Rykten om 7:th ed.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Rykten om 7:th ed.
Jag förstår hur du menar. Vart man sättre "tolleranspunkten" är ju delvis upp till mallen, men mest upp till turneringsarrangören.
Om en lord of war är bra som tre riptides kommer den ju alltid kompa som 3 riptides. Vill turneringen ha med LoW får man alltså med massa riptides på köpet vilket kanske inte är önskvärt.
Om en lord of war är bra som tre riptides kommer den ju alltid kompa som 3 riptides. Vill turneringen ha med LoW får man alltså med massa riptides på köpet vilket kanske inte är önskvärt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
jag förstår och jag håller med om att lords of war borde tillåtas på fler turneringar (det finns givetvis de turneringar som inte skulle tillåta dem men det är väl inget annorlunda än att det finns några som inte tillåter fort nu?) och är de inte bra så är det ju inga problem. Är de däremot starka, kanske rent av för starka som jag tror är fallet med nästan hälften av dem, så kommer de också kompas hårt. Inget nytt, inget ovanligt, bara andra saker som kompas 
Detta är ju sjukt!
https://www.facebook.com/BlogForTheBloo ... =1&theater
haha, hoppas min primaris psycher kan frammana en bloodthirster! 
Alla ni som tycker att det här är "fluffigt" och "som 40K ska spelas"... Vi har helt olika bilder av det här spelet. Och jag tycker inte att Unbound-arméer med temat allt som är bra är särskilt kul att möta heller.SnuffyN skrev:Detta är ju sjukt!
Det verkar som om mina gubbar ska samla lite damm. Eller spela 6th.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Tyraniderna förblir nog oberörda av både allies och framkallade demoner, men vilka fluffiga möjligheter som öppnar sig med Unbound! 
6e powern i daemonology. Blessing. Warp charge 3. Replace psyker with a Greater daemon of your choice (bloodthirster, keeper of secrets, lord of change or a great unclean one). The psyker counts as killed (lost to the warp) for all intents and purposes.
Brutet? Nä.
Fluffigt? Ja.
Roligt? JA!
Brutet? Nä.
Fluffigt? Ja.
Roligt? JA!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
WH 40k - Calvinball edition!
Fy fan vilken soppa 7th verkar utveckla sig till...
För första gången någonsin sedan 1993 har jag ingen som helst lust att förhandsboka den nya utgåvan eller köpa på releasedagen. Det kan ju bli bra men jag är ytterst skeptisk efter senaste årets releaser.
Fy fan vilken soppa 7th verkar utveckla sig till...
För första gången någonsin sedan 1993 har jag ingen som helst lust att förhandsboka den nya utgåvan eller köpa på releasedagen. Det kan ju bli bra men jag är ytterst skeptisk efter senaste årets releaser.
Hmm, en farseer borde iofs snarare framkalla en Avatar (greater deamon)Flogger skrev:6e powern i daemonology. Blessing. Warp charge 3. Replace psyker with a Greater daemon of your choice (bloodthirster, keeper of secrets, lord of change or a great unclean one). The psyker counts as killed (lost to the warp) for all intents and purposes.
Brutet? Nä.
Fluffigt? Ja.
Roligt? JA!
Jag tror dock att det blir en lista som man får slå på vilken typ av demon det blir, GW tycker ju om att man ska rulla tärning och låta slumpen avgöra.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó
...fortfarande, vi vet inga regler! Men visst, gnäll så mycket ni vill om det gör er nöjdare...SnuffyN skrev:Detta är ju sjukt!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."