The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult
Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult
Orange/gul/svarta var helt klart bäst!
mvh:
Dennis
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Dennis
http://www.garagegamers.sePärssi skrev:klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
- bolterochkniv
åh fyfan vad otäck gul-ghulen ser ut!
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
Bra idé, kanske ska prova det (min dotter har en eldar jetbike på G)benmannen skrev:Hahahahahahaha.
Nu har dottern målat min court. Här är en bild på resultatet innan jag har fixat till dem lite...
En bild säger mer än 1000 kaniner
Nu har jag målat upp dem. Sslytharna blev asdåliga, men resten gillar jag. Så jag får nog bryta lite mot mina Retroregler och köpa på mig tre stycken. Men de får duga så länge.
Jag byggde en slimmad Raider också som test. Magnestiserad så alla 6 i Courten faktiskt kan åka på den!
De där stora aktervingarna har sabbat det för mig en gång för mycket. Det är omöjligt att gömma sig med dem, och när den är byggd av papper så blir det svårspelat. Så jag tog bort dem helt enkelt, och kanske kommer göra detta till alla mina båtar. Kanske inte Ravagers för att skilja dem åt mer.

De ser ännu skitigare ut på bild, den rosa klänningen funkade förvånansvärt bra!
Jag byggde en slimmad Raider också som test. Magnestiserad så alla 6 i Courten faktiskt kan åka på den!
De där stora aktervingarna har sabbat det för mig en gång för mycket. Det är omöjligt att gömma sig med dem, och när den är byggd av papper så blir det svårspelat. Så jag tog bort dem helt enkelt, och kanske kommer göra detta till alla mina båtar. Kanske inte Ravagers för att skilja dem åt mer.
De ser ännu skitigare ut på bild, den rosa klänningen funkade förvånansvärt bra!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
Culten ska ut på turnering!
Rogue Trader anordnar RTO nu i helgen. Alltså 1-2 mars. Stockholm har verkligen tryck på sina turneringar. Vi blir hela 8 spelare! Inte illa för sveriges huvudstad ;(
Men det ska bli kul ivarjefall. Flabbergastmallen används och det blir lite lustiga listor. Men man kan nog göra rätt hårda arméer, det enda tråkiga är att man kan inte göra temade fluffarmeer, typ spela 3 enheter Mandrakes eller en Warpspiderarme... Men det är roligt som variation.
Armen blev rätt lik som jag vill spela den. Den har ändå en av varje av de flesta trupptyperna. Jag fick ta bort en Raider och lägga in en Venom istället. Gjorde nog bara armen bättre...
Min Succubus återvände! Jag ska testa henne med en Offensiv variant med Agonizer och en Tarpit variant med Shardnet and Impaler. Så jag kan stänga av Agonizern om jag vill fastna i en enhet en runda. Hon får nog gå med den stora enheten med Wracks. Deras båt fick av någon anledning Chains-Snares (darn Court) så jag har en svartsprayyad Raider som jag måste måla upp illa kvickt...
Ska se om jag kan ta lite bilder och skriva en liten rapport om ni vill. Här finns infon om turneringen:
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... 42&t=10806
Och här ligger armelistorna upplagda:
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... 42&t=10929
The Fast and the Fallen RTO style 2014
Haemonculus: venom blade; liquifier gun. 65
Succubus: agoniser; splinter pistol; shardnet; impaler; haywire grenades. 95
10 Mandrakes: Nightfiend. 160
5 Wyches: haywire grenades. 60
• Venom: splinter cannon; night shields. 75
9 Wyches: Hekatrix (venom blade; phantasm grenade launcher); shardnet and impaler; haywire grenades. 143
• Raider: night shields. 70
9 Wracks: Acothyst; liquifier gun. 110
• Raider: chain-snares; night shields. 75
4 Wracks 40
• Venom: splinter cannon; grisly trophies; night shields. 80
7 Kabalite Warriors: blaster. 78
• Raider: retrofire jets; night shields. 75
6 Scourges: Solarite; 2× blaster. 172
4 Reavers: heat lance. 100
3 Beastmasters: 6× Razorwing Flock. 126
Ravager: 3× disintegrator cannon; night shields. 115
Cronos Parasite Engine: spirit vortex. 100
Talos Pain Engine: chain-flails. 110
1 849 points
Rogue Trader anordnar RTO nu i helgen. Alltså 1-2 mars. Stockholm har verkligen tryck på sina turneringar. Vi blir hela 8 spelare! Inte illa för sveriges huvudstad ;(
Men det ska bli kul ivarjefall. Flabbergastmallen används och det blir lite lustiga listor. Men man kan nog göra rätt hårda arméer, det enda tråkiga är att man kan inte göra temade fluffarmeer, typ spela 3 enheter Mandrakes eller en Warpspiderarme... Men det är roligt som variation.
