Rykten om 7:th ed.

Har du hört det senaste från GW?
Neth_Oni

Re: Rykten om 7:th ed.

Inlägg av Neth_Oni »

jag hoppas de gör om systemet så det inte finns några battle-brothers :)

Ogglas

Inlägg av Ogglas »

jag hoppas dom tar bort poängsytemet och låter oss leka med vad vi vill!

I det gamla svenska figurspelet svarta korpen så löd reglerna nått i stil med: "Alla spelar med så många figurer dom har målat"

Det vore helt jävla magiskt!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Yabob skrev:Tau och Space Marines blir Desperate Allies?

http://www.belloflostsouls.net/2014/05/ ... es-in.html
Shit vad bra det hade varit om det stämmer! Bort med alla jävla battle brothers alltså! Allies of conveniance räcker gott.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

Jösses vad mycket positivare vibbar det var här än på Dakka. Där skulle man kunna tro att GW hade kidnappad nåns ungar, satt eld på forumet och skjutit en hund medan de skruvade sin mustasch på ett ondskefullt sätt.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Valrosskorv skrev:Jösses vad mycket positivare vibbar det var här än på Dakka. Där skulle man kunna tro att GW hade kidnappad nåns ungar, satt eld på forumet och skjutit en hund medan de skruvade sin mustasch på ett ondskefullt sätt.
Det här var väl även enda forumet med positiva kommentarer om Tyranidernas senaste codex?
Många forum verkar ha tävling i att vara mest upprörd, det känns som om det blivit kultur att vara emot förändring och bara se de negativa sakerna i många communitys.

Det är skönt att 40k.se har så många sköna snubbar som ser saker annorlunda! :wub:

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Det är väl inget nytt att det finns gnällspikar? Och har man ett internationellt forum så kan de alla lättare komma samma och dela med sig av sin 'förtjusning'.

Lite som när radio/tv personligheter twittrar eller facebookar ngt som andra hänger upp sig på. Jag lovar att de enda som läser dessa 'debattinlägg' är andra radio/tv tomtar så att cirkusen kan mata sig själv och sedan hittar det hela ut i idiotpressen(aftonbladet, expressen, dn, kvällsposten mm.) Senaste exemplet är väl Ametist Azordegan vs Janne Josefsson...
(bittert sidospår)

Hur som så skall det bli spännande!
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Läste något i ett rykte om "den nya allies-matrixen" Hoppas så mycket att BB är borta och att Tau slutar vara galaxens motsvarighet till en 5$ prostituerad.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

eldrak

Inlägg av eldrak »

Hoppas innerligt de fixar till spellgenereringen så den fungerar likadant som i fantasy och även döper om buff/debuff vad de nu heter till augment/hex så att det blir samma.

Halvar

Inlägg av Halvar »

eldrak skrev:Hoppas innerligt de fixar till spellgenereringen så den fungerar likadant som i fantasy och även döper om buff/debuff vad de nu heter till augment/hex så att det blir samma.
nejtack. att man får välja direkt man slå två lika är för mig en dålig mekanik när spells är såpass billiga som de är i 40k och nästan alla magiker har level 3 i grund.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Halvar skrev:
eldrak skrev:Hoppas innerligt de fixar till spellgenereringen så den fungerar likadant som i fantasy och även döper om buff/debuff vad de nu heter till augment/hex så att det blir samma.
nejtack. att man får välja direkt man slå två lika är för mig en dålig mekanik när spells är såpass billiga som de är i 40k och nästan alla magiker har level 3 i grund.
Jag tycker snarare att det är en kanon idé ifall man nu kommer kunna försvara sig mot dom värsta spellsen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar