Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

frigobben skrev:Som ny nidsspelare hade jag ingen aning om sådant här. Det låter som att det faktiskt var bättre förr! :) I vissa avseenden i alla fall.
Det är därför vi Fluffmongon ofta hävdar att Tyranids borde kunna alliera in Imperial Guards.
Fluffmässigt så har Lictors lönnmördat nyckelpersoner och Genestealer Culten tagit över styret till den grad att de lokala trupperna är på deras sida. Det står ju svart på vitt att de lirar i samma lag! (eller stod 1992...)
Det gick minsann inte, men Space Wolves kan ha ett gäng orker med sig och Dark Eldar och vanliga Eldar är best buddies.
De som gjorde Allies-matrixen hade för mycket sälja modeller och för lite fluff i åtanke för min smak.
Ismeno skrev:Nostalgi![HEAVY BLACK HEART] Coola kultister, men undrar om inte minus svans hade varit läckrare? Mindre Skaven, mer nåt annat?
Precis vad jag också tänkte på när jag målade honom! Jag ska göra nästa utan svans, jag tror det blir bättre.
Tack för konstruktiv feedback! :D

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Skippa svanen så har du halva inne :-p
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Projekt Kultister

Det här var så roligt, combon med att djupdyka i gammalt fluff och att måla helt andra färger och modeller, att jag tog tag i en kultist till ikväll! :D
Dessutom så rök svansarna på båda, det blev bättre!

Bild
Svanslösa invasionsmedhjälpare

Plague Monk boxen är full av extra lull lull, dagens kultist fick ett papper i näven, där jag målade in ett budskap om Tyraniderna.

Bild

Jag är för tillfället urless på Sherridan, men hon lär inte måla sig själv. Fortfarande massor kvar..
Jag hoppas på ny motivation imorgon!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Jamen visst, det där blir kalas!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Kultisterna blev en home-run. Snyggt som gatan. :L

Och jag håller med om situationen med allies. I grunden är det är ball idé (jag tänker främst på hur ofta guard och Marines slåss tillsammans), men med matrisen blev det alldeles för mycket av "klart alla är kompisar med alla". Me no happy. :(
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Jag har inga problem med en genomtänkt "proxning" av enheter. Dina råttor tycker jag fungerar alldeles utmärkt, framförallt eftersom det är i linje med det gamla fluffet. Sedan att det kanske, eventuellt kan stöta på patrull på någon turnering må vara hänt. Men jag hoppas det inte gör det.

Hoppas att inspirationen med mamma-tyranid återvänder. :)
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:Jamen visst, det där blir kalas!
Tack! Och tack igen för svans-åsikten, jag behövde den extra sparken i röven för att fullfölja in tanke! :D
L3go skrev:Kultisterna blev en home-run. Snyggt som gatan. :L

Och jag håller med om situationen med allies. I grunden är det är ball idé (jag tänker främst på hur ofta guard och Marines slåss tillsammans), men med matrisen blev det alldeles för mycket av "klart alla är kompisar med alla". Me no happy. :(
Tack! Eller..? Gatan här utanför är skitful, men jag utgår ifrån att du bor på på Paradisvägen där solen alltid skiner!

Mycket rykten nu om 7th ed i sommar, mer som en fix av det som gick på tok än en helt ny version.
Jag hoppas så fall att de slår med stora restriktionstrumman på den Matrixen.
In the grim darkness of the far future where there only is war kan ju för tusan inte alla samtidigt vara kompisar!
RUNE skrev:Jag har inga problem med en genomtänkt "proxning" av enheter. Dina råttor tycker jag fungerar alldeles utmärkt, framförallt eftersom det är i linje med det gamla fluffet. Sedan att det kanske, eventuellt kan stöta på patrull på någon turnering må vara hänt. Men jag hoppas det inte gör det.

Hoppas att inspirationen med mamma-tyranid återvänder. :)
Jag är av samma åsikt, fluffiga proxys är en helt annan sak än proxys pga lättja.
Leksaksvolvo V70 (helt omoddad, direkt lånad ur lillebrors leksaksback) som ork Battlewagon är bland det värsta jag sett hittills, det sved i ögonen. Orker i världens säkraste bil med airbags für alle.. det sved i hjärnan. :mrgreen:

Idag kom minsann lite av inspirationen åter!

Projekt Monster

Det blev ett målarryck ikväll!
Nu har jag fixat klart skalen på Sherridans armar, och lagt grundfärgen på klorna.
Förhoppningsvis jobbar jag vidare på dem imorgon kväll!

Bild

Bild

Jag tycker mig kunna se ljuset i tunneln längre fram, jag menar, efter armarna så är det "bara" vingarna kvar!
Det här får jag säkert äta upp senare, men jag tycker inte de ser ut att skulla ta så lång tid att måla.
Det är skalen som är mest tidsödande hittills, eller kanske tänderna, men vingarna är mest gröna och sedan ska jag ta hjälp av en airbrush på själva membranen mellan vingbenen.
Låter iaf hyfsat lättjobbat! :D

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

"In the grim darkness of the far future, we're all best friends".. :(

Back on topic: screeeech! :) snart klar med mina marines så jag också får måla mina älskade insekter.
Jag tror jag bor på awesome-road, cos that's what your cultists are. :)

Edit: sugen på att göra en tutorial för hur du målar dina skal? Pretty please, with sugar on top... :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

L3go skrev: Back on topic: screeeech! :) snart klar med mina marines så jag också får måla mina älskade insekter.
Jag tror jag bor på awesome-road, cos that's what your cultists are. :)

Edit: sugen på att göra en tutorial för hur du målar dina skal? Pretty please, with sugar on top... :)
1: Kul, mer Nids till folket! Och tack! Vill måla fler råttmänskultister NU men måste vara diciplinerad med Sherridan, börja jag skjuta upp henne igen kan det gå utför och plötsligt sitter jag där med en massa omålat igen. :o
2: Jo klart du kan få en Tutorial på skalen, men det är nog enklast med bilder step by step, så det får bli på nästa stora modell.
Lutar åt en Mawloc just nu! :D

Projekt Monster

Ah fredag kväll, familjen upptagen med annat, fixat färdig så att helgen är jobbfri, då är det mumma med en stund i målarstolen!
Känns som en batteriladdare så fort jag parkerat röven i stolen, fått på musiken och försvunnit in i 40k världen med penseln i hand! :wub:

Ikväll målade jag färdigt klorna på Sherridan, äntligen!

Bild

Bild

Med dem klara så är det "bara" vingarna kvar! Ska spraya dem imorgon förmiddag, sedan måla under dagen!
Jag tror det även blir en kultist till som målas upp parallellt med dem, det blir en hel del torktider som annars blir dötid.

Bild

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Bra kämpat! Inte långt kvar på denna nu ju :D

Skriv svar