Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Balder skrev:
Jörgen skrev:Det är så jäkla kul att se nån brinna så mycket för hobbyn som du gör, verkligen en inspirationskälla.
Kan bara hålla med, otroligt inspirerande!
Tack Jörgen o Balder! :D
Jörgen btw, hur går det för dina adopterade Genestealers?
Får de den kärlek och omsorg som du lovat eller ska jag ringa.. öhm.. socialen? Djurskyddsföreningen?
L3go skrev:Holy crap! Såg inte belysningen först. :o
Wow.. Just.. Wow..
Tack! Det ser faktiskt ganska häftigt ut i ett mörkt rum. Blir inte bra på bild då dock.

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Captaingallas skrev:
Jörgen btw, hur går det för dina adopterade Genestealers?
Får de den kärlek och omsorg som du lovat eller ska jag ringa.. öhm.. socialen? Djurskyddsföreningen?
Dom ligger och badar i bromsolja fortfarande, svårt att få bort färgen men dom kommer.
Dock håller jag fortfarande på och klurar på ett färgschema och det går fasen inte bra.
Tror jag kanske har nått på gång men ja vi får se, har målat exocrine ben och testat färger men inte helt nöjd ännu.
Du kan väl vifta lite med dina magiska färgpenslar så jag hittar rätt i denna färg djungel :D

Användarvisningsbild
muffin

Inlägg av muffin »

lampan gave den en helt ny galaxs av nördighet!!! det blev kanon bra :wub:
becon är ganska roligt.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jörgen skrev: Tror jag kanske har nått på gång men ja vi får se, har målat exocrine ben och testat färger men inte helt nöjd ännu.
Du kan väl vifta lite med dina magiska färgpenslar så jag hittar rätt i denna färg djungel :D
Jag gjorde en testgubbe i grönt skinn och khaki skal när jag målade min första Termagant för någon år sedan.
Provade inget annat. :D
Det mesta som är noggrant målat ser bra ut när det blir fler av dem, tycker jag.
muffin skrev:lampan gave den en helt ny galaxs av nördighet!!! det blev kanon bra :wub:
Tack!
Jag är numera också stamkund på Clas Ohlson. Metallbrickor. Borr. Sticksåg. Trälim. Superlim. Skruv. Igår ett handtag, idag en lampa.
- Vad är det du bygger?
- En låda till mina Warhammergubbar. Finns den här lampan med färgat ljus? :mrgreen:

Tog en bild i mörkret nu också.

Bild

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

:o :o :o :o :o :o

Helt jävla amazing!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Captaingallas skrev: Jag gjorde en testgubbe i grönt skinn och khaki skal när jag målade min första Termagant för någon år sedan.
Provade inget annat. :D
Det mesta som är noggrant målat ser bra ut när det blir fler av dem, tycker jag.
Om jag ändå kunde vara sån, men näe här funderas det och testas i miljoner olika versioner.
Men blått och lila vore kanske nått haha :D

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Flogger skrev::o :o :o :o :o :o

Helt jävla amazing!
Tack Flogger! :D

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jörgen skrev: Om jag ändå kunde vara sån, men näe här funderas det och testas i miljoner olika versioner.
Men blått och lila vore kanske nått haha :D
De färgerna kan du iaf! Med det menar jag kan blanda samma nyanser lätt, vet hur utspädda du vill ha dem etc.

Men gå på magkänslan, har du en färgcombo i huvudet du tror på så måla upp några gubbar och bestäm sedan, att bara se på en gubbe ger inte färgschemat en rättvis chans, tycker jag.

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Snyggt o praktiskt!
Woopwoop!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Helt fantastiskt, du tar hobbynörderiet till helt nya nivåer kapten. (Och då menar jag nörderi i ordets allra underbaraste bemärkelse såklart!)
Det här är bland det absolut ballaste jag sett i figurspelsväg NÅGONSIN.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skriv svar