Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Flogger

Re: Captains Corner

Inlägg av Flogger »

Räcker ju att 1 av de 3 kommer fram så blir det slakt ;)

Tycker INTE du ska måla om vingarna! LILA FTW! Ser skitbra ut!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

Jag fullkomligen älskar din inställning till spelet!

Nu väntar jag bara på lov från Putte att spela mina systrar, så ska du få se på dyra enheter som dör som flugor (även om penitent engines är roliga när de är inne i närstrid de också).
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jepp Shrikes är grymma offensivt! :twisted:
Stridsrop: Nu ska bloooodet flyyyta!
T4 och 5+ save är dock inte lika ballt.
Hej, jag har en powerfist. Där dog alla tre.

Lila är ju min kontrastfärg, men det känns lite mycket på dessa damer.
Ironiskt nog så tycker jag mina Shrikes är för skrikiga när jag tittar på dem.
Det kan också bero på piskorna. Så mycket spot-colour på modellerna att den istället dominerar,
Ingen riktig balans.
Jag ska börja med att måla en med gråsvarta vingar, så får jag en bättre bild av hur det ser ut sen.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Trulsante skrev:Jag fullkomligen älskar din inställning till spelet!

Nu väntar jag bara på lov från Putte att spela mina systrar, så ska du få se på dyra enheter som dör som flugor (även om penitent engines är roliga när de är inne i närstrid de också).
:D
Då utgår jag ifrån att du är likasinnad.
Spelar vi så peka ut din mest usla enhet som samlat damm på hyllan i åratal så ska jag matcha den mot en dammsamlare hos mig. Ingen annan rör dem. Epic showdown!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Projekt 1850p Tyranider till Gamers Weekend Januari 2014

Förrutom Shrikesen, så måste ärketyperna vara med.
Det finns 2 posterboys som burit rasen sedan den tillkom, först ut:

Bild

Närstridsfexen!
På nätet, på Codex, inte på spelplanerna.
Dakkafexen får oftare vara med, men hur snett är det med ett S9 monster som bara står och skjuter?
Nuvarande Carnifexen var den modell som fick mig att bli kär i Tyraniderna och han var ett tidigt inköp.
Han är en Tyranidikon, han skall med!
Rustad för närstrid och med plasmaspott i gammal god Screamer Killer anda!

Den andra klassiska ikonen för Tyraniderna är Genestealern.
Bild

Genestealers försvann från spelplanerna samma dag det inte längre gick att charga från outflank, vilket är väldigt synd.
Jag tycker modellerna är underbara. Jag har många minnen från tonårens Space Hulk spelande på datorn där Genestealers skrämde livet ur mig. De ska ju vara läskiga.. men än en gång, ingen transport, dyra, 5+ save..
Men trycker jag in en full brood på 20 st som kan infiltrera någonstans så måste de ju komma fram och få slåss! :D
Mitt i det gömmer jag en Broodlord som med Biomancy kan bli en joker i leken ingen räknar med.

Carnifexen och Genestealern är mina två favorittyranider, såväl fluff- som modell- och historiemässigt.
Just därför vill jag spela med dem, jag är fullt medveten om att de är dåligt investerade poäng om målet är bästa möjliga armé.
Nu är målet istället att jag, och mina motståndare, ska ha roligt, och då har de en självklar plats.
Vem vill inte ringa hem till mamma och skryta om att ha dödat en Carnifex OCH tjugo Genestealers? :mrgreen:

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Du har ju en mycetic spore, du kan droppa in närstridsfexen, då blir han ju faktiskt farlig på riktigt, samt är det sjukt fluffigt, det är till och med en fex som hoppar ut ur sporen på bilden i codexet ;)

Genestealers är inte dåliga, bara inte bra. 20st som infiltrerar med en broodlord, ställer sig i en skog UTANFÖR synapse, alla fiender skjuter på dem, de går to ground, kastar sig mellan träden och grenarna och tar sin 3+ cover save, ligger ner och bidar sin tid, din tur, en synapse går innanför range (typ shrikes flyger fram), alla genestealers blir fearless och ignorerar att de lagt sig ner, ställer sig upp och assaultar fienden! Beprövad taktik som är rolig, fluffig och kan vara riktigt giftig :D
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ah vi talar samma språk! :D

I min provisoriska lista så har Fexen en Pod! Droppa ner, 12" range på plasmablast, Tyranid-Surprise!
Tyranider ska ju poddas ner, det är så de anfaller mestadels.
Fexen siktar som en blind höna och kan teoretiskt skjuta på sig själv, men 1 på 3 är hit så det kan bli bra också.

Halvar

Inlägg av Halvar »

jag använder stealers ibland men jag har inte kommit mig för att använda ymgarls än (nedrans målandet och framförallt ihopbyggandet som är ivägen). det är en enhet som jag tror kan vara rolig att spela, inte minst för sina mind games med terrängen. och om man ändå är igång och slösar poäng på oanvändbart skit kan man lika gärna ta en grupp med spore mines för att göra dessa ymgarl-terräng-mind-games ännu bättre. bara 30 pinnar för gratistokens till dark eldar eller möjlighet till en hel blastmarker (reglerna för randommovement och kollidera med varandra första förflyttningsfasen är lite löjligt skrivna), tillsammans med det andra, gör att du har stor chans att få coolaste listan, och det är bästa vinsten man kan ha.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Nu är jag nöjd, så här får det bli.

HQ: Tyranid Prime (110p)
- Boneswords, Sacs, Glands

Elite: Hive Guard x 3 (150p)

Troops: Genestealers x 20 (366p)
- Broodlord, Scything Talons

Troops: Tyranid Warriors x 5 (180p)
- Deathspitters, Barbed Strangler

Troops: Hormagaunts x 29 (174p)

Fast: Shrikes x 3 (165p)
- Boneswords, Sacs, Glands

Fast: Raveners x 5 (175p)
- Scyting Talons, Rending Claws

Heavy: Carnifex (225)
- Scything Talons, Crushing Claws, Sacs, Glands
- Mycetic Spore (40)

Heavy: Trygon Prime (260p)
- Glands, Sacs

Totalt 1845 poäng

Bild

Med den listan tycker jag att jag når alla mina mål med att ta ut en armé till det här eventet:
- Ärketyperna för Tyranider är med: En Carnifex, Genestealers och Tyranid Warriors
- De karakteristiska elementen är med: Stora läskiga monster, stora enheter av små kryp, skumma levande tyranid-unika vapen som tex skott som svänger runt hörn och svärd som går rakt igenom armour.
- Mina personliga favoritmodeller är med
- De vanligaste modellerna i Tyranidlistor just nu, som alla sett och mött väldigt mycket, är inte med (Tervigon, Flyrant med dakka, Doom i pod)
- Flera enheter som sällan är med i listor är med

Det här tror jag att jag kommer att ha kul med!
Nu ska det bara fixas till lite, Shrikesen behöver nya svärd och jag ska testa att måla om vingarna, i övrigt är det bara en bra bräda att ställa upp och bära runt dem på som ska tillverkas.
Och tyranidiga objektive markers måste göras!

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Mina första modeller var iofs genestealers och jag håller med om att de är tuffa. Men om ma. Får önska helt utan krav på att bli hörd så säger jag lictorn. En av de absolut ballaste enheterna i spelet.

Och warriors i alla de former, men det hade du ju redan bestämt.
Flesh is a design fault

Skriv svar