Farbror Patan målar och tjötar
Re: Farbror Patan målar och tjötar
Det ser ju jätteläckert ut. Vilken typ av lack använde efter hårsprayen? Högblankt eller matt?
Tack Max!
Matt faktiskt, tycker MIG washen sköter sig utan blank lack. Något litet pyssel blev det ikväll iallafall. Lagt lite damm på hela fordonet och sot på pipor och utblås. Börjat på lite stowage.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Matt faktiskt, tycker MIG washen sköter sig utan blank lack. Något litet pyssel blev det ikväll iallafall. Lagt lite damm på hela fordonet och sot på pipor och utblås. Börjat på lite stowage.

Nu känns det som om vi kör en varriant på 20 frågor men dammet antar jag att du hör med pigment och fixativ eller? (Jag försöker lära mig ett och annat klokt om tankmålning inför mitt nästa projekt).
Fråga på, jag svarar efter bästa förmåga.
Dammet är pulver ja, borstar på lite här och där och fäster med thinner. Tar lite i taget, alltid lättare att ta på mer efter hand.
Jag gillar lektyren du har som underlag till chimeran....
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
In the Grim Darkness of the Far Future there is only dödsannonserBronson skrev:Jag gillar lektyren du har som underlag till chimeran....
Lite småpillande med bilen. De där sista detaljerna som är så viktiga men som tar sån tid....
Lite stowage, hade först planer på en massa packning, men det drog fokus från det slitna färgschemat som är den här modellens huvudfokus. Så det blev lite prylar fasthållna med en tross som gjordes av tvinnad metalltråd.

Gubben i tornet härnäst och sedan börjar det närma sig...
Snyggt!
Men vad är den där gamla rostiga saken som de absolut måste släpa med sig för något?
Men vad är den där gamla rostiga saken som de absolut måste släpa med sig för något?
Tack!
Hyperdrive motivator? Eller inte....
Enligt fluffet till scenariot där den här bilen skall vara med befinner hjältarna sig på en riktig bakvattenplanet där resurser är små och leveranser med nytt materiel är långt emellan gångerna. Så det är kanske nån pryl till motorn i en Chimera i riktigt dåligt skick, men som man ändå tänker göra ett föröka att rädda.
Hyperdrive motivator? Eller inte....
Enligt fluffet till scenariot där den här bilen skall vara med befinner hjältarna sig på en riktig bakvattenplanet där resurser är små och leveranser med nytt materiel är långt emellan gångerna. Så det är kanske nån pryl till motorn i en Chimera i riktigt dåligt skick, men som man ändå tänker göra ett föröka att rädda.