2d6 där man väljer den högsta kan bli ett om man slår en dubbeletta.Mutt skrev:Nej, bara assaultphase och bara 1:or. 2D6 kan aldrig bli 1, utan bara 2. Diff. terrain testar man inte heller i assaultphase.Mortarion skrev:Wolf standard är bra för att den påverkar så många saker. Det är inte bara to hit, to wound och saves utan alla tärningslag där resultatet blir 1 under hela fasen. Så de får slå om dangerous terrain tests, antalet Mark of the Wulven-attacker, antalet bonusattacker från Ragnar, difficult terrain tests (om de slår dubbeletta, annars blir inte resultatet ett), sweeping advance, consolidate, osv...
Wolf standard är sjukt bra.
Space Wolves
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Space Wolves
-
Booogeyman
Om man slår 2D6 med resultatet en 1:a och en 4:a. Så kan man slå om 1:an och låter 4:an ligga kvar, eller har jag missat något?Mortarion skrev:2d6 där man väljer den högsta kan bli ett om man slår en dubbeletta.Mutt skrev:Nej, bara assaultphase och bara 1:or. 2D6 kan aldrig bli 1, utan bara 2. Diff. terrain testar man inte heller i assaultphase.Mortarion skrev:Wolf standard är bra för att den påverkar så många saker. Det är inte bara to hit, to wound och saves utan alla tärningslag där resultatet blir 1 under hela fasen. Så de får slå om dangerous terrain tests, antalet Mark of the Wulven-attacker, antalet bonusattacker från Ragnar, difficult terrain tests (om de slår dubbeletta, annars blir inte resultatet ett), sweeping advance, consolidate, osv...
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"
Have you really won?"
- theWatchman
För specifika saker så som mark of the wulfen bör snarare minuset ligga på just mark of the wulfen istället för flaggan. Mitt kompförslag på mark of the wulfen är:Mortarion skrev:Wolf standard är bra för att den påverkar så många saker. Det är inte bara to hit, to wound och saves utan alla tärningslag där resultatet blir 1 under hela fasen. Så de får slå om dangerous terrain tests, antalet Mark of the Wulven-attacker, antalet bonusattacker från Ragnar, difficult terrain tests (om de slår dubbeletta, annars blir inte resultatet ett), sweeping advance, consolidate, osv...
-1 mark of the wulfen (if unit has standard)
Du slår inte 1 och 4, du slår 1+4=5. A roll of 2d6 can never be 1.svenska40k-konto skrev: Om man slår 2D6 med resultatet en 1:a och en 4:a. Så kan man slå om 1:an och låter 4:an ligga kvar, eller har jag missat något?
Alexander Merinen
Jaha, här kommer jag och antar att det är Ld slag som snackas om xD!!
Alexander Merinen
Det är sant att det inte hjälper mot powerweapons,Mutt skrev:Det där stämmer ju inte (om inte jag räknade fel). De gör 11% mer skada och tål inte heller 50% mer. På första savet dör de visserligen 50% mindre, men de har fortfarande 33% chans att de dör på rerollen.Nefrums skrev:Med flagga gör de 36% mer skada och tål 50% mer.. ja den förtjäner mycket minus...
Edit: De både gör 33% mer skada och dör 33% mindre.
Och tål gör de inte mer om det handlar om powerweapon-attacker, och de flesta wounds som marines tar i närstrid är från powerweapons.
dör 33% mindre är samma sak som att de tål 50 % mer....
vanligtvis behöver du 3 wounds för att en ska dö i snitt.. men flagga behöver du 4.5 wounds. 50% mer.
Och de gör 36% mer skada mot WS4 T4 (7/12)^2/(1/2)^2=1.3611..
-1-2 är alldeles för lite minus.. den ska ha minst -4 för den första och sedan eskalerande...
Hade den varit korrekt prisat i poäng så skulle den kostat runt 40% av vad enheten kostade.. dvs på en 200p enhet skulle en flagga rimligtvis kosta 80p för att vara prisvärld.. nu kostar den mycket mindre än det så därför förtjänar den mycket minus i kompmallen..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Den gäller alltså bara i en assault-fas och inte i alla faser i hela spelet Jeppa.
aha.. där ser man.. då behöver den inte få så mycket minus.. 
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- theWatchman
Nefrums skrev:Det är sant att det inte hjälper mot powerweapons,Mutt skrev:Det där stämmer ju inte (om inte jag räknade fel). De gör 11% mer skada och tål inte heller 50% mer. På första savet dör de visserligen 50% mindre, men de har fortfarande 33% chans att de dör på rerollen.Nefrums skrev:Med flagga gör de 36% mer skada och tål 50% mer.. ja den förtjäner mycket minus...
Edit: De både gör 33% mer skada och dör 33% mindre.
Och tål gör de inte mer om det handlar om powerweapon-attacker, och de flesta wounds som marines tar i närstrid är från powerweapons.
dör 33% mindre är samma sak som att de tål 50 % mer....
vanligtvis behöver du 3 wounds för att en ska dö i snitt.. men flagga behöver du 4.5 wounds. 50% mer.
Och de gör 36% mer skada mot WS4 T4 (7/12)^2/(1/2)^2=1.3611..
-1-2 är alldeles för lite minus.. den ska ha minst -4 för den första och sedan eskalerande...
Hade den varit korrekt prisat i poäng så skulle den kostat runt 40% av vad enheten kostade.. dvs på en 200p enhet skulle en flagga rimligtvis kosta 80p för att vara prisvärld.. nu kostar den mycket mindre än det så därför förtjänar den mycket minus i kompmallen..
Såg att du ändrat dej...