Farbror Patan målar och tjötar

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: Farbror Patan målar och tjötar

Inlägg av Ismeno »

Serpent skrev:Jag har satt ihop nästan tio såna där skrov. Det är ingen lek... Sablar vad mycket skärande, passande och svordomar det krävs!
Wow! Imponerad, tror knappt jag orkar göra EN till.... :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Captaingallas skrev:Skön Spawn! :wub:
Jag tillängnar honom följande julklappsrim som kan användas på en paket med en Nurglespawn eller kanske några zombies:

Svart sinne, döende kropp
livet släcks men smärtan består
Ingen fristad, inget hopp
du är död men benen går
Utan livslust, evigt dömd
överallt, föruttnelsen når
Åh, ett eget Nurgle poem! Bockar och bugar kaptenen! :)

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Tokmålning på g ikväll. Chimeran från helvetet får lite färg. Allt är VMA. Först rost som bilens primer, följt av ett par lager hårspray.
Bild
Sedan grön grundfärg på bilen, tank Green highlightat med cam. Light Green och sist Pale Green. De gula hjulen är Dark yellow highlight med yellow.
Bild
Sedan lite camo på skrovet och ett hjul med Light grey.
Bild
Paint chipping med pensel och naglar!
Bild
Maskade bakluckan;
Bild
Och målade den med French Blue highlight med Light sea Blue;
Bild
Dekalerna gled på plats med Micro sol och set. Tanken är alltså ett mycket slitet fordon som ommålats och varit med om en hel del. Bakluckan tänkte jag har skadats nån gång relativt nyligen och man har "lånat" en ny från lokala PDF-enheten. :) so far;
Bild
Nu skall det lackas för att inte mer färg skall skavas av och sedan börjar det verkliga arbetet.....

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Snyggt! Kul idé med luckan!

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Ismeno skrev:
Serpent skrev:Jag har satt ihop nästan tio såna där skrov. Det är ingen lek... Sablar vad mycket skärande, passande och svordomar det krävs!
[/url]
Commissionbygge och målning. Inte mina egna. De är ju rätt snygga, men fy faaan vad tråkiga de är att smälla ihop.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Serpent skrev:
Ismeno skrev:
[/url]
Commissionbygge och målning. Inte mina egna. De är ju rätt snygga, men fy faaan vad tråkiga de är att smälla ihop.
Jo, det skulle vara för pengar då! :P synd att det är så mycket meck med den för det blir en jäkligt fin modell trots allt. Har aldrig varit överdrivet förtjust i Chimeran, tycker den blir så mycket ballare med hjul.

@Lonestar; tackar!

Lite mer jobb gjort imorse när familjen låg och sov! Lackat och lagt ett Sin industri grått filter. Målat däcken svarta.
Bild
Påbörjad pin wash och lite smutsrinn. Jämför frontplåten som är gjord med resten av skrovet.
Bild
Ska fortsätta med resten av skrovet och hjulen.

frigobben

Inlägg av frigobben »

Läste lite om filter i TankArt som jag precis köpt. Är det bra och vad gör det?

Skulle det funka att airbrusha en ljusare wash (typ AP soft tone) för liknande resultat? Har lite funderingar på att prova det till mina tanks.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

@Frigobben; filter är egentligen bara väldigt tunn färg som målas på för att ge små färgvariationer på underliggande färglager. Det är alltså inte en wash. Det går alldeles utmärkt att göra egna filter (70-30 thinner/färg ungefär) men jag är lat och använder färdiggjorda. De har fördelen att vara väldigt user-friendly. Lycka till, bilder vill vi se!

Skall strax gå till köket och ge mig på att laga italiensk spenatpaj som tydligen skall ta större delen av dagen att färdigställa..... :P
Ett par sista bilder innan dess. Först pålagd MIG wash;
Bild
Och resultatet efter behandling med thinner;
Bild

Max S

Inlägg av Max S »

Ska bli intressant att se den klar. Lägger du på något mer filter eller är detta det sista? I så fall har vi lite olika ordning på pysslet. Jag kör i följande ordning:grundfärg, dekaler, pinwash, chipping, rost, damm och lera, filter. Jätteroligt med en steg för steg och alltid imponerade. Ska den passa i nurgle samlingen eller har den legat i en depå en stund?

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Tack Max!
Så du gör så, lite olika skolor då. :) Nej, denna blir till ett scenario som Anders planerar när han kommer ner och hälsar på.
Lite rost med MIG pigment;
Bild
Och så lite OPR. Vet inte hur mycket som syns på dessa crappy iPhone foton men tanken är att med oljefärger gå in och göra små highlights och färgskiftningar, som den ljusa nederkanten på färgskavet vid penseln på bilden nedan. Har precis börjat experimentera med denna teknik men tror det kan bli en ny favorit!
Bild

Skriv svar