Farbror Patan målar och tjötar

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: Farbror Patan målar och tjötar

Inlägg av Ismeno »

Tack Jörgen!
@Max; bara provisorisk hörna än så länge men det funkar att måla!
@Adde, tack för feedback. Ja du, det där med gräs.... :D Har testat en massa olika men tycker inget blir riktigt bra, har du något att rekommendera?
Hudfärgen ja, missade din fråga, kul att du gillart. Det är airbrushat VMA, om jag inte minns fel; rostbrun grund, rött runt öppna sår, camo Green och sist Blue grey. Efter det en hederlig wash med Agrax earth. Därefter highlight med en mix av olika nyanser Abteilung oljefärger. Önskar jag kunde ge en mer precis beskrivning men det var mycket en fråga om trial and error! :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Sööööööööööta! :wub:

Med de baserna, rosten och slemmet/blodet så kanske du får glädje av GW's nya färgserie?
Har du kollat in dem?
Lokala butiken här i stan får dem inte förrän nästa vecka, jag är väldigt nyfiken på flera av dem, mest Slajmet och den som spricker när den torkar.

adde_z

Inlägg av adde_z »

Näe jag har aldrig provat gräs faktiskt, jag gillar inte ens att göra baser och sneglar mycket åt resin baser :P.... Tänkte bara säga att jag fattar tanken och att det ser bra ut med "gräs" där men det ser lite stiff ut ny typ.....
Men den där lilla coolingen skulle se riktigt cool ut som nått slags knähund till nån i rustning

Hehe det fram till komma tecknet kan ju tolkas lite annorlunda taget ur sitt sammanhang.............

Jag målar på ganska lika sätt och det är ofta man bara kör så att säga, men med de ledtrådar du gett så hoppas jag att efter en 10-20 test modeller kunna komma på nått nu när jag har nått att utgå ifrån

Gw:s nya ser helt klar intressant ut. Blod grejset hade vart riktigt intressant om man inte hade haft tamiya clear red, den orangea dry färgen kan nog användas till annat också och den där basnings färgen ser riktigt lovande ut, både som den är och om det går att få till om man målar om den i andra färger när den torkat...

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

@ Ismeno. Så ska det se ut.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Tack Röde!
Fuling från Fenryll, blir en trevlig Spawn. Airbrush, olja och akryl.
BildBildBild
Nu blir det lite paus i Nurglandet, polaren Anders kommer på besök och då väntas fortsätt ing på vår 40K/Inquisitor kampanj. Flicka med gasmask, man med väska och lite annat knas står på målarbordet.

Max S

Inlägg av Max S »

Väntar med spänning på bilder. Snyggt spawn. :)

Krellh

Inlägg av Krellh »

Det blir stående ovationer ännu en gång :)

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Tack hörni!
Fick sätta undan Nurgle grejorna då och fram med en Chimera. Enligt instruktionerna för scenariot skall det vara en sliten icke-standard maskin med flera lager av övermålad färg, gamla markings etc. Har ett flertal hjulchassin från Chapterhouse liggandes, så det passade ju bra. Eller inte.......
Alltså, passformen på CH delarna med Chimera skrovet är bedrövligt, mycket jobb blev det. Nu är i alla fall allt på plats och en massa spacklande kommer att följa. Hjulen är lösa och ska målas för sig.
Bild
Jaha, blir väl nån slags step by step det här. Fridens!

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Jag har satt ihop nästan tio såna där skrov. Det är ingen lek... Sablar vad mycket skärande, passande och svordomar det krävs!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Skön Spawn! :wub:
Jag tillängnar honom följande julklappsrim som kan användas på en paket med en Nurglespawn eller kanske några zombies:

Svart sinne, döende kropp
livet släcks men smärtan består
Ingen fristad, inget hopp
du är död men benen går
Utan livslust, evigt dömd
överallt, föruttnelsen når

Skriv svar