Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Projekt 4000p Tyranider 2013

Gammel-Zoan färdig!
Klar nu ikväll, då är jag uppe i Totalt 3070 poäng
Den här modellen blev även ett första försiktigt försök till en OSL-effekt, något jag aldrig riktigt provat förut.
Jag tycker hjärnan fick en helt okej glöd kring sig för ett första försök! :)

Bild

En dag ska jag ha 9 Zoanthropes i en armé, bara för skojs skull.
Psyker-Bonanza! För att hålla reda på vem som har vilka spells har jag tänkt göra olika färger på hjärnorna, därav blandningen.

Bild

Jag har ännu inte bestämt nästa enhet som skall målas, men det lutar åt en box nakna Hormagaunts, har en oöppnad sådan låda som ligger och väntar!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Hormagaunts

Jag spinner vidare på tanken om att Hormagaunts faktiskt kutar och skuttar på 2 ben, och då kan de inte luta framåt så som modellerna gör om de limmas ihop som tänkt.
(Se någon post tillbaka för djupare förklaring till det, Greyhound-teorin.)
Jag vill även få enheten att ge intrycket av att deras specialregel Bounding Leap syns även på modellerna, fluffmässigt så spränger de fram över nejderna med ståtliga hopp tack vare deras explosivt spänstiga bakben!

Första fyra från lådan som öppnades ikväll ihoplimmade:

Bild

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Jag tycker glow-effekten blev bra, har själv provat lite med sånt det svåra jag tycker är att ta steget och måla på en redan "färdig" yta med en ny färg som kanske inte blir som man tänkt...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

lonestar skrev:Jag tycker glow-effekten blev bra, har själv provat lite med sånt det svåra jag tycker är att ta steget och måla på en redan "färdig" yta med en ny färg som kanske inte blir som man tänkt...
Tack!

Jo jag läste lite i en gammal White Dwarf där Eavy Metal gänget tipsar om OSL.
Typ: "Måla först till din högsta standard och lägg sedan försiktigt på effekten i många lager"
Lätt som en plätt ju..eller? Och om det sedan blir fel över en blendad yta då? Går inte att reparera utan att göra om allt..
Men det är häftigt hur det kan lura ögat när det är riktigt bra gjort, att effekten av sken får hjärnan att översätta det till en ljuskälla i mitten så att den verkar lysa, även om den ser exakt likadan ut som innan effekterna målades omkring den.

Har aldrig gett mig på NMM-heller, med det kan också bli bisarrt vackert när det är välgjort.
Målning är en skön hobby, för det går alltid att bli bättre, oavsett antal år med penseln. :D

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Hormagaunts, brood nummer 3

Alla 12 ihoplimmade i löpande och hoppande positioner nu:

Bild

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Snyggt jobbat, ser skitbra ut.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

katzenjammer skrev:Snyggt jobbat, ser skitbra ut.
Tack! :D

Hormagaunts, Brood nummer 3
Nummer 1 av 12 klar nu ikväll - 6 poäng per gubbe på de här ouppgraderade modellerna.

Bild
(Missade nån rest från tillverkningen på undersidan av klon, får fixa till det lite snyggt sen)

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Hormagaunts, Brood nummer 3

5 av 12 löpare klara nu lördag kväll!

Bild

Har en del målning inplanerad imorgon också, jag hoppas på minst 2 till då!

Jonke

Inlägg av Jonke »

Jag gillar de uppresta gauntsen. Kan man få en bild tillsammans med en gardist eller dy för att få känsla för hur stora de är?

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jonke skrev:Jag gillar de uppresta gauntsen. Kan man få en bild tillsammans med en gardist eller dy för att få känsla för hur stora de är?
Tack!

Två till klara nu under kvällen, 7 av 12 därmed klara!

Bild

Skriv svar