Däremot så borde han kunna bli joinad av en annan IC eftersom regeln om att man inte kan joina enheter som alltid är ensamma är borta.SnuffyN skrev:
Skit också! Hoppades på att det skulle stå någonstans i FAQ. Läste det på ett annat forum och det var så sent att jag inte orka dubbel kolla.
7th ed FAQs uppe
Re: 7th ed FAQs uppe
Jag har inte hunnit med att läsa erratan ännu, men stämmer detta? Har exempelvis Eldar blivit av med alla sina typiska besvärjelser? Är det så att man väljer besvärjelser numera eller är de slumpvis valda som i 6e? Spelar en fet roll för mitt vilande Iyanden projekt...DHettNeck skrev:Alla verkar ha blivit av med sina gamla magier och tar nu från regelboken.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Röde skrev:Jag har inte hunnit med att läsa erratan ännu, men stämmer detta? Har exempelvis Eldar blivit av med alla sina typiska besvärjelser? Är det så att man väljer besvärjelser numera eller är de slumpvis valda som i 6e? Spelar en fet roll för mitt vilande Iyanden projekt...DHettNeck skrev:Alla verkar ha blivit av med sina gamla magier och tar nu från regelboken.
Det gäller inte alla. Eldar har t.ex bara fått ett tillägg om att samtliga psykers får välja Daemonology utöver de disciplines de redan kan välja mellan.
SW t.ex har dock helt förlorat alla sina egna och använder bara regelbokspowers.
Tröger syftar på de Codexar som kom innan 6th edition.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Precis. Det var det jag menade med gamla. Inser nu att det jag skrev var lite otydligt.Yabob skrev:Tröger syftar på de Codexar som kom innan 6th edition.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
- DHettNeck
Jag skulle säga att wordingen pekar på att det gäller när man targettar honom och hans enhet.Dugg skrev:How do you guys read the Runic Weapon change? Does it work on blessing or does it fall under the "no modifier" rule?
As Codex supersedes the Rulebook and it just says "adds 1 to the DtW rolls" I would think it works on blessing. What do you guys think?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Det är ju en modifier, och mot blessings får man inte använda några alls. Så jag håller med Tröger.DHettNeck skrev:Jag skulle säga att wordingen pekar på att det gäller när man targettar honom och hans enhet.Dugg skrev:How do you guys read the Runic Weapon change? Does it work on blessing or does it fall under the "no modifier" rule?
As Codex supersedes the Rulebook and it just says "adds 1 to the DtW rolls" I would think it works on blessing. What do you guys think?
Jag skulle vilja se att det uttryckligen stod att det funkar mot blessings för att man ska få bonus ändå. Nåt i stil med det som står för Tau markerlights och deras förmåga att boosta BS för snap shots.
Fast codex trumfar väl regelbok?DHettNeck skrev:Jag skulle säga att wordingen pekar på att det gäller när man targettar honom och hans enhet.Dugg skrev:How do you guys read the Runic Weapon change? Does it work on blessing or does it fall under the "no modifier" rule?
Jag skulle säga att den funkar!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
"Apply no modifiers"
Nej, det funkar inte. Runic weapons har gått tillbaka till att vara mer som psychic hood
Nej, det funkar inte. Runic weapons har gått tillbaka till att vara mer som psychic hood
- DHettNeck
Jag blir så trött på folk som slänger ur sig denna regeln så fort en otydlig regel i ett codex påverkas av en regel ur regelboken.daskad skrev:Fast codex trumfar väl regelbok?
Jag skulle säga att den funkar!
Att codex trumfar regelboken gäller ENDAST om det finns en direkt konflikt mellan två regler. Typ regelboken säger att swarms inte är scoring, codexet säger att "random swarm X" är scoring, codex trufar regelboken.
I detta fall finns ingen sådan konflikt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis