Space Wolves

Moderator: Kompmallsansvariga

Argos

Re: Space Wolves

Inlägg av Argos »

Jag undrar fortfarande varför SWs skyttedreads är dyrare än marines? bara ett misstag eller finns det en tanke bakom?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Argos skrev:Jag undrar fortfarande varför SWs skyttedreads är dyrare än marines? bara ett misstag eller finns det en tanke bakom?
Ingen tanke från min sida i alla fall, antagligen en miss när vi uppdaterade andras Dreadnoughts.

Angående startkompen så har den vart kvar sedan BSK då vi sade att vi skulle ta i lite när vi kompade dem på en vecka, huruvida den skall ligga kvar, höjas eller till och med sänkas är väll en utmärkt sak att diskutera nu.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

För övrigt, Njal, visst, han är svindyr, men med den utrustning han har så betalar han (jämfört med en Rune Priest med så lik utrustning som möjligt) i princip bara 40 poäng eller så för att få 4+ istället för 5+ invo, extraattacker i närstrid, dispel på 3+ istället för 4+, alla psychic powers istället för bara två, och sin supertempest som faktiskt har en del riktigt elaka effekter.

Att han då får bättre komp än en naken Rune Priest med JotWW känns helt vansinnigt. Frågan är bara om det är JotWW eller Njal som har fel komp.

(Lustigt nog tänkte jag på det bara dagen innan jag läste på Bolter & Chainsword att någon av komphatarna också tyckte det var helt fel.)

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Jag har tycker inte JotWW förtjänar -25, den är bara bruten mot MCs med låg I (som fexar). Mot andra arméer är den såklart bra då den kan snipra ut enskilda modeller och ICs, men funkar ju då bara som bäst i hälften av fallen (IG, Nobz). Man kan lätt kontra den med Mech och i och med senaste FaQ så måste man ha LoS till första modellen man skjuter på vilket har gjort den något sämre än innan. Visst den är fortfarande oerhört bra men inte helt sönderbruten, om man bara har en. Jag föreslår -15 för första och -25 för övriga.
Alexander Merinen

Jacke

Inlägg av Jacke »

Visst är det väl så att fexarna ska få en I boost i nya codexen? Då blir de inte fullt så känsliga för JOTWW längre. Dock tycker jag ändå att powern förtjänar mycket minus eftersom den är jobbig för de flesta, i och med snipe och "lite flyt dödar din svindyra karaktär/MC"

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Inte för att jag är bitter på nåt sätt, men Njal ska inte kompsmiskas mer än Eldrad iaf... *mutter mutter*

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Bara för att Eldrad är spelets bästa gubbe behöver du inte ta till lönnmord, svek och förtal...

Gnällspik!

hansson

Inlägg av hansson »

Visst är det väl så att fexarna ska få en I boost i nya codexen?
Näh, dom blir sämre på den fronten om jag inte minns fel. De får +2 I när dom assaultar, men kan inte upgradera sin I i grund, så dom kommer alltid ha I1 (sen +1 för MC) mot JotWW.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

dreaden är väl högre compad för att den får en assaultcannon i grund för samma kostand som en SM dread med multimelta, det anser jag vara skäl nog iaf :)

Mutt

Inlägg av Mutt »

cadelin skrev:dreaden är väl högre compad för att den får en assaultcannon i grund för samma kostand som en SM dread med multimelta, det anser jag vara skäl nog iaf :)
Men en spacewolf dread med multimelta kostar fortfarande samma som space marines och har högra komp-minus.

Att space wolf får assaultcannon lite billigare tycker jag å andra sidan kompenseras av att deras elite-slots är väldigt eftertraktade (mest för att veteran seargents tar en slot).

Skriv svar