Det är nog Olof som har lurat dej, han drog den mot mej på en turneringkombat skrev:Sitter inte med regelboken i handen men jag är ganska säker på att man aldrig får assault första spelarrundan även om man inte har scoutat eller infiltreratL3go skrev:Fast visst gäller "no-1st-turn-assault" bara för units som scoutat eller infiltrerat?
(Frågar av ren nyfikenhet)
Captains Corner
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Captains Corner
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Japp skyller på honom 
En liten rad i min beskrivning av vårt slag blossade upp till en regeldiskussion, men nu vet jag iaf vad som gäller. 
Ingen first playerturn charge för enheter som jag deployat med infiltration eller scoutmove.
Scoutar/infiltrerar motståndaren enheter nära och jag själv börjar, får jag äta upp dem.
Inga magneter, jag vill ha en som vevar vilt med sina dubbla par Scything Talons och ser allmänt ilsk ut, så det är vad jag siktar på med den här.

Carnifex 2 - WIP
Slut med det nu.
Jag testade på en Termagant och det kändes stabilt.
Med start idag så ska jag därför sprätta bort varenda krona (kan nog tjäna en 100-lapp!
) och istället sätta magneter undertill! Jag var nyss inne på supermagnete.de och beställde ett gäng (där rök den 100-lappen och någon till) för att kunna göra om alla baserna. Leverans i början på januari.
I framtiden åker mina gubbar plåtlåda, displaybräda eller liknande, tätt och snabbt packade, istället för i skrymmande transportförpackningar med skummgummiinlägg.
Dessutom: Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

1 av 161 modeller klar
Ingen first playerturn charge för enheter som jag deployat med infiltration eller scoutmove.
Scoutar/infiltrerar motståndaren enheter nära och jag själv börjar, får jag äta upp dem.
Inga magneter, jag vill ha en som vevar vilt med sina dubbla par Scything Talons och ser allmänt ilsk ut, så det är vad jag siktar på med den här.

Carnifex 2 - WIP
You had me at "baserna haft magneter" (Jerry McGuire referens, störtskön film)Mutt skrev:Hade bara de stora djuren stått där fram och baserna haft magneter hade det lätt kunnat bli en perfekt transportväska av det hela också.
Projekt Magnetization!
Dubbla projekt igång!
Just nu har alla mina smågubbar enkronor under baserna, för att inte flyga i golvet vid tvärdrag och för att få bättre balans när armarna spretar åt håll och kanter.
Slut med det nu.
Jag testade på en Termagant och det kändes stabilt.
Med start idag så ska jag därför sprätta bort varenda krona (kan nog tjäna en 100-lapp!
I framtiden åker mina gubbar plåtlåda, displaybräda eller liknande, tätt och snabbt packade, istället för i skrymmande transportförpackningar med skummgummiinlägg.
Dessutom: Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

