmer man ju åt med etheral och annat)
Dvs 3 ger minus. 2 ger minus om man har någon suit enhet. (Man kan ha göttiga arméer med firewarriors också men de klämmer man ju åt med etheral och annat)
Commandern är en crisis suit. Är tanken att han också räknas in där?LillePer skrev:Själva är det inte mycket ballare än dreadknights. (Ja absolut bättre men inte sjuukt stor skillnad) det är väl snarare att ge tau något som de inte har haft förut. En tålig countercharge/upplåsningsenhet. Så tycker absolut det beror på vad som finns i resten av armen. Men att den 3e ska kompa rakt av är jag helt med på.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Tau 6th
Kanske? Eller så räknas bara commandern om han har ignorecover eller monsterhunter grejen. Men då blir det ett mer avancerat minus.
Man skulle kunna räkna honom oavsett då man antar att folk tar det värsta vilket är just twin-link, ignore cover och monsterhunterLillePer skrev:Kanske? Eller så räknas bara commandern om han har ignorecover eller monsterhunter grejen. Men då blir det ett mer avancerat minus.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Till en riptide känns det mest som waste of points med den commandern. Närmare 350pts för att skjuta en bössa. Finns bra mycket bättre saker i boken för dom poängen.
Tycker att det här var ett bra förslag.Pärssi skrev:
tankegångarna runt denna ligger mellan era förslag;
1 V10 Battlesuits in army (count each Broadside Battlesuit with TL High-yield missile pod and Riptide as 2). And additional 1 if V14. Do not count stealth suits.
1 V8 vehicles (do not count Piranhas) and Monstrous creatures (Count each Riptide as 2). And additional 1 if V12. Count each vehicle with SMS as 1,5 and each Riptide with SMS as 2,5.
Det gör inte jag. Då får man fortfarande in 3 Riptides i de flesta arméer utan komp. Det funkar inte. Man får till och med in 3 SMS Riptides på 0 komp på 1850... och 2 på 1250p...Ceasar skrev:Tycker att det här var ett bra förslag.Pärssi skrev:
tankegångarna runt denna ligger mellan era förslag;
1 V10 Battlesuits in army (count each Broadside Battlesuit with TL High-yield missile pod and Riptide as 2). And additional 1 if V14. Do not count stealth suits.
1 V8 vehicles (do not count Piranhas) and Monstrous creatures (Count each Riptide as 2). And additional 1 if V12. Count each vehicle with SMS as 1,5 and each Riptide with SMS as 2,5.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tycker det är dåligt framförallt för att man får in 2*Riptides+3*Missilesides vilket är bra mycket värre.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis