Kul med ett renoveringsprojekt. Jag putsade ju upp mina nygamla Death Guard för en tid sedan. Inte helt lätt att backa bandet beträffande målningstekniken, men skoj.
Captains Corner
Re: Captains Corner
-Lille kissen...
Kul med ett renoveringsprojekt. Jag putsade ju upp mina nygamla Death Guard för en tid sedan. Inte helt lätt att backa bandet beträffande målningstekniken, men skoj.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Hur fick du katten att ligga still på anvisad plats? När jag målar har jag en som går och jamar i fönstret, en som stryker sig runt benen, och Bensin i knät...
Han måste planeras in!Lottomannen skrev:Gillar att du ritat in katten
Det är mer så att jag köper ett nytt bord till honom som jag dessutom får sitta och måla vid, om jag är snäll.
Oftast så lägger han sig still självmant och halvsover på bordet faktiskt.Boggalogg skrev:Hur fick du katten att ligga still på anvisad plats? När jag målar har jag en som går och jamar i fönstret, en som stryker sig runt benen, och Bensin i knät...
Efter att ha tassat runt på bordet och datorn och skapat lite oreda.
Bensin i knät?? Har du bensin på målarbordet, busar autocorrect, eller heter en katt Bensin?
Jo det följde jag! Du köpte ju tillbaka dem t.o.m!Röde skrev:-Lille kissen...![]()
Nej det är svårt.. De är målade över så stort tidsspann att teknik, färger, basning, nyanser och detaljer är helt utan en röd tråd. Dessutom är en del modeller så gamla att de saknar detaljer, en del är dubbelt begagnade och har tjocka färglager.
Jag vill inte börja om på noll genom att ta bort all färg, så det blir en tillfixning för att få till samma röda färg på alla, mer målade detaljer och mer genomgående samhörighet gällande baser, detaljers färger och annat.
Massor av gubbar kvar, men det är kul!
Och vilken skillnad poängmässigt att måla Space Marines mot Tyranider..
Med den här armén är det ju ingen utmaning att få ihop 5000 poäng!
Wash som torkar.. bra läge att få annat gjort här hemma!

Största (givetvis) katten heter Bensin...Kaptenen skrev:...
Bensin i knät?? Har du bensin på målarbordet, busar autocorrect, eller heter en katt Bensin?
Hahaha.. Bensin.. vilket roligt kattnamn! 
Vi har Chili och Strössel. Det är 5kg Strössel som brukar ta halva målarbordet.
Vi har Chili och Strössel. Det är 5kg Strössel som brukar ta halva målarbordet.
Slow and Purposeful..
Renoveringen går framåt!
Nu är jag inne på Marine nr 8 av 10, Blood Angels 3rd Company, 2nd Squad - Snart en hel squad klar!
Jag gillar verkligen Mk6 corvus hjälmarna, och eftersom han uppenbarligen har varit med förr så har han även Mk5 axelskyddet med nitar.
Nitar, eyeliner, dödskallar och en handgranat. Grym combo!
WIP

Renoveringen går framåt!
Nu är jag inne på Marine nr 8 av 10, Blood Angels 3rd Company, 2nd Squad - Snart en hel squad klar!
Jag gillar verkligen Mk6 corvus hjälmarna, och eftersom han uppenbarligen har varit med förr så har han även Mk5 axelskyddet med nitar.
Nitar, eyeliner, dödskallar och en handgranat. Grym combo!
WIP

3rd Company - 2nd Squad: Squad Vixus reporting for battle Sir!
Ah äntligen är första enheten renoverad och redo för action!
Det blev mer pill än vad jag trodde från början, jag har en svaghet i att fastna på detaljer på vad som av många anses som rank and file gubbar.
Squad Vixus

Jag ville jag prova att måla dit Blood Angels ikonerna samt Kompani- och Squad markeringarna istället för att köra med transfers, så det har jag gjort. Jag tyckte det blev bra. Inte i förstoringsglas, men på normalt avstånd och på brädet!
På några kunde jag ana rester och konturer av de transfers där en gång satt, det hjälpte.

Sergeant Vixus

Squad leader Beron

Jag vet att det är hinkvis med mouldlines på gubbarna och på sina ställen väldigt tjockt med färg.
Så mycket tid som det skulle ta att skrapa rent alla och strippa dem från färg och sen börja om nära nog på noll med målningen vill jag inte lägga på det här projektet, det skulle ta för lång tid och inte vara vidare roligt heller.
Jag vill bara lägga lite lagom med tid per enhet för att få målningen uppdaterad.
Nu är jag lite sugen på ett fordon! Någonstans har jag en Landspeeder nerpackad, ska leta efter den!
Ah äntligen är första enheten renoverad och redo för action!
Det blev mer pill än vad jag trodde från början, jag har en svaghet i att fastna på detaljer på vad som av många anses som rank and file gubbar.
Squad Vixus

Jag ville jag prova att måla dit Blood Angels ikonerna samt Kompani- och Squad markeringarna istället för att köra med transfers, så det har jag gjort. Jag tyckte det blev bra. Inte i förstoringsglas, men på normalt avstånd och på brädet!
På några kunde jag ana rester och konturer av de transfers där en gång satt, det hjälpte.

Sergeant Vixus

Squad leader Beron

Jag vet att det är hinkvis med mouldlines på gubbarna och på sina ställen väldigt tjockt med färg.
Så mycket tid som det skulle ta att skrapa rent alla och strippa dem från färg och sen börja om nära nog på noll med målningen vill jag inte lägga på det här projektet, det skulle ta för lång tid och inte vara vidare roligt heller.
Jag vill bara lägga lite lagom med tid per enhet för att få målningen uppdaterad.
Nu är jag lite sugen på ett fordon! Någonstans har jag en Landspeeder nerpackad, ska leta efter den!
Jag tycker det ser helt ok ut! Hade kanske valt gröna ögon istället. Strippa gubbarna hade inte tagit så lång tid. Själv har jag en stor glasburk med bromsvätska som jag brukar fylla med gubbar ibland, sen dagen efter är det bara att borsta av. Men visst, då hade du fått börja från början sen... 
- Lottomannen
Captains Corner
Är det inte för vasst med bromsvetska för plastmodeller? Annars är det bra att veta, har ett fång jag behöver ta tag i.
Roligt att se dig måla power armour, El Capitan. Hoppas du får ett nytt codex till dem snart också
Roligt att se dig måla power armour, El Capitan. Hoppas du får ett nytt codex till dem snart också
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K