Rykten om 7:th ed.
Rykten om 7:th ed.
http://natfka.blogspot.se/2014/04/7th-e ... anges.html
Vad tror ni? narfka brukar vara ganska tillförlitlig men en del av de ryktade regelförändringarna verkar vara för stora (t.ex. Att kunna konsolidera in i en ny strid).
Vad tror ni?
Vad tror ni? narfka brukar vara ganska tillförlitlig men en del av de ryktade regelförändringarna verkar vara för stora (t.ex. Att kunna konsolidera in i en ny strid).
Vad tror ni?
Re: Rykten om 7:th ed.
Blunda och visualisera ett hav av salt. 
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
oavsett om det är hittepå eller på riktigt så gillar jag det!
//Björn
//Björn
+1L3go skrev:Blunda och visualisera ett hav av salt.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Flera av sakerna låter inte orimliga. Hade varit roligt om närstrid fick en chans igen i detta spelet.
I-test för att få overwatcha hade varit sjukt bra! Då hade Tau kunnat få ha sin supporting fire utan gnäll från mig.
I-test för att få overwatcha hade varit sjukt bra! Då hade Tau kunnat få ha sin supporting fire utan gnäll från mig.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Det är GW vi talar om, så allt är rimligt. Tror faktiskt det skulle kunna bli rätt bra om dessa rykten stämmer.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
-
Valrosskorv
Det finns en utmärkt tråd på DakkaDakka som uppdateras kontinuerligt med information om diverse olika ryktesspridare och deras trovärdighet. Där går att läsa följande:John_F skrev:http://natfka.blogspot.se/2014/04/7th-e ... anges.html
Vad tror ni? narfka brukar vara ganska tillförlitlig
Natfka on Faeit 212 - Total rumors: (344 TRUE) / (479 FALSE) / (46 PARTIALLY TRUE/VAGUE)
"Ganska tillförlitlig" är med andra ord väldigt generöst.
man få ju beakta att de olika ryktesspridarna har ganska olika målsättning/filosofi.
vissa släpper ju nästan bara bekräftade rykten en kort tid före släpp medans andra (som jag upplever att Natfka är) sätter högre värde på att vara först ute snarare än högst träffrprocent.
men nåja, en 7e ed hade faktiskt varit trevlig. Det är något skumt med den här editionen som luktar smygfis. Kan inte riktigt sätta fingret på vad dock...
vissa släpper ju nästan bara bekräftade rykten en kort tid före släpp medans andra (som jag upplever att Natfka är) sätter högre värde på att vara först ute snarare än högst träffrprocent.
men nåja, en 7e ed hade faktiskt varit trevlig. Det är något skumt med den här editionen som luktar smygfis. Kan inte riktigt sätta fingret på vad dock...
...eller så är det faktiskt så att du har fisit...MITTZ skrev:Det är något skumt med den här editionen som luktar smygfis. Kan inte riktigt sätta fingret på vad dock...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Jag tycker en 7:e ed som med små tweaks som jämnar ut det så att cc blir bättre och shooty sämre skulle vara en logisk utveckling, de olika arméernas styrkor brukar ofta vara tajmade med vad som är starkt på brädet just då.
Som nu när shooty har dominerat, då har Tau, Eldar och nu även IG fått nya böcker.
Det säljer modeller.
Få CC en boost i sommar så tajmas det väl med att Tyranider är ganska nya, samt att Orks och Blood Angels står runt hörnan. Det säljer modeller.
Som nu när shooty har dominerat, då har Tau, Eldar och nu även IG fått nya böcker.
Det säljer modeller.
Få CC en boost i sommar så tajmas det väl med att Tyranider är ganska nya, samt att Orks och Blood Angels står runt hörnan. Det säljer modeller.