Team Tournament 2014

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Trulsante

Team Tournament 2014

Inlägg av Trulsante »

1-3-1 ja. Vi får diskutera matchtiden, dock om vi jämför med t.ex NOVA så är 3.15 generöst då dom spelar på 2.30 per match :)
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Papa D

Re: Team Tournament 2014

Inlägg av Papa D »

tycker Invis blir galet orättvis i detta utformande,

Borde vara antingen -2bs dvs massa saker skjuter sämre men vissa saker kan inte skjuta alls....
eller
Alla träffar på 6 or men man får skjuta med flamers och blasts...

allt annat är VÄLDIGT orättvist mot hög BS/ låg BS/ markerlights.. etc etc
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Orättvist mot låg BS arméer tänker du? Markerlights har ju alltid varit bra mot invis, det är ju ingen nyhet.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Hylander skrev:
Jonke skrev:Förtydligande fråga angående If a Tactical Objective is drawn that is impossible, during the game, to score you may discard it at once and draw another.

Får man bara kasta kort som aldrig varit möjliga att klara eller även kort som inte längre är möjliga att klara? T ex om jag möter en spelare med en flyer och skjuter ner den i runda 2 och sen drar scour the skies i runda 3. Får jag kasta den då? Jag kan ju inte klara den nu men den är ju teoretiskt möjlig att klara under matchen.
Du får bara kasta de som är omöjliga inför matchen. I ditt exempel ovan så får du inte dra om kortet.
Är inte detta en väldigt kass ruling? Det borde åtminstone vara så att om man drar ett kort som inte kan klaras av under resten av matchen så får man dra ett nytt. Jag tycker personligen också att om man har ett uppdrag som blir omöjligt att klara av så får man discarda detta gratis (typ ropa challenge, men den sista charactern dör).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Håller med Mattias, idag på föreningen spelades t.ex. en match mot demoner. De kan omöjligt faila leadership/pinning/fear så därför borde man få byta kort även där.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Katarsis skrev:
Hylander skrev:
Jonke skrev:Förtydligande fråga angående If a Tactical Objective is drawn that is impossible, during the game, to score you may discard it at once and draw another.

Får man bara kasta kort som aldrig varit möjliga att klara eller även kort som inte längre är möjliga att klara? T ex om jag möter en spelare med en flyer och skjuter ner den i runda 2 och sen drar scour the skies i runda 3. Får jag kasta den då? Jag kan ju inte klara den nu men den är ju teoretiskt möjlig att klara under matchen.
Du får bara kasta de som är omöjliga inför matchen. I ditt exempel ovan så får du inte dra om kortet.
Är inte detta en väldigt kass ruling? Det borde åtminstone vara så att om man drar ett kort som inte kan klaras av under resten av matchen så får man dra ett nytt. Jag tycker personligen också att om man har ett uppdrag som blir omöjligt att klara av så får man discarda detta gratis (typ ropa challenge, men den sista charactern dör).
Håller med, så spelade jag under hela ETC iaf. Är kortet inte längre möjligt att klara borde man få kasta det.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Papa D skrev:tycker Invis blir galet orättvis i detta utformande,

Borde vara antingen -2bs dvs massa saker skjuter sämre men vissa saker kan inte skjuta alls....
eller
Alla träffar på 6 or men man får skjuta med flamers och blasts...

allt annat är VÄLDIGT orättvist mot hög BS/ låg BS/ markerlights.. etc etc
Jag förstår inte denna kommentar alls. Som invis är nu så är den bra mot allt. Sure den är som bäst mot ws3/bs3, men bara för att en spell är bättre mot något än nått annat så är den ju verkligen inte orättvis. -2ws/bs med minimum 1 tycker jag är en utmärkt ruling (kanske för att jag kom på den ;) )
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Matchtiden är en följd av att vi vill kunna ge generöst med tid mellan matcherna då vi har relativt långt till matställen och vi inte vill skapa stress i samband med att ni käkar.

FÖRRA årets schema!!
Friday
18.30 - 21:45 - Game 1

Saturday
9.00-12:15 - Game 2
13:30-16:45 - Game 3
17.00-18.30 - Best Painted during the break for food
18:45-22:00 - Game 4

Sunday
9:00-12:15 - Game 5
12:30 - Award Ceremony

Vi vill förlänga lunchen på lördagen lite för att ni skall kunna ta er iväg å käka. Baguetterna har varit relativt uppskattade men jobbet att fixa dem har varit lite väl tungt för oss som arr. Därför får ni fixa käka på egen hand vilket kan ta lite tid. Sedan anser vi att vi börjar tidigt nog på lördagen samt slutar relativ sent också så det är helt enkelt svårt att få de 24 timmarna att räcka.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Halvar

Inlägg av Halvar »

Trulsante skrev:1-3-1 ja. Vi får diskutera matchtiden, dock om vi jämför med t.ex NOVA så är 3.15 generöst då dom spelar på 2.30 per match :)
och det enda jag har hört från nova är att man inte kan spela arméer som ens nästan har lite kroppar i sig.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

För Tyranider i mallen:
Räknas FMC-wounds in i det maximala antalet MC-wounds du får ha i listan eller är de separata?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar