Space Wolves
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Space Wolves
Efter en del lurkande i den här tråden föreslår jag följande minus på flaggan:
-2 Wolf Standard (-1 extra for each power weapon/wolf claw (pair)/frost axe/frost blade/mark of wulfen/power fist/thunder hammer/chain fist)
Om ni tar det förslaget kan för övrigit -1 för power weapon tas bort då det typ räknas in i flagg-minuset. Och btw: **censurerat** vad killarna har options.
-2 Wolf Standard (-1 extra for each power weapon/wolf claw (pair)/frost axe/frost blade/mark of wulfen/power fist/thunder hammer/chain fist)
Om ni tar det förslaget kan för övrigit -1 för power weapon tas bort då det typ räknas in i flagg-minuset. Och btw: **censurerat** vad killarna har options.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
En sista sak man inte får glömma är att wolf-bannern har effekt 1 assaultphase. De flesta andra banners har effekter som varar så länge som bannern finns kvar, vilket oftast är minst 100% så länge, upp till 600% längre! (Eftersom vi gillar % och att de 33% mer/mindre inte ser så stort ut intill 600%)
- theWatchman
Enligt mig förmycket...kelaino skrev:Efter en del lurkande i den här tråden föreslår jag följande minus på flaggan:
Jag tror som alltid på ett eskalerande minus (-1, -2, -3 osv)
Wolf standard är bra för att den påverkar så många saker. Det är inte bara to hit, to wound och saves utan alla tärningslag där resultatet blir 1 under hela fasen. Så de får slå om dangerous terrain tests, antalet Mark of the Wulven-attacker, antalet bonusattacker från Ragnar, difficult terrain tests (om de slår dubbeletta, annars blir inte resultatet ett), sweeping advance, consolidate, osv...
Wolf standard är sjukt bra.
Nej, bara assaultphase och bara 1:or. 2D6 kan aldrig bli 1, utan bara 2. Diff. terrain testar man inte heller i assaultphase.Mortarion skrev:Wolf standard är bra för att den påverkar så många saker. Det är inte bara to hit, to wound och saves utan alla tärningslag där resultatet blir 1 under hela fasen. Så de får slå om dangerous terrain tests, antalet Mark of the Wulven-attacker, antalet bonusattacker från Ragnar, difficult terrain tests (om de slår dubbeletta, annars blir inte resultatet ett), sweeping advance, consolidate, osv...
Ok, och när slår man slaget för att se om man når fram med en assault genom terräng då?Mutt skrev:Diff. terrain testar man inte heller i assaultphase.
Värst av allt man får rerolla 1an för att stå emot broodlorden hypnos-attackHeadWar skrev:Ok, och när slår man slaget för att se om man når fram med en assault genom terräng då?Mutt skrev:Diff. terrain testar man inte heller i assaultphase.
Hmmm, det stämmer. My bad.HeadWar skrev:Ok, och när slår man slaget för att se om man når fram med en assault genom terräng då?Mutt skrev:Diff. terrain testar man inte heller i assaultphase.
Jag tror att motståndaren tycket bannern är långt bättre än spelaren som har den. Är själv tveksam till den redan på -2, så -4 som det talats om är galet högt.
Tycker man kan ha den på -2 utan några eskalerande minus whatsoever. Eftersom den är så billig och så effektiv så kan den gott kompas ner en aning.