Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:Underbar semester!
Såg att det var mängder med Nidz-grejer ute på Tradera om förråden börjar sina. ;)
Tack!
Och led mig icke in i frestelser!
Det är så himla lätt att bara klicka hem en massa begagnat för billiga pengar, men ack så svårt att hålla samma tempo med målarpenseln.
Måste måla, ska inte köpa, måste måla, ska inte köpa.
Faen för dig nu måste jag gå in och spendera 5 minuter med att titta på allt omålat jag har för att bota detta köspug!
Att inte köpa mer än jag hinner måla är den svåraste delen av figurspelshobbyn för mig! AAAAAAARGH!!

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Jag vet inte om det funkar på dig, men det gör för mig. Jag brukar köpa på mig väldigt mycket ibland, men jag har aldrig sakerna framme, så syns det inte, finns det inte. :P

Just nu har jag en drös med chaos jag skulle vilja måla på, varav 3 super heavy saker, sen har jag en reaver titan som ligger i sin låda och vill bli byggd. Men som sagt jag har aldrig sakerna i mitt synfält så då slipper jag tänka på dom och kan koncentrera mig på det jag vill/måste få färdig just nu, som mitt zone mortalis bord. Det är det ända jag har framme just nu. :)

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jag är mer tvärtom, jag har allt framme.
Köpa nytt är superskoj, men det får jag inte göra så länge jag har omålade saker hemma.
Beta av berget - sen köpa!
Det motiverar mig att vara inne på sista modellen, veta att jag ska köpa nytt sedan och börja med det samma dag, utan att något annat parkeras.
Det hjälper mig också att inte impulsköpa mer än jag hinner måla, så på modell-lagret ligger jag lågt.
Jag fick sätta den regeln till mig själv efter en shoppingrunda som tog år att måla klart.

Värre är det med terränglagret.. "Oooo.. den här grejen måste sparas! och den är! Och denna kan bli en bra sak.." jag har klädkammaren full av kartonger med "bra att ha"-mojänger. :D

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Captaingallas skrev:Jag är mer tvärtom, jag har allt framme.
Köpa nytt är superskoj, men det får jag inte göra så länge jag har omålade saker hemma.
Beta av berget - sen köpa!
jag måste bara säga att jag är sjukt avundsjuk. när jag ser mina horder av gaunts tänker jag snarare "hmmm.. vill ha mer" än "jag borde verkligen måla dessa". :roll:
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Ismeno

4000p Tyranids

Inlägg av Ismeno »

:D känner igen mig så väl! En ständig kamp för att inte trycka på "buy"-knappen.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Grymt att ha sån karaktär. När ett projekt blir för tungt så påbörjar jag helt sonika ett nytt. Detta har lett till att jag aldrig gjort klart något och att jag har drivor med halvfärdiga projekt (och av detta är bara en bråkdel warhammer), en dtor anledning till att jag började med 40k igen (och att jag valde marines) var för att jag skulle kunna bota beteendet med "små projekt" utan för mycket prestige i men nu är det värre än någonsin. Jag skulle behöva terapi!

Ditt projekt under året är inspirerande och att du dokumenterar så duktigt gör det roligt att följa. Ser fram emot början av nästa år, att se om du fortsätter och då kanske med ett nytt projekt.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

Captaingallas skrev:Värre är det med terränglagret.. "Oooo.. den här grejen måste sparas! och den är! Och denna kan bli en bra sak.." jag har klädkammaren full av kartonger med "bra att ha"-mojänger. :D
+1!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

hahaha fan va bäst , underbat :wub:

nu kommer man alltid tycka nids är söta

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

L3go skrev: jag måste bara säga att jag är sjukt avundsjuk. när jag ser mina horder av gaunts tänker jag snarare "hmmm.. vill ha mer" än "jag borde verkligen måla dessa". :roll:
Been there.. men ska fasen inte tillbaka. Jag mådde fysiskt dåligt av att ha så mycket omålat jag en gång hade, så jag bestämde mig för att aldrig mer ha det så.
Kim som driver den lokala hobbybutiken brukar fråga om jag verkligen får lova att handla mera eller om jag håller på att få återfall och synda. :D
Ismeno skrev::D känner igen mig så väl! En ständig kamp för att inte trycka på "buy"-knappen.
Så är det! I-lands problem deluxe, men ändå. Det är ju så kul att fantisera om hur fint det blir när alla är målade och bara shoppa loss. Jag kanske ska sluta skratta åt tjejkompisar som handlar kläder de sedan aldrig använder..
katzenjammer skrev:Grymt att ha sån karaktär. När ett projekt blir för tungt så påbörjar jag helt sonika ett nytt. Detta har lett till att jag aldrig gjort klart något och att jag har drivor med halvfärdiga projekt (och av detta är bara en bråkdel warhammer), en dtor anledning till att jag började med 40k igen (och att jag valde marines) var för att jag skulle kunna bota beteendet med "små projekt" utan för mycket prestige i men nu är det värre än någonsin. Jag skulle behöva terapi!

Ditt projekt under året är inspirerande och att du dokumenterar så duktigt gör det roligt att följa. Ser fram emot början av nästa år, att se om du fortsätter och då kanske med ett nytt projekt.
Tack!
Och jag förstår dig! Var är stödgrupperna för figurspelsshopaholics?
Vi såg väl alla stackarn på Lyxfällan som var tvungen att gå tillbaka till butiken med sina grejer..
Jag har inte spikat några hobbyplaner för nästa år, men de senaste ryktena säger ny bok och nya monster i Januari, om det stämmer så fortsätter jag med dem!
Jag har även en Harridan som väntar som belöning när jag nått 4000p, den ska så klart också målas upp!

Projekt 4000p Tyranider 2013

OOP Zoanthrope, Ghosterbusterstyle

Klar nu ikväll med honom. Mitt långsiktiga Zoanthropemål är att ha 9st, jag vill prova en armé med 3x3 Zoanthropes plus Doom och gå crazy med Psychic powers.
För att kunna ha koll på vem som är vem med wounds och magier etc. så kör jag hjärnorna i olika färger, därav att den här krabaten har röd hjärna.

PHOTOBUCKET :cry:

Welcome To Zoanthropia - invånare: 1 Doom och 4 Zoanthropes (Doom i mitten)

Med honom får jag 60 poäng till och är därmed uppe i Totalt 3458 poäng.
Tre månader och 542 poäng kvar till 4000, vilket gör att jag behöver måla upp 181 poäng per månad för att klara det.

Näst på tur är två Hive Guards som jag precis sprayat vita:

Efter dem tror jag det blir en Zoanthrope till, eller ett gäng Genestealers.
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 20 gånger.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Du är en inspiration, herr Kapten. Jag ska försöka följa i dina fotspår (efter att jag packat upp 2000-bagis-beställningen som kom från wayland igår :oops: )
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Skriv svar