Count the Seven...
-
katzenjammer
Re: Count the Seven...
Gillar det! Inga kultister/zombies , men det är riktigt ball med 7:or plaguemarines. Så man saknar dem inte riktigt heller om sanningen ska fram.
Flesh is a design fault
-
katzenjammer
noterar i fluffprotokollet med ett plus i kantenRöde skrev:Då har jag ritat lite på en lista till Garagegamers Fluffmys med kaffe och kaka...
Och varför är det här fluffigt? Skojar du?
Så här ska Death Guard vara. Brist på transportfordon, till fots och med begränsad räckvidd. Några enstaka vapen med längre räckvidd burna av tokiga Dreadnoughts och demonbesatta maskiner. Heliga tal när det är möjligt och Typhus själv tar täten... Den sitter som en spya i skyddsmasken! Prickade ju poängen precis också.
Tåligt men långsamt och med generellt taskig räckvidd. Vad säger folket?
Edit: Såg just att tråden sedan en tid nått sidan sju... Mys...
mvh:
Dennis
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Dennis
http://www.garagegamers.sePärssi skrev:klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer
katzenjammer skrev:Helt 7kt...
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Nu har jag fått hem min IA Apocalypse-bok. Kostnaden för Blight Drones har höjts till 150pts. Blir till att revidera listan jag tänkt spela på Garagegamers fluffmysturnering. De har också gått och blivit Daemon of Nurgle på gott och ont. Reglerna för Scabeiathrax, Mamon och Necrosius ser skoj ut även om den sistnämnde inte passar in i mitt tema. För lite zombies helt enkelt...
Hämtade samtidigt hem Nightmaw. Den var rätt liten men söt...
Kan väl också passa på att nämna att jag nu har äldre Nurglings för att få ihop de baser jag vill ha till mina Daemon allies.
Hämtade samtidigt hem Nightmaw. Den var rätt liten men söt...
Kan väl också passa på att nämna att jag nu har äldre Nurglings för att få ihop de baser jag vill ha till mina Daemon allies.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Då har jag ändrat lite i listan till Garagegamers Fluffmys med kaffe och kaka...
Death Guard
Typhus 230
(Psyker lvl 2)
Sorcerer 105
Mark of Nurgle
Aura of dark glory
Spell Familar
(Psyker lvl1)
Plague Marines (7) 193
2x Flamer, Power sword
Plague Marines (7) 213
2x Melta gun, Power fist
Plague Marines (7) 213
2x Melta gun, Power fist
Plague Marines (7) 213
2x Plasma gun, Power sword
Terminators (7) 288
Mark of Nurgle
1x Chain fist, 1x Combi melta, 1x Heavy flamer
1x Power scythe, 5x Power sword
Helbrute 110
Twinlinked Heavy bolter
Combi Bolter
Helbrute 130
Twinlinked Las cannon
Combi Bolter
Blight Drone 150
Blight Drone 150
Totalt: 1995pts
Psykers genererar sina besvärjelser Codexens Plague-Discipliner.
Inget kul att behöva ändra på det sättet men det är vad som går att göra utan att bryta mot wysiwyg eller helt dumpa något. Då blir det istället svårt att få in något annat Detah Guard-ligt ur Codex CSM.
Ett alternativ är att dumpa en Terminator och Power swords på Plague Marines. Då blir Terminators sju när Typhus joinat och wysiwyg funkar hyfsat då svärden ändå hänger under backpacken på ryggen på dem... är det roligare? Isf får trollisen bättre invo save eller Hellbrutes combi bolters. Lutar åt combi bolters.
Vad tycker fluffmysarna?
Death Guard
Typhus 230
(Psyker lvl 2)
Sorcerer 105
Mark of Nurgle
Aura of dark glory
Spell Familar
(Psyker lvl1)
Plague Marines (7) 193
2x Flamer, Power sword
Plague Marines (7) 213
2x Melta gun, Power fist
Plague Marines (7) 213
2x Melta gun, Power fist
Plague Marines (7) 213
2x Plasma gun, Power sword
Terminators (7) 288
Mark of Nurgle
1x Chain fist, 1x Combi melta, 1x Heavy flamer
1x Power scythe, 5x Power sword
Helbrute 110
Twinlinked Heavy bolter
Combi Bolter
Helbrute 130
Twinlinked Las cannon
Combi Bolter
Blight Drone 150
Blight Drone 150
Totalt: 1995pts
Psykers genererar sina besvärjelser Codexens Plague-Discipliner.
Inget kul att behöva ändra på det sättet men det är vad som går att göra utan att bryta mot wysiwyg eller helt dumpa något. Då blir det istället svårt att få in något annat Detah Guard-ligt ur Codex CSM.
Ett alternativ är att dumpa en Terminator och Power swords på Plague Marines. Då blir Terminators sju när Typhus joinat och wysiwyg funkar hyfsat då svärden ändå hänger under backpacken på ryggen på dem... är det roligare? Isf får trollisen bättre invo save eller Hellbrutes combi bolters. Lutar åt combi bolters.
Vad tycker fluffmysarna?
Senast redigerad av 1 Röde, redigerad totalt 26 gånger.
Röde skrev:Då har jag ändrat lite i listan till Garagegamers Fluffmys med kaffe och kaka...
Death Guard
Vad tycker fluffmysarna?
siffran 7 är mycket viktigt.. i shall count the seven(s)
mvh:
Dennis
Dennis
http://www.garagegamers.sePärssi skrev:klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer
@ Denkan. Jag tolkar det som att du föredrar listan i dess nuvarande skick.
Då har jag plockat fram 7 Plague marines på målarbrickan. Tanken är att jag nu siktar in mig på att få färdigt listan jag tänkt spela på GarageGamers Fluffmys innan jag målar något annat...