Space Wolves

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Nefrums

Re: Space Wolves

Inlägg av Nefrums »

modificationen för assultcannon borde ligga på assultcannon och inte på dreaden..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Mutt

Inlägg av Mutt »

En fråga som slog mig lite när jag tittade på space-wolf jämfört med vaniljmarines var att longfangs är billigare än space marines devastator squads. De betaler således mycker mer komp-vis för sina longfangs, och det låter ju vettigt ur ett nytta/poäng perspektiv. Men jag funderade vidare på varför är egentligen deras long-fangs billigare? GW speltestar ju allt ganska ordentligt numera och vanligtvis kan man genom statistik komma fram till att det mesta dödar lika mycket / poäng. Det svar som jag resonerade mig fram till med mig själv var att space wolfs är mer beroende av sina longfangs i och med att de inte kan ha heavy weapons i sina squads. Denna aspekt berör väl inte kompen? Hur borde den beröra kompen? En tactical (jämföres med grey hunters) betaler visserligen extra minus om de har heavy weapon, men inte för alla sorters vapen. Grey hunters är ju förvisso bra, men att de skulle vara värda -2 istället för -1 vet jag inte. Visst har de vissa fördelar över tacticals, men de har även nackdelar. Kanske kan de få samma som tacticals -1 för squad, -2 om de är 10?

Oj, min post slutade inte alls där jag trodde den skulle ta vägen när jag började skriva.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Grey hunters är så sjukt mycket bättre än vanilla marines att dom inte äns är jämförbara. Samma sak med long fangs mot devestators. Devestators är helt enkelt riktigt sunkiga för vad dom kostar.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

sourpus

Inlägg av sourpus »

Mutt skrev:GW speltestar ju allt ganska ordentligt numera...
:lol: :lol:
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Jacke

Inlägg av Jacke »

Varför är det bara -1 för wolf standard? De är ju löjligt bra och de kostar inget.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Jacke skrev:Varför är det bara -1 för wolf standard? De är ju löjligt bra och de kostar inget.
Jag tycker också att de borde få lite mer minus. De är löjligt bra i och med att de gäller alla tärningar man slår i hela fasen. Kanske någon form av eskalerande minus?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Vad är rimligt då, -2, -3? -1 extra för alla utöver de två första?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Jacke

Inlägg av Jacke »

Tycker gott att den kan ge -3 de flesta billiga no-brainer val brukar ju kompas stenhårt. Så det borde ju gälla den här också.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Katarsis skrev:Vad är rimligt då, -2, -3? -1 extra för alla utöver de två första?
-1 extra för alla utöver de två första låter helt ok tycker jag, då blir det lite mer än vad det är nu. Just nu svider varje kompminus hårt på SW. Vet att jag har sagt det innan men, visst flaggan är bra men så himla stor nytta har man inte av den -3 eller liknande är bara löjligt.

Mendans vi ändå snackar så tycker jag att -1 på mark of the wulfen för GH är lite väl mycke. Jag skulle säga att det är ungefär lika bra att köpa en extra GH för 15 istället för mark of the wulfen men för -1 i komp kommer jag aldrig göra det. Tyvärr slår det ihjäl massa coola planer på konverteringar. Rimligt kunde vara att man ger -1 på mark of the wulfen om det finns en flagga i enheten.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

Vet att jag har sagt det innan men, visst flaggan är bra men så himla stor nytta har man inte av den -3 eller liknande är bara löjligt.
hmm host *BULLSHIT* host. I varje läge där man funderar på att anfalla GH som har flaggan så vet man att första rundans combat kommer man förlora med en ungefär lika bra enhet pga flaggan. Detta gör att man påverkar motståndarens spel med ett 15 poängsitem. Så från andra sidan bordet David så är flaggan sjukt bra. Men -3 är lite over the top.

Jag skulle föreslå första gratis nr 2 och 3 -2 4+ -4 eller nåt

Skriv svar