Rykten om 7:th ed.

Har du hört det senaste från GW?
Ancalagon

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Ancalagon »

Äsch, det är bara att ta 7th edition med en nypa salt. vi kommer ändå fortsätta spela 5th edition men kanske lägga till psychic phase reglerna i turneringssverige ändå ;)

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Ancalagon skrev:Äsch, det är bara att ta 7th edition med en nypa salt. vi kommer ändå fortsätta spela 5th edition men kanske lägga till psychic phase reglerna i turneringssverige ändå ;)
+1

För min egen del, om 40K går för bananas kommer jag nog sluta med det. sälja av alla armeer förutom 1. Och hitta nått nytt.. Warzone Resurrection känns jävligt lovande just nu :)
Blir genuint orolig för att det ska barka helt åt helvete med 40K när jag läser de 2 sidorna i WD som finns att beskåda. Men man ska inte måla fan på väggen för tidigt. Först ska vi få tag på Regelboken för 7:th Edition.. Sen ska det Whineas A la Sverige...
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Mutt skrev:
Lakhota skrev: De där 36 eventkorten verkar som en trevlig twist på matcherna med :)
Virus outbreak någon?
:-D
Hahaha, tror(hoppas) inte de gör det sjuka kortet igen! :D
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Mina förhoppningar om ett jämnare och mer taktiskt spel har grumlats en del. Unbounded armies och byta missions varje runda låter inte direkt som en förbättring i taktiskt avseende.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
fredrik

Inlägg av fredrik »

Man kan ju alltid banna unbound-listor på turneringar om det verkar gå helt över styr. Jag tycker det verkar skitkul, i alla fall så länge man spelar med folk som är lite vettiga. Jag skulle nog i och för sig påstå att mellan bro-allies, arméer som kan alliera med sig själva, dataslates och formations så spelar vi i praktiken nästan FOC-löst redan nu.

Psykreglerna tror jag kommer bli helt lysande för spelet, psychic-stjärnorna blir bra mycket mer spännande att spela med och mot om det finns en chans att dispella deras blessings.

Samma med de nya missionkorten, ruggiga 2nd ed vibbar! :) (på ett bra sätt!)

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Denkan skrev:
Ancalagon skrev:Äsch, det är bara att ta 7th edition med en nypa salt. vi kommer ändå fortsätta spela 5th edition men kanske lägga till psychic phase reglerna i turneringssverige ändå ;)
+1

För min egen del, om 40K går för bananas kommer jag nog sluta med det. sälja av alla armeer förutom 1. Och hitta nått nytt.. Warzone Resurrection känns jävligt lovande just nu :)
Blir genuint orolig för att det ska barka helt åt helvete med 40K när jag läser de 2 sidorna i WD som finns att beskåda. Men man ska inte måla fan på väggen för tidigt. Först ska vi få tag på Regelboken för 7:th Edition.. Sen ska det Whineas A la Sverige...
Vi brukar ju inte whina över reglerna... vi brukar whina över priserna. ;)

Bortsett från "ta vad du vill" (som kanske inte alls är attraktivt annat än om du vill bygga en cool lista) så känns det inte så konstigt alls egentligen. Och så länge vi har kompmall så kommer man ju i regel ändå inte kunna spela de värsta grejerna.

Kul med en riktig psychic fas. Var lite det jag hoppades på när 6th kom.

Och korten ser intressant ut (notera att de är för en egen typ av missions... inte de "vanliga" som vi spelar idag). Ser ut som att vi kommer kunna välja på två typer av turneringar.... den typen vi spelar idag och en där man använder korten (påminner lite om RoE tycker jag, fast mer dynamiskt).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

TBH så kan det nog inte bli så mkt mer bananas än vad det redan är.

@psykers
Att skapa en magic-phase tror jag är ett genidrag. Och att man kommer kunna blocka spells är mkt mkt bra. Problemet tidigare har varit att det inte fanns ngt försvar mot skiten. I synnerhet blessings.
Nice att kunna blocka fortune på eldar eller 4++ på screamers.
Bra för spelbalans!

@missions / cards
låter som en kul grej. men det e upp till TO:s hur de vill ha det.

@foc
återigen så kommer TO:s avgöra denna delen :)

Mina värsta farhågor ligger i att Lords of war inte är optional utan på ngt sätt smyger sig in i den vanliga FoC:n.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Unbound ihop med subkomp lär bli riktigt skoj! :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Yabob skrev:
Denkan skrev:
+1

Och korten ser intressant ut (notera att de är för en egen typ av missions... inte de "vanliga" som vi spelar idag). Ser ut som att vi kommer kunna välja på två typer av turneringar.... den typen vi spelar idag och en där man använder korten (påminner lite om RoE tycker jag, fast mer dynamiskt).

Håller med dig. Det enda som jag vart "Wow! Va nice!" över var just de där korten och det "nya" missionsystemet. - det har jag höga förhoppningar på.
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

Jag blev bara trött av att läsa det hela. Det var lite ballt att man kan summon:a demoner. Annars vet jag inte...
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Skriv svar