Armen blev rätt lik som jag vill spela den. Den har ändå en av varje av de flesta trupptyperna. Jag fick ta bort en Raider och lägga in en Venom istället. Gjorde nog bara armen bättre...
Min Succubus återvände! Jag ska testa henne med en Offensiv variant med Agonizer och en Tarpit variant med Shardnet and Impaler. Så jag kan stänga av Agonizern om jag vill fastna i en enhet en runda. Hon får nog gå med den stora enheten med Wracks. Deras båt fick av någon anledning Chains-Snares (darn Court) så jag har en svartsprayyad Raider som jag måste måla upp illa kvickt...
Ska se om jag kan ta lite bilder och skriva en liten rapport om ni vill. Här finns infon om turneringen:
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... 42&t=10806
Och här ligger armelistorna upplagda:
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... 42&t=10929
The Fast and the Fallen RTO style 2014
Haemonculus: venom blade; liquifier gun. 65
Succubus: agoniser; splinter pistol; shardnet; impaler; haywire grenades. 95
10 Mandrakes: Nightfiend. 160
5 Wyches: haywire grenades. 60
• Venom: splinter cannon; night shields. 75
9 Wyches: Hekatrix (venom blade; phantasm grenade launcher); shardnet and impaler; haywire grenades. 143
• Raider: night shields. 70
9 Wracks: Acothyst; liquifier gun. 110
• Raider: chain-snares; night shields. 75
4 Wracks 40
• Venom: splinter cannon; grisly trophies; night shields. 80
7 Kabalite Warriors: blaster. 78
• Raider: retrofire jets; night shields. 75
6 Scourges: Solarite; 2× blaster. 172
4 Reavers: heat lance. 100
3 Beastmasters: 6× Razorwing Flock. 126
Ravager: 3× disintegrator cannon; night shields. 115
Cronos Parasite Engine: spirit vortex. 100
Talos Pain Engine: chain-flails. 110
1 849 points
Senast redigerad av 2 benmannen, redigerad totalt 27 gång.
- Pappersbåt
Får man kräva bild på arméuppställning? 
Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.
Hehe, det kan man kräva!Pappersbåt skrev:Får man kräva bild på arméuppställning?
Jag ordnar det idag
-
Gonka Koff
Riktigt ball armé!
Samtidigt så inser jag att "Flabbergastmallen" gör det väldigt svårt att bygga hårda DE-listor. Jag hoppas faktiskt att du slipper möta mina fuskiga Eldars på turneringen.
Samtidigt så inser jag att "Flabbergastmallen" gör det väldigt svårt att bygga hårda DE-listor. Jag hoppas faktiskt att du slipper möta mina fuskiga Eldars på turneringen.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Ja, jag såg din Eldararme. Såg ostig ut
Det är obarmhärtiga Gonka som slog till
Och vi kommer nog mötas med bara 8 spelare...
Men culten gillar smärta så det blir Win-Win oavsett!
Den och jag ser fram emot det!
Men culten gillar smärta så det blir Win-Win oavsett!
Den och jag ser fram emot det!