Captains Corner
Re: Captains Corner
Mycket snygg. Och vilka sköna baser!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Snygga modeller, precis som vanligt.
Killteam har jag inte spelat så mycket men allting med lite bakgrundshistoria brukar borga för roliga spel. Lite mer småskalligt och lite mer personligt så att säga.
Killteam har jag inte spelat så mycket men allting med lite bakgrundshistoria brukar borga för roliga spel. Lite mer småskalligt och lite mer personligt så att säga.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
Tack! Jag blev väldans inspirerad av att göra bättre baser när jag såg de andra Killteamen och deras enhetliga och stundtals väldigt välgjorda baser på förra turneringen här i stan, med så få figurer så ska baserna självklart få extra kärlek och omsorg!Ismeno skrev:Mycket snygg. Och vilka sköna baser!
Tack Floggis!Flogger skrev:Som vanligt alltid skitsnyggt!
Tack!RUNE skrev:Snygga modeller, precis som vanligt.![]()
Det finns förstås både fluff och Ost även inom Killteam, men jag ser det som en ypperlig chans att få bygga en relation till modellerna och göra teamet väldigt personligt. Mitt team är hugget i sten. Alla får namn, ingen byts ut. Ever.
Jag älskar känslan av att ha hjärtat i halsgropen när save ska rullas redan i runda 1!
Det har sin charm att plocka bort drivor av Gaunts med en axelryckning, men det här gillar jag bättre.
-
katzenjammer
Roligt! Teamet blir asbra och jag gillar verkligen namnen!
Köpte killteam-reglerna i julas. Jag hoppas att intresset håller i sig runtom i landet, jag vill också prova!
Köpte killteam-reglerna i julas. Jag hoppas att intresset håller i sig runtom i landet, jag vill också prova!
Flesh is a design fault
Tack! Med namn blir det mycket roligare, nu känner jag dem!katzenjammer skrev:Roligt! Teamet blir asbra och jag gillar verkligen namnen!
Jobbade till 18, sen svängde jag förbi lokala butikens spelkväll, småpratade och spelade två Killteam-matcher, hemma före 20:00.
Killteam passar mig perfekt just nu!
De två färdigmålade gubbarna i laget var med, resten var stand-ins.
Och nog tusan presterar de bättre när de har namn!
Dagens hjälte, Szaark

Rolig matchup! Mina 3 Warriors och 3 Raverners mot 6 st Wraithguards.
Han dödar lätt när han skjuter på mig, men han når bara 12 inch och jag både skjuter och chargar längre.
Woundar jag med Ravenersen i närstrid, så dör han av deras Rending claws. Inte mycket save som rullas mao.
Det svängde fram och tillbaka, glömde helt bilder efter en första skakig mobilbild:

Uppgörelsen var episk!
Alla warriors dog, synapse borta och Ld-test gubbe för gubbe för att stanna kvar. Raveners har Ld6.
Två Wraithgurads kvar.
Ravener X och Ravener Sloork fegade ur och drog, bara Ravener Szaark, nere på sitt sista wound efter en närstrid, kvar på banan.
Stabil Femma sin på leadership, charge, Wraithguarden missade overwatchen.
Szaark slår först, satte 4 träffar och sedan en rending wound. Splatt!
En Wraitguard kvar.
Ett skott från Wraithguarden innan det blev nästrid. Krävdes bara 3+ och sen 2+ för att det gamla spöket skulle vinna. Skottet satt i trädet bredvid Szaark, overwatchen likaså. Charge!
5 attacker, men bara 2 hits. 6or för rending.
Rullade en dubbel 6a som avslutning!
Wraithguarden fick bröstkorgen uppsliten och den själen hittade ingen sten att gömma sig i igen, Szaark besegrade ensam två Wraithgurads! WOHOOO!
Nom nom nom nom. Vinnare: Team Blaargh's Bestar!
Lirade lite Kill Team häromdagen på föreningen och håller med! Riktigt roligt! 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Härligt!Flogger skrev:Lirade lite Kill Team häromdagen på föreningen och håller med! Riktigt roligt!
Spelar du en vass lista för att vinna eller en där du mest gillar modellerna?

Jag testade att lägga på lite gult gojs som runnit ut ur kulhålen i skalet, vilket jag tyckte bli bra. Så bra att jag gick tillbaka till Szaark och Sloork och la till det på dem också.
Jepp det borde göra ont med en massa kulhål som det rinner ur, men Raveners är inte byggda för att känna smärta, faktiskt inte byggda för att tänka mycket själv alls.
Hela Teamet just nu:

Imorgon kväll blir det unboxing av Warriors!
-
katzenjammer
Tyranidgojs i skotthålen. Det blev ju jättebra! Ännu en snygg detalj, lagom synlig utan att ta för mycket fokus.
Flesh is a design fault
Tack!katzenjammer skrev:Tyranidgojs i skotthålen. Det blev ju jättebra! Ännu en snygg detalj, lagom synlig utan att ta för mycket fokus.
3: Magneterna undertill håller modellerna på plats genom tyget, så nu har jag ett bra och snyggt sätt att bära runt Teamet när vi spelar.

(De tre warriorsen i bakre leden är stand-ins tills de nya är uppmålade)