Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Oh Mancave where art Thou?

Nära, men ändå inte alls.

Bild

Någon vecka till med att bygga och fixa och dona och måla möbler på all ledig tid, sedan är alla andra rum klara och det blir Mancave-time! :mrgreen:

Bulgrim

Inlägg av Bulgrim »

Alla kartonger innehåller såklart figurspelsprojekt i olika grad av färdigställande?
Och luckan i väggen är förstås ett ljuddämpat utrymme för kompressorn. :mrgreen:
Kommer att bli sjukt bra, grattis.
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

wow, det där var en massa McDonalds pommes kartonger, ser ju nästan ut som frysen på jobbet :P

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Och Harry är redan uppe på hyllan, fräckt!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Bulgrim skrev:Alla kartonger innehåller såklart figurspelsprojekt i olika grad av färdigställande?
Och luckan i väggen är förstås ett ljuddämpat utrymme för kompressorn. :mrgreen:
Kommer att bli sjukt bra, grattis.
Ah, vi talar samma språk! :D
Luckan i väggen leder till ett ganska rymligt utrymme där jag just nu förvarar projekt som är för värdefulla för att stå framme i röran.
En cave i min Mancave. En Mancavecave!
Neth_Oni skrev:wow, det där var en massa McDonalds pommes kartonger, ser ju nästan ut som frysen på jobbet :P
En kollega! :D
Vi hade över 200 när vi hade packat allt inför flytten. Perfekt storlek för att barnen skulle kunna hjälpa till att bära!
Flogger skrev:Och Harry är redan uppe på hyllan, fräckt!
Harry är väl hemma hos dig, eller? :D
Sherridan the Harridan mår inte bra i en väska, hon måste få flyga fritt.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

aha! man-cave-byggande! det förklarar tystnaden i den här tråden. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

@Lego
Om det vore så väl... Mer "alla-andras-cave"-byggande. :D

Vi fick nycklarna till huset den 1a Juli, och nu 3 veckor senare börjar det blir ordning och reda här!
Saknas bara gardiner i ett av barnens rum, bara en hylla i ett annat och annat smått i de flesta rum, jag ser ljuset!
Att min hobby kommer sist på listan håller jag med om - barnens rum, köket, sovrummet, gästrummet etc. måste fixas först.
Men snart! Jag har köpt en fin kontorsstol, ett bra bord, färg till att måla om displayhyllorna och vitrinskåpet, allt står nerpackat och väntar.

Det kommer bli toppenfint!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Project Mancave - Tjyvstart! :mrgreen:

Idag failade jag mitt Instinctive Behaviour test grovt!
Jag skulle börja måla köksmöbler - jag började istället på min målarstation :D
(Vi klarar oss utan skafferi / skåp för otympligt stora tallrikar i köket i en dag extra, helt säkert)

Jag välkomnar glatt Malkolm & Fredde (stol & bord) samt ett nytt högtalarsystem med subba till min Mancave och till att vara mina vapendragare i otaliga framtida målartimmar!
Bröder, välkomna! :wub:

Mancave WIP - 2014.07.22

Bild

Den stora hyllan från förra bilden ska målas svart, en byrå och ett vitrinskåp likaså.
Vitrinskåpet måste få en ny glasskiva efter Strössels nyfikna äventyr.
Ett displayskåp ska upp på en vägg.
Sen ska allt i kartongerna packas upp, så det är en bit kvar.

Spelrummet kommer att vara precis utanför, eller allrummet som resten av familjen kallar det.
Det här känns fantastiskt, 10 års sparande och nu får jag skörda! :D

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Kommer bli helt episkt!!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Projekt Mancave

Jag har ofta svårt att få enkla byggprojekt att hålla sig vid enkla (trogna följare minns tex en viss enkel displaybräda som slutade som något helt annat) och here we go again. :mrgreen:

Först tog min Mancave 1 steg bakåt då jag insåg att den måste vara Mancave / kontor, jag kan inte ockupera ytterligare plats i huset med pärmar, räkningar och sådant.
Jag förlorade därmed en del värdefull displayplats i bokhyllan.
Det kompenserade jag med att köpa ett väggskåp till min Tyranidarmé, vilket var mycket större i verkligheten än jag tänkt mig, men det är ju bara bra! 3 steg framåt på Nördskalan!

Skåpet ska sitta på väggen över målarstationen, glasskivor längst fram, hyllplan av glas, LED-belysning.. MOAHAHAHAHAHA!
Imorgon ska jag få hjälp att få upp det på väggen, sen ska äntligen Tyraniderna få komma ut ur kartongerna de bott i de senaste 6 veckorna.
(Även min sambo är glad över det, det har visat sig att jag tagit alla de bra lakanen till att bädda ner dem med. Jag var obildad nog på sängklädesfronten att tänka lakan som lakan..)

Väggskåp - WIP

Bild

Skriv svar