Nya Space Marines i Juni!

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
kombat

Re: Nya Space Marines i Juni!

Inlägg av kombat »

känns överlag att templar faktiskt har blivit mycket bättre med fler val och inte behöva springa ifrån objektiven om de blir lite arga. De var aldrig särkilt bra i närstrid i 6th.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Valrosskorv skrev:Måste säga att jag är sjukt orolig för mina Black Templars; det verkar inte finnas särskilt mycket närstridskraft kvar.
De är bättre på det än tacticals iallafall...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Ozzit

Inlägg av Ozzit »

kombat skrev:känns överlag att templar faktiskt har blivit mycket bättre med fler val och inte behöva springa ifrån objektiven om de blir lite arga. De var aldrig särkilt bra i närstrid i 6th.
De blir nog bättre tack vare alla nya val men de lär fortfarande vara ganska kassa som en close combat army vilket är det de borde vara bra på. Springa av objektiv är inget de behöver göra i nuvarande codex häller, kan varit i 4th de behövde göra de.

Användarvisningsbild
kombat

Sv: Nya Space Marines i Juni!

Inlägg av kombat »

Ozzit skrev:
kombat skrev:känns överlag att templar faktiskt har blivit mycket bättre med fler val och inte behöva springa ifrån objektiven om de blir lite arga. De var aldrig särkilt bra i närstrid i 6th.
De blir nog bättre tack vare alla nya val men de lär fortfarande vara ganska kassa som en close combat army vilket är det de borde vara bra på. Springa av objektiv är inget de behöver göra i nuvarande codex häller, kan varit i 4th de behövde göra de.
Det var väl fortfarande så att om man dödar en gubbe i en templar enhet sp antingen flyr dem eller springer rakt mot motståndaren ?

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

lösningen var att man valde go to ground med alla enheter som höll objektiv, hela tiden, fr.o.m. runda 5!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

bolterochkniv skrev:lösningen var att man valde go to ground med alla enheter som höll objektiv, hela tiden, fr.o.m. runda 5!
Precis. Har Black Templars blivit en starkare armé? Nästan garanterat. Har de blivit en bättre närstridsarmé än de var innan? Förmodligen inte, vilket är helt åt helvete.

Ozzit

Inlägg av Ozzit »

Man rör sig upp till D6 mot närmsta fiende, så du kan gå 0.01" om du vill det.

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

Ozzit skrev:Man rör sig upp till D6 mot närmsta fiende, så du kan gå 0.01" om du vill det.
Följer man reglerna så rör man sig enligt FAQ den fulla distansen.

Ozzit

Inlägg av Ozzit »

Valrosskorv skrev:
Ozzit skrev:Man rör sig upp till D6 mot närmsta fiende, så du kan gå 0.01" om du vill det.
Följa reglerna? vilka galenskaper :roll:

Hade helt missat att de lagt in det i 6th ed FAQn, mina stackars telmpars har bara samlat damm det senaste året

Användarvisningsbild
kombat

Sv: Nya Space Marines i Juni!

Inlägg av kombat »

Valrosskorv skrev:
Precis hade för mig de faq:at dem till att bli helt värdelösa på att hålla objektiv.

Jag ser inte riktigt hur de har blivit så mycket sämre på närstrid om jag skall vara ärligt, de är inte så jäkla heta nu heller. Ska man vara bra på närstrid numera måste man ha sjukt mycket attacker som träffar bra och woundar bra (gärna med rending eller lpg ap) templars kommer nog aldrig få det så det är nog lika bra att de blir lite mer shooty istället. Shooty är i regel också bättre än cc

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4

Skriv svar