Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:Härligt att se dina alster kaptenen. Keep up the good work!
(Själv gick luften ur mig helt när det gäller 40K och GW:s överpriser....:( )
Tack!
Ah surt.. men du är också gammal nog att veta att det går i vågor. Om några månader kommer suget igen.. :mrgreen:

Efter att ha bläddrat i nya regelbokens syster som är en bilderbok på de olika arméerna så flammade en gammal kärlek upp.
Vilka minnen! Klassresa i London 1996, en kompis tog med mig till GW på Oxford Street, där föll jag pladask!
Vips så hade jag plöjt ner hela reskassan och lite till på Blood Angels! :wub:
Vi åkte tom ut till Hammersmith-butiken för att köpa en del som var slut på Oxford Street, och sedan lite till i Canterbury på vägen till båten hem. :D

Sedan dess har jag varit svag för Blood Angels. Jag har sålt och köpt över åren, men de har alltid funnits några av dem hemma.
Nu när jag packade ner dem som en del av flyttstädningen så kom känslorna tillbaka!
De är dammiga, illa målade (8-10 år sedan..), skadade och slitna, men nu ska de få kärlek igen!
Jag har typ 5000 poäng i bättre eller sämre skick, först ut till renovering är en klassisk Tactical squad.
Det här ska bli kul!

Välkomna ut ur garderoben grabbar!
Bild

Bild

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Ja! Mer mys med kaptenen, har varit lite brist på snygga modeller i den här tråden på sistone ;)

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Naz87 skrev:Ja! Mer mys med kaptenen, har varit lite brist på snygga modeller i den här tråden på sistone ;)
Jo jag har inte haft något målarsug överhuvudtaget.. Men nu så! :D

Projekt Renovering av Blood Angels
Ål Rajt! Får se hur länge jag brinner för de här gamla gubbarna och hur noga jag vill renovera, men första test-gubben var kul.
Skön variation också från 2 år av Tyranider Tyranider Tyranider.

Gubbe 1, av skitmånga:
Bild

Jag vill inte gå in i tokdetalj och fila bort alla missade mouldlines, eller ta bort 4 lager färg på vad som redan var begagnade gubbar när jag målade dem första gången, utan mer bara snygga till dem.
På den här har jag:
- Skrapat bort de grövsta mouldlinesen
- Borrat pipan in och tvärsigenom
- Lagt på en annan röd nyans på armouret
- Fyllt i all metall med ny färg
- Gjort om basen till att matcha de grå bräden jag spelar på
- Lagt in lila i färgschemat. Blood Angels är lite fancypants och fåfänga, lila passar in bra. Guncase, Ögonlinser etc. blir lila
- Slipat bort veck på gamla transfers och handmålat ikonerna ovanpå istället
- Sett till att fler detaljer är målade

Dessa gubbar som renoveras kommer aldrig att bli som nya, men de blir bättre än förr och då blir jag nöjd.
Jag har hellre 1000p där jag är nöjd med målningen än 10000p där jag inte är det.
En gubbe är ingen gubbe, första riktiga intrycket av hur det blir efter renoveringen kommer först när hela enheten står tillsammans.
Det är också elakt mot gubben att förstora upp bilderna på honom och granska så här nära.

1 gubbe klar, hinkvis kvar att fixa till och troligen ett nytt codex inom en snar framtid.. jag känner igen det här. :mrgreen:

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Det känns väldigt logiskt att ta upp en röd arme (igen) efter så mycket grönt! Som vanligt väldigt trevligt att vi får följa dina äventyr.

Testfiguren ser bra ut! Jag tycker inte att det syns att den har så många lager målade heller.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

katzenjammer skrev:Det känns väldigt logiskt att ta upp en röd arme (igen) efter så mycket grönt! Som vanligt väldigt trevligt att vi får följa dina äventyr.

Testfiguren ser bra ut! Jag tycker inte att det syns att den har så många lager målade heller.
Tack! :D

Mission: renovera även mina Blood Angels fortsätter.
Gubbe nummer 2 klar nu ikväll!

Bild

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Facebook-tumme-upp. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack! :D

Sakta men säkert, nu är jag uppe i en trio renoverade änglar. Hinner nog klämma in att måla någon till över fre-lör-sön hoppas jag!

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Vet inte ens i vilken flyttlåda min Blood Angels codex ligger just nu, men jag tror jag är uppe i 70 poäng! :mrgreen:

Sergeant Vixus och hans combat squad klara!

Bild

Jag har även spanat in ett målarbord till min framtida Mancave!
Bara en månad kvar till inflytt idag! :D

Bordet "Fredde" från Ikea, tillsammans med min vision:

Bild

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Gillar att du ritat in katten :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Lottomannen skrev:Gillar att du ritat in katten :)
va han sa..
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Skriv svar