Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Optimalt antal för att vinna är inte så jäkla noga, men det vore ju aptråkigt om de inte kommer fram för att enheten är för stor för att deploya.

Fast 7 låter bra, kör jag på det så har jag råd med 1 Biovore och 10 Termagants med Fleshborers istället för de andra 3 Ymgarlarna. Då får jag en troop till (alla 24 Hormagaunts kommer att döden dö varje match) så att något mer än warriorsen blir scoring.
Levande ammo som driver omkring är väldigt tyranidigt!
Det blir nog en bättre balans och roligare att spela med och mot.

Skönt att få tips från coacherna, spela gör jag inte så ofta. Så tack! :D

frigobben

Inlägg av frigobben »

Det är bara roligt att vara till att hjälpa den kollektiva Hive Mind. :)

Jag var mest inne på att optimera spelglädjen i det hela. Fler olika enheter brukar vara roligare, IMO.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Projekt 1850p Tyranider till Gamers Weekend Januari 2014

Listan känns nu ganska färdig, så tillbaka till målarbordet!
Ikväll började jag på Bonesword 4 av 6 till mina Shrikes och så provade jag att göra vingarna gråsvarta istället för lilarosa.
Det grå har inte sin slutliga nyans ännu, det ska på lite drybrush för att få fram texturen bättre samt lite wash till för att göra det mörkare här och var, men det går ändå att använda som jämförelse.

Det känns lite ovant att se dem mörka istället för skrikiga, jag har inte bestämt mig för vilken färg jag gillar bäst ännu.
Det rosalila kändes inte helt bra bara, så jag ville prova något mer diskret.
Jag behöver hitta en vingfärg jag gillar på små tyranidflygare, för i framtiden ska jag måla Gargoyles.

Bild
Bonesword WIP

Bild
Gråsvart WIP vs Lilarosa

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

min röst faller nog på de gråsvarta.. det ger en lite mer mörk-läskig-skitig-läskig känsla som jag gärna ser i det mörka-läskiga-skitiga-gotiska 41:a årtusendet..
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Det lila är för......lila imho, gillar det svart-grå bättre. Eller.....kanske en lätt lila highlight. Har för mig du airbrushade vingarna på din Flyrant, vilket blev mycket snyggt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack för feedback!
Håller med, av dessa två är den gråsvarta bättre.
Den matchar baserna och vissa svärd, men passar ändå inte riktigt in i min giftgröna/lila armé.

Jepp, jag airbrushade de stora vingarna på Hive Tyranten, och det blev bra, men det här är för smått och oåtkomligt för att jag ska fixa det på deras vingar. Speciellt undersidorna på några av vingarna är böjda och sitter väldigt svårt till.

Jag ska prova ett mellanting mellan dessa två färgscheman ikväll, en lila bas som jag mörkar ner för en mörklila look istället för mörkgrå.
Det kan nog bli ännu mer vad jag vill ha och vara modell för de hinkar av Gargoylevingar jag planerar göra i framtiden.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Den lila är mycket bättre. Gillar inte den gråsvarta alls :(
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jag tror jag vill hamna någonstans mittemellan dem, den lila är för rosa, den grå för färglös för att matcha övriga armén. Blir test ikväll! :)

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Röstar för lila :D

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

haha! Hade inte en tanke på att bli omnämnd i oscarstalet! Det har varit riktigt roligt att följa din tråd, mycket för att det händer nåt nästan varje dag! Det är för få som uppdaterar sina målartrådar med någon form av kontinuitet, mig själv inkluderad.
=)

vad det gäller vingarna tycker jag att du är inne på rätt spår med en mörkare lila. Du kanske rent av kunde "bygga vidare" på dina svart/grå vingar och gå mer och mer mot lila ju mer uttänjt membranet är?

Skriv svar