Lonestars 40K

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
lonestar

Re: Lonestars 40K

Inlägg av lonestar »

Tänkte ha några träd på en rad, de kommer nog sakna gröna blad och vara mer utbrända. Jag gjorde dessa av en grövre kopparkabel, så är stammen i redan i ett knippe. Sen är det bara att tvinna ut grenar där man vill ha dem. Träden blev ca 9" höga.

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Snygga träd! Allt verkar så enkelt i dina beskrivningar. :D

Användarvisningsbild
Klurig

Inlägg av Klurig »

Upptäckte denna tråden igår. Har behövt hela natten på mig att plocka upp min underkäke från golvet. Den högsta standard på terräng jag har sett än så länge som inte varit professionellt utfört (fast du kanske jobbar med detta?). Måste bara fråga, har du nån GD vinst bakom dig?

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

@Kaptenen: Tack, det var inte så svårt, det tog lite tid att sitta och tvinna trådarna, jag har även lödat träden också så "trådarna" försvinner lite.

@Klurig: Tack! Har ingen GD vinst och jobbar som elektriker, men man lär sig nåt efter varje projekt. Jag brukar också prova nya saker eller försöka lösa vissa delar på nya sätt för att sedan kunna göra nästa projekt lite bättre än det förra. Till exempel, hade jag gjort djungelbordet idag så hade det varit helt annorlunda. Även skyttegravsbordet hade fått sig en förändring. Fick tag på några micro-led idag, så de dioramaskivorna jag funderar på att bygga i vitrinskåpen kanske får sig lite effektbelysning. :)

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Dina bord är helt fantastiska :-) mina vargar skulle inte säga nej till att få vistas där.... Det värsta är dock att dom skulle nog bli lite som tjuren Ferdinand, bara sitta där och njuta av omgivningen och glömma bort att kriga tillbaka.
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Tack för det! Då funkar min plan, paralysera motståndaren och skjut hans trupper i småbitar! :)

Fyra träd förtennade och nu väntar jag på lite hästhår för att göra "bladbollar" med.

Bild

Användarvisningsbild
Klurig

Inlägg av Klurig »

Med så här fina bord vore det synd och skam att inte använda dom ofta. Har du dom enbart till spel hemma, eller är du medlem i nån spelklubb så andra kan få njuta också? Jag tror jag läste nånstans i tråden att du bor i Malmö? Jag frågar givetvis skamlöst i eget intresse :P

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Det är för hemmabruk, jag bygger mest för att det kliar i fingrarna. Jag och tre andra försöker få till spel var annan till var tredje vecka ungefär. Annars finns de i Malmö som sagt. :-)

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

Fantastiska bord ! Och du får allt att låta så enkelt :D

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Tack! "Det är bar å bygg!"
Nu har jag inga problem med att sambon klagar, det gör det lite lättare att hålla på. :-)

Skriv svar