eah...7 ed
eah...7 ed
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Re: eah...7 ed
Är det så att jag vid 36 års ålder till sist drivs ut ur spelandet? För allt det här "bigger is better" är inte riktigt min puck... Och om det mer eller mindre blir obligatoriskt med mongostora fordon för att 22 gubbar till ska kunna vinna nåt, då är jag inte riktigt med.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Håller med dig där Serpent, för mig försvinner charmen om det slutar göras upp av 28mm gubbar där en Carnifex klassas som stor.
Inte så att jag slutar spela, men 10 stora gubbar för 600kr styck på varje sida av spelplanen är inte det spel jag föredrar.
Inte så att jag slutar spela, men 10 stora gubbar för 600kr styck på varje sida av spelplanen är inte det spel jag föredrar.
Håller med er båda, men jag känner tröst i att det fortfarande arrangeras kaffe-o-kaka-helger där man nog slipper se sånt.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Jag tror på att köra turneringar med alla optional saker borttagna dvs inga fortifications, allies, Lords of war eller formations dvs enbart standard FoC. Sen kan det vara med elelr utam komp det bryr jag mig mindre om. Men jag tror spelet är roligast med mindre konstigheter.
Det tråkiga är att det som gjorde spelet universellt håller på att försvinna. Att kunna spela det mot en människa som man inte kände sedan innan, med egentligen samma förutsättningar, känns mer och mer avlägset. Pick-up-games verkar vara ett minne blott.
/Den pessimistiske.
/Den pessimistiske.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Tror du har helt rätt. Det är tillbaka till RT-tiden (som jag förvisso minns som det bästa spel på jorden.Serpent skrev:Det tråkiga är att det som gjorde spelet universellt håller på att försvinna. Att kunna spela det mot en människa som man inte kände sedan innan, med egentligen samma förutsättningar, känns mer och mer avlägset. Pick-up-games verkar vara ett minne blott.
/Den pessimistiske.
Sent from my iPhone using Tapatalk
...så kör med färre poäng?Ismeno skrev:men med alldeles för mycket gubbar på plan.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Jo, det blir ju så. Tycker allt över 1000pts blir crowded.Excessus skrev:...så kör med färre poäng?Ismeno skrev:men med alldeles för mycket gubbar på plan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Loudhoward