Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
MITTZ

Re: Captains Corner

Inlägg av MITTZ »

Vingarna blev sketsnygga! Mycket mindre skrikiga o definitivt roligare än de grå.
Svärden blev också bra men det var ju sen gammalt!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

De är fortfarande lila! :D

Job well done Sir.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

L3go skrev:Ninja-badass-shrikes. :) blandat med tyranidernas ondska. *ful-gul-tummen-upp-smilie*
Tack! Men Tyranider är ju inte onda. Bara Top-of-the-Foodchain. Som en stor sabla haj. :mrgreen:
Jörgen skrev:
Captaingallas skrev:
Jörgen skrev: Vore grymt kul att se dej göra ett displayboard, så snyggt men man ser det så sällan.
Inget avancerat "Armies on parade"-bord, bara enkel basad bräda med lite smådetaljer, typ.
Meh här hoppades ju ja på så mycket ;)
Men blir nog nice i alla fall.
Får se vad som hinns med. Enkla projekt har en förmåga att muteras till något avancerat när de är halvvägs klara. :D
lonestar skrev:Snygga blixtar på svärden.
MITTZ skrev:Vingarna blev sketsnygga! Mycket mindre skrikiga o definitivt roligare än de grå.
Svärden blev också bra men det var ju sen gammalt!
Tack! :D
Alla svärden fick sig faktiskt en omgång till ikväll.
Jag googlade lite blixtar och kom fram till att det nog skulle se bättre ut med en massa små förgreningar i en svagare nyans. Snyggast vore det att jobba med OSL och blenda noga, men den tiden ville jag inte lägga på dessa svärden.
Jag tyckte det blev ett snäpp bättre nu iaf!

Bild
Flogger skrev:De är fortfarande lila! :D
Job well done Sir.
Tack! Jo lila FTW har jag lärt mig. ;)

Projekt: 1850p Tyranider till Gamers Weekend

Vilken jäkla kväll!
Först svärden fixade, sedan flöt det bara på och de 3 sista av mina 5 Objective Markers blev också klara!

Bild
Hemlig dunk med dunksniffare, Tyranid Oozing Blobb och Mystiskt ägg med Ägg-guardian

Bild
Alla 5 Objective Markersen

Alla 1850p färdigmålade! :D
Jag hade en vag tanke om att åka med en 6th edition codex, men den släpps 11e Jan och det är efter att listorna ska vara inskickade, så nu går jag all in och avslutar den här codexen med flaggan i topp!
Först kräver dagens diskberg min fulla uppmärksamhet en stund, men sen hinner jag nog börja skissa på ett displaybräde till den här armén innan kvällen är över!

Himla skum känsla att vara färdigmålad. Har bara min fyndlåda med begangnat, men den hör mer ihop med Bitzboxen än med något lager av saker som måste målas.
Tomt i inkorgen helt enkelt!
WOOOP WOOOP som kidsen på jobbet säger :D

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Dags för HARRIDAN!!! :D :D :D

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Flogger skrev:Dags för HARRIDAN!!! :D :D :D
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

:oops:
Pinsamt.
I hyllan finns inget som måste målas.
Men i en låda under sägen... (där alla riktiga monster bor)
Jag hade faktiskt glömt bort Sherridan the Harridan.

Enkel displaybräda påbörjas idag, sen står hon på tur!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

:D glömma bort en Harridan på det sättet. Ser fram mot både bord och monster.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Får ta med mina demoner och min stordemon nästa gång jag åker till gotland så får vi ta en Escalation match ;)

daskad

Inlägg av daskad »

Eller så tar du med dig nids och kör Sherridan mot Sherridan
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev::D glömma bort en Harridan på det sättet. Ser fram mot både bord och monster.
Så går det när jag sedan barnsben blivit itutad att det inte finns några monster under sängen.
Måste komma ihåg att jag faktiskt har ett där! :D
Flogger skrev:Får ta med mina demoner och min stordemon nästa gång jag åker till gotland så får vi ta en Escalation match ;)
Bring it on! Du får dock se till att ge Aetaos'rau'keres lite mer färg än den senaste bilden jag såg på henne först!
Ta med några Demonprinsar också, jag vill se Dark Jealousy i effekt! :mrgreen:
daskad skrev:Eller så tar du med dig nids och kör Sherridan mot Sherridan
Floggers Harridan heter Harry, min är Sherridan. Love is in the air! :wub: (bokstavlingen! Pappahumor..)

Projekt: 1850p till Gamers Weekend

Modellerna är som sagt färdigmålade, så idag började jag på en displayplatta till dem.

Bild
Mina 1850 poäng

Jag hade ingen aning om hur jag ville ha det, jag ställde upp dem för att se vilka mått jag fick in dem på (70cmx40cm) och sköt sedan från höften. Korta snubbar fram och långa bak, som på klassfoton.
En enda platt platta kändes tråkigt. Enkelt och snabbfixat, men tråkigt.

Det blev en trappa i fem steg, mer kunde jag inte göra idag i brist på verktyg och material.
26mm borret är försvunnet och jag tänkte mig att få in 1-2cm högdensitets frigolit mellan varje våning, så det blir inget mer gjort förrän jag varit på bygghandeln.
Morgondagen är full men på tisdag så kan jag nog hinna dit och sedan bygga vidare.

Arbetsmässigt ska alla hål borras/sågas, på med lim och grus, sen färg, och sen kanske någon grästuva eller annan detalj innan den är klar.

Bild
Displayplatta WIP

Skriv svar