Captains Corner
-
katzenjammer
Re: 4000p Tyranids
oväntat nog såg detdär helt ok ut, med gamla hormagants ihop med de nya. Grymt!
Flesh is a design fault
- bolterochkniv
gamla hormagaunts är jävligt snygga. nog dom enda nidsmodellerna där jag föredrar de äldre framför de nya, kanske raveners också.
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
De gamla Hormisarna smälter in bra, de är bara extra arga! Mycket snyggt.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
hehe, precis samma sits, tror minst 75 procent av den lilla egna tid jag har över spenderas vid målarbordet 
[quote="Captaingallas"]
Tack så väldigt mycket! Definitivt är jag en dedikerad målare. Jobb och barn är ingen gyllene combo för att åka iväg och spela i timtal på kvällar eller helger, men målningen är skön avkoppling hemmavid.
[quote="Captaingallas"]
Tack så väldigt mycket! Definitivt är jag en dedikerad målare. Jobb och barn är ingen gyllene combo för att åka iväg och spela i timtal på kvällar eller helger, men målningen är skön avkoppling hemmavid.
Låter som exakt samma sits!Ajvar skrev:hehe, precis samma sits, tror minst 75 procent av den lilla egna tid jag har över spenderas vid målarbordet
En av mina vänner som ibland saknar målarmotivation undrade hur jag orkade måla efter en hel dag av jobb och familj.. Hade jag inte haft den där stunden av egen tid i min egen lilla värld av gubbar så hade jag nog inte haft energin till det andra.
När jag sätter mig vid målarbordet är som att plugga i en batteriladdare.
Målning, en kopp te, något att lyssna på under tiden... Ah.. Njutning!
katzenjammer skrev:oväntat nog såg detdär helt ok ut, med gamla hormagants ihop med de nya. Grymt!
Tack! Jo de smälter in väl, ett par extra klor istället för små meningslösa armar, men storleksmässigt och designmässigt så passar de in. Jag tycker deras gamla avlånga "alien"-huvud är snyggare än de nyare modellernas!Serpent skrev:De gamla Hormisarna smälter in bra, de är bara extra arga! Mycket snyggt.
Jag håller med dig! Raveners modellerna är fina, dock smälter de inte in lika väl, har precis gjort klar den första:bolterochkniv skrev:gamla hormagaunts är jävligt snygga. nog dom enda nidsmodellerna där jag föredrar de äldre framför de nya, kanske raveners också.
Projekt 4000p Tyranider 2013
Raveners, OOP
I fyndlådan jag köpte ingick två gamla raveners, en av dem är nu klar.
Sedan innan har jag bara näst nyaste versionen, även de i metall, så när jag väl köper fler en dag så blir det tre generationer Raveners i samma unit.
Med sina gigantiska Scything Talons sticker den gamla ut från gruppen, men när fler tillkommer så kommer det nog att se okej ut med lite blandade modeller i samma unit.

Jag tycker om att det är mer rörelse i denna äldre modell, det ser ut som om han ålar sig framåt.
Med Rending Claws väger han in på 35p, då har jag Totalt 3189 poäng - 811p kvar till målet.
Under målning just nu är en äldre version av en Lictor.
Jag har bara de gamla Raveners:en, de massiva i tenn. Ett tips är att inte tappa de i betonggolv för det blir så otäcka gropar i betongen. Spelmässigt har jag aldrig varit imponerad av deras prestanda. Det är ganska sköra konstruktioner som de få gånger som de kommer in i närstrid helt enkelt inte dödar tillräckligt många fiender för att motivera deras poängkostnad. Men jag gillar lite modellerna... Kan bero på att jag spelat Starcraft också...
Deras klor är å andra sidan lite väl stora kan jag känna. Klorna är typ 1,5 gånger så stora som en Guardsman (en vanlig människa alltså) men alla får ta sitt Save mot det! Fullkomligen obegripligt.
Överlag har jag väldigt kluva känslor mot gamla Tyranider. Det mesta ser rätt budget ut men hormagauntsen ser faktiskt bra ut.
Jag ser också fram emot det nya codexet för Nids, det kanske skulle motivera mig att börja damma av de gamla trotjänarna.
Deras klor är å andra sidan lite väl stora kan jag känna. Klorna är typ 1,5 gånger så stora som en Guardsman (en vanlig människa alltså) men alla får ta sitt Save mot det! Fullkomligen obegripligt.
Överlag har jag väldigt kluva känslor mot gamla Tyranider. Det mesta ser rätt budget ut men hormagauntsen ser faktiskt bra ut.
Jag ser också fram emot det nya codexet för Nids, det kanske skulle motivera mig att börja damma av de gamla trotjänarna.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
4000p Tyranids
Stiligt som vanligt kaptenen! Och med en ny Codex tydligen runt hörnet är det ett väldigt vältajmat projekt. 
-
katzenjammer
måste fråga hur du gör klorna? såna skills vill jag gärna utveckla då jag ser ut att bli tvungen att måla upp min bioshock-CSM armé