1 av 161 modeller klar
var försiktig när det gäller magneter under baserna. har man för starka magneter kan de börja hoppa på varandra på spelbordet. själv kör jag med mutterbrickor under baserna och transporterar mina infanterinissar, främst nids, med att sätta magneterna på väggar, golv och tak i en plåtburk. det blir inte riktigt samma tyngd som med en enkrona på brädet men jag slipper härranpåtäppan matcher i matcherna.
Ja' än't bittä'!
välkommen till svenska40k.seCaptaingallas skrev:En liten rad i min beskrivning av vårt slag blossade upp till en regeldiskussion
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
best line.. evar..
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Man kan alltid skylla på Olofkombat skrev:Japp skyller på honom
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Projekt Monster
Årets första monster, en Carnifex med dubbla Scything Talons, har nu blivit ihoplimmad.
Jag ville ha en pose där det ser ut som om han stormar framåt och viftar argt, vilket helt får göras med vridning på överkropp och huvud samt armplacering då benen är en tuffare nöt att placera annorlunda.
Jag känner mig nöjd, han ser fin ut.
PHOTOBUCKET
Basen valde jag att göra ganska enkel. Stenar, träbitar, grus och en gammal övergiven bolter. Ungefär så ser resten av arméns baser ut och han behöver inte sticka ut, han är en i gänget och ska smälta in.
PHOTOBUCKET
Basen är klar, men Carnifexen ska få skarvarna tillslätade och sedan repas och skadas på skalen innan jag börjar måla.
PHOTOBUCKET
Jag får förklara för de jag spelar mot vad han har för grejer, om nu den svansen, den ryggplåten och de huggtänderna blir något regelmässigt i nästa codex så struntar jag i det.
Jag gillar wysiwyg men är inte en sådan fundamentalist att jag kräver att en space marine sergeant har meltabomberna modellerade eller liknande tokigheter, biomorphs hamnar i samma kategori.
I vilket fall som helst så hade jag behövt förklara tydligt för en motspelare vad han har och kan, för hur många vet hur de här grejerna ser ut?
Vapnen stämmer, sen får sunt förnuft råda.
Årets första monster, en Carnifex med dubbla Scything Talons, har nu blivit ihoplimmad.
Jag ville ha en pose där det ser ut som om han stormar framåt och viftar argt, vilket helt får göras med vridning på överkropp och huvud samt armplacering då benen är en tuffare nöt att placera annorlunda.
Jag känner mig nöjd, han ser fin ut.
PHOTOBUCKET
Basen valde jag att göra ganska enkel. Stenar, träbitar, grus och en gammal övergiven bolter. Ungefär så ser resten av arméns baser ut och han behöver inte sticka ut, han är en i gänget och ska smälta in.
PHOTOBUCKET
Basen är klar, men Carnifexen ska få skarvarna tillslätade och sedan repas och skadas på skalen innan jag börjar måla.
PHOTOBUCKET
Jag får förklara för de jag spelar mot vad han har för grejer, om nu den svansen, den ryggplåten och de huggtänderna blir något regelmässigt i nästa codex så struntar jag i det.
Jag gillar wysiwyg men är inte en sådan fundamentalist att jag kräver att en space marine sergeant har meltabomberna modellerade eller liknande tokigheter, biomorphs hamnar i samma kategori.
I vilket fall som helst så hade jag behövt förklara tydligt för en motspelare vad han har och kan, för hur många vet hur de här grejerna ser ut?
Vapnen stämmer, sen får sunt förnuft råda.
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 20 gånger.
Projekt Monster
Funkar inte för mig att skjuta från höften när 12 månaders målning planeras..
Så nu jäklar har jag en mall att följa!
Den här ska vara full senast på tolvslaget den 31a december 2014!
(med reservation för Mycetic Spore om de nu inte släpper den under året som jag hoppas..)
PHOTOBUCKET
Jag har lite i bagaget sedan tidigare, så jag är på väg.
Min magnetiserade Tyrannofex/Tervigon går som Tervigon i det här projektet!
PHOTOBUCKET
Jag håller för tillfället på med Carnifex 2 av 3 i den brooden, eller hur stora brooderna nu blir i nya boken.
Funkar inte för mig att skjuta från höften när 12 månaders målning planeras..
Så nu jäklar har jag en mall att följa!
Den här ska vara full senast på tolvslaget den 31a december 2014!
(med reservation för Mycetic Spore om de nu inte släpper den under året som jag hoppas..)
PHOTOBUCKET
Jag har lite i bagaget sedan tidigare, så jag är på väg.
Min magnetiserade Tyrannofex/Tervigon går som Tervigon i det här projektet!
PHOTOBUCKET
Jag håller för tillfället på med Carnifex 2 av 3 i den brooden, eller hur stora brooderna nu blir i nya boken.
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 20 gånger.
Nej du kapten, jag brukar inte skriva, men här sätter jag ner foten och säger stopp - inget fylla-i-redan-målade-grejer-i-nya-årets-kalender!
Nytt år, nya och mer grejer! Du vet att du egentligen vill! 
Ancalagon skrev:Nej du kapten, jag brukar inte skriva, men här sätter jag ner foten och säger stopp - inget fylla-i-redan-målade-grejer-i-nya-årets-kalender!Nytt år, nya och mer grejer! Du vet att du egentligen vill!
Håller med! Försök inte fuska nu Kapten
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen