LBK mallen 2.0 BETA - feedback

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Ancalagon

Re: LBK mallen 2.0 BETA - feedback

Inlägg av Ancalagon »

Kimich skrev:så är det ofta med Celestin, när du behöver henne som mest då kommer hon inte.
*fniss*

;)

Kimich

Inlägg av Kimich »

Hur menar du nu? Det finns inget bortsett från Celestin och Exorcisten som är bra/ prisvärda i hela codexet.

Varför spelar inte fler SoB? Det är inte för att dom är dyra eller bara i metall utan för att dom är SÅ dåliga i jämförelse med allt annat.

Du har inga vettiga HQ val förutom Celestin, möjligtvis Jacobus. Din enda troop kostar minst 125p. Du har noll närstrid, möjligtvis en countercharge enhet med deathcult eller repentia men dom kommer vara bortknattrade långt innan dom får en chans att countra något. Så nej, dom är inte bra. Varför ta bort det enda dom har som ger dom en möjlig chans?

Ifall man har allies är det en helt annan grej.[/quote]

Jag tror att det är kombinationen av all metal, ingen codex och dåliga som gör det. Hade dom haft ett riktigt codex och plastmodeller hade betydligt många fler spelat dom.

Jag tycker dom är ok på komp 0 nu.[/quote]

Och vad tycker du om komp 1? Är dom lika starka som alla andra då?

Användarvisningsbild
kombat

Sv: LBK mallen 2.0 BETA - feedback

Inlägg av kombat »

Jag tror systrarna kom på 3e plats på nova när man räknade poängsnittet per spelare. Bara tau och eldar tog i snitt mer poäng. Systrarna är ingen super armé men att påstå att det är en dålig armé bara för att folk inte spelar dem är inte sant. Folk spelar inte systrarna för att det är en repetetiv dyr arme med bara metallfigurer

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4

Kimich

Re: Sv: LBK mallen 2.0 BETA - feedback

Inlägg av Kimich »

kombat skrev:Jag tror systrarna kom på 3e plats på nova när man räknade poängsnittet per spelare. Bara tau och eldar tog i snitt mer poäng. Systrarna är ingen super armé men att påstå att det är en dålig armé bara för att folk inte spelar dem är inte sant. Folk spelar inte systrarna för att det är en repetetiv dyr arme med bara metallfigurer

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4
Jag tror att codex gör mer än figurerna. Hade dom haft ett nytt upp to date codex hade fler spelat dom och jag vill tro att det skulle vara fler än om dom bara hade fått plastfigurer utan ett nytt codex.

Det verkar bara vara jag som tycker att systrarna är svaga så jag ska lägga ner mitt klagande efter denna post. Dom har absolut inga problem att möta en flygande prins och 14 khorn hounds på komp 0, sen kan man ju alltid slänga in lite screamers för att göra det ännu roligare.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Jag har faktiskt länge velat spela systrar, det är modellerna som hållit mig borta. Lägg till ett minus för fordon nr6, sätt minus på Exorcist nr 2 istället för 3 och säg att de kan ignorera första minuset, det borde balansera dem rätt bra va?

Celestine+2exorcister+5-6rhino/immolators är nog lite mycket på komp0.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Flogger

LBK mallen 2.0 BETA - feedback

Inlägg av Flogger »

Zurken skrev: Celestine+2exorcister+5-6rhino/immolators är nog lite mycket på komp0.
Därför kompar det 1 just nu i mallen.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Tycker de ligger jättebra som det är

BLOODLETTERS

Inlägg av BLOODLETTERS »

Flogger skrev:Att aldrig förlora sin warlord och alltid kunna kontesta objektiv är värt 1 i komp.
Lite väl starkt med ALDRIG och ALLTID, fortfarande en tärning som ska rullas...

@Kombat, har du en länk till det där om inspelade poäng, inte bara för SoB räkning, utan det kan vara skoj läsning!

När det gäller mallen så lyckas den plocka bort en hel del elaka builds men den jämnar inte ut det bland alla olika Codex,
vissa komp 0, 1 och 2 listor ( samt högre för den delen ) känns klart farligare, bättre, hårdare, tuffare och ostigare än andra listor.

Det är dock ett steg i rätt riktning och tack till det som lägger ner tid och arbete till att försöka ge ett verktyg till alla 40K nördar att använda för att skapa mer glädje på spelborden.
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

Ozzit

Inlägg av Ozzit »

Ser riktigt bra ut!

Ett förslag är att ändra "1 Any independent character if battle brother" till "1 Any independent character if non-space marine battle brother" på alla marineböcker. Då kan man alliera marines med marines och samtidigt stoppa IG/tau att göra massa dumheter.

Sen tycker jag nog att Dark angles är lite väl hårt kompade. Har inga förslag på exakt hur det kan ändras men både ravenwing och deathwing kan nog få lite snälla komp utan problem.

Tycker om att både Eldar och Tau är hårt kompade men de finns nog småsaker att förfina där också.
Wave serpents är bra men komp 3 för att ha 4st? De är ju bra om man spammar dem men att ha 2-3st är inte dunderhårt. 1 komp för andra, 1 till för fjärde och 1st därefter kanske? Det tråkiga med att kompa dem så hårt är att man tar bort tillgång till dedicated transport. Falcon är knappast nått bra alternativ då flertalet enheter inte går att frakta i dem och de tar upp en heavy slot.
Max 2 jetbike squads innan komp är nog nästan väl hårt också skulle jag nog tycka.

För tau broadsides kanske man skulle ta med missile drones i beräkningen också, 3 broadsides utan drones borde inte kompa imo. Jag är tveksam om railrifle broadsides behöver kompa alls sålänge de inte har drones.

Eftersom fliers kompas hårt borde också anti-flier kompa hårt, 1 komp för skyray är nog inte att ta i. Kanske även ta en titt på om man ska kompa skyfire på andra enheter hos tau också.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

@Ozzit
Marine IC - Fundereringar på att lägga straffet hos IG istället finns. Får se var det landar i nästa verison.
DA, Tau, Eldar - Får se hur resultaten/listorna ser ut efter kommande turneringar. Det kommer nog avgöra mekt om vad som ändras i kompen.
Antiflyer - Nej, de skall inte kompa. Även om de e bra mot saker som kompar så e de inte bra nog för komp i sig.

Tack för feedbacken!
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Skriv svar