hej ni som orkar läsa!
ja håller på att sätta ihop en liten SW armé men skulle gärna vilja höra va ni tycker...
HQ
wolfguard Egil Gylfi
frost axe
stormshield
meltabomb
wolftoothnecklace
140pts
Elite
5 wolfguard TDA
assaultcannon
chainfist
3 wolfclaws
powerfist
droppod
270pts
2 wolfguard
powerfist
thunderhammer
2 storm bolter
87pts
dreadnought
extra armour
heavy flamer
droppod
165pts
Troops
9 grey hunters
plasmagun
droppod
180pts
9 greyhunters
powerfist
meltagun
droppod
200pts
9 greyhunters
meltagun
droppod
175pts
Fast attack
landspeeder
multimelta
60pts
landspeeder
multimelta
60pts
landspeeder
multimelta
60pts
Heavy support
4 long fangs
1 lascannon
2 missile launcher
105pts
1502pts
Space wolves 1500pts
Re: Space wolves 1500pts
Skulle byta ut Drop pods mot rhinos på dina greyhunters, sen skulle jag göra allt i min makt för att få in flaggor på samtliga enheter greyhunters.
Problemet med drop pods tycker jag, är att man tror att man e mobil, men i självverket har man bara en annan deployment. Ofta behöver man kunna vara mobil för att klara missions och assistera flanker där det kanske går lite sämre.
P_Daddy
Problemet med drop pods tycker jag, är att man tror att man e mobil, men i självverket har man bara en annan deployment. Ofta behöver man kunna vara mobil för att klara missions och assistera flanker där det kanske går lite sämre.
P_Daddy
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
-
plaguewolf
det va tanken först men ja har haft en deathguard armé med massa rhinos, så ja vill prova nått nytt.Papa D skrev:Skulle byta ut Drop pods mot rhinos på dina greyhunters, sen skulle jag göra allt i min makt för att få in flaggor på samtliga enheter greyhunters.
P_Daddy
- theWatchman
-
plaguewolf
nej. det är 3 longfangs + leader = 3 heavy weapons.theWatchman skrev:Dina LF måste ha ett heavy weapon till.
2 missile launcher och 1 lascannon
Du har ju två poäng för mycket, så något måste bort/ändras jag föreslår att melta bomben på ledaren åker bort. känns inte som att long fangsen passar in i listan, skulle byta dem mot ett gäng wolfscouts.
Alexander Merinen
-
plaguewolf
melta bomben ska bort.. ja tror ja aldrig kommer ha nytta för den eller komma ihåg att ja har den.Zurken skrev:Du har ju två poäng för mycket, så något måste bort/ändras jag föreslår att melta bomben på ledaren åker bort. känns inte som att long fangsen passar in i listan, skulle byta dem mot ett gäng wolfscouts.
men ja behåller long fangsen. tror dom kan stå skjuta ifred när resten av armén är mitt i fienden. annars har ja faktist 5 scouts liggandes så ja får väll ta och prova med dom någon gång och se va som funkar