Team Tournament 2014

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Mortarion

Re: Team Tournament 2014

Inlägg av Mortarion »

Bra jobb med mallen. Man slipper massa tråkiga saker ju!

Några frågor bara. Först tror jag inte att jag uppfattade med svaret blev angående snabba IC:s. Vilken av följande entrys är det som gäller?
Maximum 1 multiwound independent character that may move more than 6” on its own in the movement phase.
Maximum 1 independent character that may move more than 6” in the movement phase.
De täcker ju exakt samma sak men den andra är en hårdare variant. Så en utav dem ska bort, men jag fattade aldrig vilken av dem det var.

Och sedan en (kanske dum) fråga om orkerna. De generella reglerna säger att:
"If vehicles may be taken as a squadron then no more than 2 vehicles may be taken per squadron."

I orkmallen står det sedan att:
"Maximum 3 Buggies in a unit."

Jag antar att den restriktionen i orkmallen gäller istället för den generella restriktionen och att det därför är OK att ta tre buggies. Eller?

Och till sist en fråga om missions. Om man drar ett tactical objective som inte går att klara (typ döda en flyer om motståndaren inte har någon flyer), vad händer då? Behåller man den och får discarda som vanligt, eller drar man ett nytt direkt, som det spelades på WarCon?

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

3 buggies är ok!
Det är Max en snabb multiwound som gäller.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Mortarion skrev: Och till sist en fråga om missions. Om man drar ett tactical objective som inte går att klara (typ döda en flyer om motståndaren inte har någon flyer), vad händer då? Behåller man den och får discarda som vanligt, eller drar man ett nytt direkt, som det spelades på WarCon?
Kasta och dra nytt direkt.

Skall fixa in detta, tack för heads up.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Vilken positiv och trevlig post mortarion. Fanns det en like knapp hade jag like:at skiten ur posten :)
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Kommer skicka en ny mall till Hylander snarast med quick fixes såsom:

SM Objective Secured wounds blir 35 som alla andra
Aun'va Räknas som Ethereal
Lite förtydlingar
singelwound independent karaktär kommer tillåtas

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Som svar på Trögers fråga angående Brotherhood champion och Grandmaster så är svaret nej. Det är samma Entry.

Bagarn

Inlägg av Bagarn »

Hylander skrev:Egentligen skall man inte skriva detta men jag bara måste...

Ibland är vissa saker såklart tveksamma och behöver benas ut för att få koll på det men man behöver ju inte krångla till det bara för att paragrafrytta. Jag är övertygad om att merparten av er vet exakt vad tanken är och hur det funkar så kom gärna med frågor om allt men försök gärna att lösa problemen istället för att skriva oss på näsan.

Puss på er :wub:
Tummen upp
Daniel "bagarn" Carlson

orgasmatron

Inlägg av orgasmatron »

LillePer skrev:Jag ska dubbelkolla dreadnought biten, men är rätt säker på att det är ok med 2 om de kommer från olika slots.
Wanna know :)

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Uppdateringar i mall och missions i första posten.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

en dread på elite och en på heavy är ok. (notera dock att en elite dread och en elite vendread är samma val dvs INTE ok)

Skriv svar