Man kan fortfarande ge ordern ur en Chimera, men övriga fordon är no-go. Dock inte till sin egen enhet som sitter i verkar det som.Flogger skrev:
Order kan nu inte kastas från fordon eller på sin egen enhet i ett fordon.
Allt jag såg såhär på rak arm. Tror inte LBK kompen kommer bli jätteförändrad för IG såhär spontant.
Imperial Guard byter namn! Ve och fasa...
Re: Imperial Guard byter namn! Ve och fasa...
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Så det är i snitt samma som i förra boken då den var 8"/10"/12"Flogger skrev:På tal om super heavies kan jag meddela att 10" blasten som heter Apocalyptic Blast numera finns i IG codexet. Deathstrike missile är nu 10" blast, S10 AP1 Ignore Cover.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
I all sanning, Flogger, var inte det gamla priset för chimeror ganska prisvärt med av12 två heavy weapons och 5 fire points?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Vet inte om någon tyckte chimeras var brutna för sina poäng faktiskt, inte sedan 6thExcessus skrev:I all sanning, Flogger, var inte det gamla priset för chimeror ganska prisvärt med av12 två heavy weapons och 5 fire points?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Nej chimeras sköt rätt kiss jämfört med allt annat.
Jag spammade 112p chimeror redan i 4th ed! 10p till är inget!
(Hb, ac, stubber, searchlight, smoke, dozer, extra armour!)
(Hb, ac, stubber, searchlight, smoke, dozer, extra armour!)
ok, mina tankar efter att bara snabbt ha ögnat igenom boken:
Veteraner är awsome! För samma kostnad som tidigare har de +1 på cover och (typ) defensive grenades.
Primaris psykers! Sjukt bra med 50pts IC psyker som numera har tillgång till divination.
Russar är nice, gärna med camo netting som har blivit billigare och ger cover även fast de rört sig.
Armoured sentinels med plasma cannon. Inte mycket som klår dess damage/point och med av 12 och lätt att ge cover känns den väldigt stabil.
Wyvern gör rejält med skada på infanteri!
Split fire genom i princip hela armén för att verkligen kunna maximera alla olika vapens potential (orders, tank orders, techpriest...)
Blob med re-roll to wound och/eller re-roll saves (plus allt annat trevligt man kan tänkas få från psykers)
Och då har jag inte tagit med allierade i beräkningarna än. Men det känns som att IG klarar sig väldigt väl även utan allierade.
Veteraner är awsome! För samma kostnad som tidigare har de +1 på cover och (typ) defensive grenades.
Primaris psykers! Sjukt bra med 50pts IC psyker som numera har tillgång till divination.
Russar är nice, gärna med camo netting som har blivit billigare och ger cover även fast de rört sig.
Armoured sentinels med plasma cannon. Inte mycket som klår dess damage/point och med av 12 och lätt att ge cover känns den väldigt stabil.
Wyvern gör rejält med skada på infanteri!
Split fire genom i princip hela armén för att verkligen kunna maximera alla olika vapens potential (orders, tank orders, techpriest...)
Blob med re-roll to wound och/eller re-roll saves (plus allt annat trevligt man kan tänkas få från psykers)
Och då har jag inte tagit med allierade i beräkningarna än. Men det känns som att IG klarar sig väldigt väl även utan allierade.
Jag har läst igenom codexet och gillar det skarpt, men när man börjar experimentera med allies och liknande (som med många andra arméer) så blir det bara larvigt, citat från frontline gamings sida:
"I mean, 50 conscripts and 3 priests is only 225. Add an inquisitor for magic nades and hammer hand and heck toss in Azrael and things just got silly. Or add any whitescar for that all important HnR. Heck toss in Yarrick and you can order them to all have precision shots too… "
Eller en prescience blob med Cypher kanske...
Så många roliga val och idéer, Yarrick blev ju löjligt bra, eller Pask i en vanquisher... Dags att bygga ihop sin russpark!
"I mean, 50 conscripts and 3 priests is only 225. Add an inquisitor for magic nades and hammer hand and heck toss in Azrael and things just got silly. Or add any whitescar for that all important HnR. Heck toss in Yarrick and you can order them to all have precision shots too… "
Eller en prescience blob med Cypher kanske...
Så många roliga val och idéer, Yarrick blev ju löjligt bra, eller Pask i en vanquisher... Dags att bygga ihop sin russpark!
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Nej. Sida 131 i digitala iPad varianten. An officer can attempt to issue an order provided he's not embarked in a vehicle.Ancalagon skrev:Man kan fortfarande ge ordern ur en Chimera, men övriga fordon är no-go. Dock inte till sin egen enhet som sitter i verkar det som.Flogger skrev:
Order kan nu inte kastas från fordon eller på sin egen enhet i ett fordon.
Allt jag såg såhär på rak arm. Tror inte LBK kompen kommer bli jätteförändrad för IG såhär spontant.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Det här med divination, är det helt nytt? Fick ingen IG-psyker tillgång till det genom FAQ:en? Har lite svårt att kolla, då GW i sin visdom verkar ha tagit bort dom... :/