Lonestars 40K

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
lonestar

Re: Lonestars 40K

Inlägg av lonestar »

Alla backar och trappor och en bro till är på plats. Var tredje trappsteg är 1" stort för att lättare kunna gå upp med gubbar. De flesta trappor är också tillräckligt breda för att en rhino-klass tank ska kunna köra upp, bara för att få lite med spelduglighet, givetvis med ett dangerous terrain test.
Leker lite med kanten till platåerna, funderar lite på om det ska vara en liten mur eller bara ett räcke. Det som sitter där nu är ett putsnät med 13mm maskor.

Bild

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Spackla, spackla, spackla...
Trälisterna är där för att lättare få till en jämn tjocklek på spacklet.

Bild

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Go, go, go! :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Då var samtliga skivor spacklade och nu återstår lite torktid tills jag kan slipa och spackla igen efter behov. Det blev lite tjockare på vissa ställen så jag kanske får vänte tills torsdag. Under tiden tänkte jag börja på lite hus. Dessa tänkte jag bygga från grunden med 6 mm renoverings gips och kapaskiva (skummad pvc).

Bild

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Nu börjar det likna ett hus. Det saknas en del fasad-detaljer, golv på andra våningen, delar av tak mm.

Bild

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

En sista uppdatering för idag. Jag har lagt golv och håller på med armering som sticker ut på sina håll. Golvet består av golvpapp, sånt man lägger under parket. Alla plattor la jag ner i ett bad bestående av vatten och trälim, sen var det bara att lägga. Imorgon ska jag skära till plattorna som sticker ut över kanten på andra våningen.

Bild

frigobben

Inlägg av frigobben »

Kommer att bli kungligt (som vanligt)!

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Tackar!
Huset är så gott som färdigt, fattas en stor örn eller nåt på framsida ovan dörren, samt funderar jag på om jag ska ha banners mellan fönsterna.

Men först blir det att spackla skivorna en gång till.

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Du är så himla bra på dethär alltså, grymt bra att du lägger upp dina projekt här.

Vilka roliga missions man kan skriva för ett sånt bräde.
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Tackar. Ja man skulle kanske fånga upp vårat crusade of fire campagin som avstannat.

Skriv svar