Max målarhörna

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: Max målarhörna

Inlägg av Ismeno »

Kul! Det här skall följas.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Gillar dina slitna necrons, så dina griffons lär bli minst lika tuffa.

Max S

Inlägg av Max S »

Tackar. Vet inte om detta blir lika bra. Färgen jag använder har inte rätt egenskaper.

Hur som helst tanksen fick ett lager hårspray och ett lager VMA tank brown. Detta representerar dels att forge worlden målar samtliga tanks i ett lager brun färg på larvband och allt. Övrigt kamouflagemönster målas när det är bestämt vilken krigzon som tanken ska till. Slitaget ska visa hur sandstormar, besättningsmän, fientlig eld har skavt bort färgen. Jag hade hoppats att det skulle gå att få färgen att få mjukare avskavd färg på stora ytor som en representation av sandstormar som långsamt slipar bort färgen.

Bild innan slitage
Bild

På den här bilden syns en lucka den har av någon anledning inte fått ett lager brunfärg.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Max S

Inlägg av Max S »

Har inte bestämt mig vilken typ av camo som ska på tanksen. Hårda kanter,mjuka kanter, hur många färger... En grå nyans ska in men det är det enda som är bestämt.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Tyskt WW2 "ambush" camo!!! :P

Max S

Inlägg av Max S »

Lät skoj. :) vilka färger tycker du?

Max S

Inlägg av Max S »

Nästa lager med hårspray och VMA dark sea grey. Avskrubbning med pensel, vatten och airbrush cleaner. Lyckades få till effekten som jag ville om än jag hade gärna fått till den på rätt plats. Nästa steg är att få in en tredje nyans.
Bild

Max S

Max målarhörna

Inlägg av Max S »

Bild
Bild

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Nice! Vadå, tycker chippen sitter på logiska ställen, kanter och luckor och andra ställen som hanteras mycket, ser kanon ut. Vad blir det för tredje färg?

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jag skulle brutit den långa linjen minst en gång till. Tycker det är för rak och förtar en del av splittercamouflagemönstret.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar