Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
frigobben

Re: Captains Corner

Inlägg av frigobben »

Captaingallas skrev: Jag vill absolut åka nästa år igen, de andra i bilen kände likadant, men då får vi bygga lite starkare listor och bli lite bättre spelare så vi kan bjuda på motstånd!
Det är en "slippery slope" det där. Man börjar som en fluffnörd, och sedan går det utför mot det ostiga utan man att riktigt förstod vad som hände... ;) Svårt att bygga något riktigt vällagrat med nya codexet dock...

Kul rapport förresten, och framförallt kul att du hade kul! Det verkade som att det var ett visst motstånd att komma iväg på turnering tidigare.

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

Det var kul att ni kom, allihop! Och dina resultat ska du inte skämmas för det minsta, jag minns fortfarande mina från min första turnering... 0-20, 0-20, 0-20, 9-11(!) och 0-20... Dessutom har jag aldrig varit i närheten av best painted, men är man kass så är man.

Sen får någon gärna rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att Dag Samuelsson heter Landraider här på forumet. Så fick du den också.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

frigobben skrev: Det är en "slippery slope" det där. Man börjar som en fluffnörd, och sedan går det utför mot det ostiga utan man att riktigt förstod vad som hände... ;) Svårt att bygga något riktigt vällagrat med nya codexet dock...

Kul rapport förresten, och framförallt kul att du hade kul! Det verkade som att det var ett visst motstånd att komma iväg på turnering tidigare.
Jo det är en farlig väg, men jag är på säkra sidan ännu. :D
Vi från Gotland anmälde oss till GW bland de första och byggde våra listor enligt de instruktioner som fanns då:
¤ Highlander - verkligen bara en av varje enhet
¤ "Tanken med Gamers Weekend är en myshelg för gubbspelare"
¤ "Spelandet kommer ske i lougn och ro, och kvällen är menad att ha kul"
Det gjorde att det fanns väldigt stora brister i våra arméer, vilket blev väldigt tydligt när vi väl var igång och försökte vinna, för även om det var en skön stämning så var det tävling.
Jag är inte så bra att jag kan vinna matcher med en sådan mjuk lista som jag hade.
Jag siktar inte på att hitta kryphål eller bygga så ostigt det går, bara lite bättre sett ur ett tävlingsperspektiv, så att jag har lite bättre skytte, tåler lite mer stryk och har lite mer motmedel mot diverse fiendetaktiker.

Tack! Och jo jag har varit emot att åka. Det kostade oss 4 över 1300kr vardera bara att komma fram och tillbaka och deltaga och vi fick ta var sin semesterdag på fredagen, för att få tillbaka den investeringen i tid och pengar krävs det att det är en helskoj helg, vilket vi inte visste innan att det skulle bli! :D
Boggalogg skrev:Det var kul att ni kom, allihop! Och dina resultat ska du inte skämmas för det minsta, jag minns fortfarande mina från min första turnering... 0-20, 0-20, 0-20, 9-11(!) och 0-20... Dessutom har jag aldrig varit i närheten av best painted, men är man kass så är man.

Sen får någon gärna rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att Dag Samuelsson heter Landraider här på forumet. Så fick du den också.
Tack! Nej jag skäms inte alls. Jag åkte med en snäll lista utan att veta vad jag kunde vänta mig, nu vet jag hur det kan gå till.
Åker jag med en lika mjuk lista en gång till, spelar på samma nivå, men förväntar mig ett annat resultat, då får jag skämmas. :mrgreen:
Landraider! Det var det han sa! Tack, glömde bort det.

Projekt Monster

Ska måla vidare på Sherridan ikväll, men har redan beställt nästa monster.
Vi la en Forge World beställning tillsammans, och jag hittade precis vad jag sökte!

Trygon och Mawloc är inte det minsta lika i fluffet, men kör på samma modell.
Jag vill ha något som ser ut att gräva sig fram och som ser ut bita jäkligt hårt och sluka gubbar hela, så en helt annan modell krävs.

Säg hej till min framtida Mawloc! :D

Bild

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Goodness gratious me! Vilken fantastisk modell det där kommer att bli...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Kul att jag inte är den enda som tänkt tanken :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Är det bara jag som får vibbar från Dune? :D
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

Bild
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Åh, bästa filmen! :)

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

LillePer skrev:Åh, bästa filmen! :)

Mästerverk deluxe!! :wub:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen