Space Wolves
Moderator: Kompmallsansvariga
- speedfreek
Re: Space Wolves
Heja Jeppa!
(men att gälla den viktigaste fasen av 20+ faser är också ganska bra...)
(men att gälla den viktigaste fasen av 20+ faser är också ganska bra...)
I FAQ:n säger GW att man ser till resultatet och inte enskilda tärningar. Om du slår en etta och en fyra på ett difficult terrain test blir resultatet fyra. Det är inte ett och får inte slås om. Om du däremot slår två ettor blir resultatet ett och du får slå om båda tärningarna.svenska40k-konto skrev:Om man slår 2D6 med resultatet en 1:a och en 4:a. Så kan man slå om 1:an och låter 4:an ligga kvar, eller har jag missat något?Mortarion skrev:2d6 där man väljer den högsta kan bli ett om man slår en dubbeletta.
-
Booogeyman
OkejMortarion skrev:I FAQ:n säger GW att man ser till resultatet och inte enskilda tärningar. Om du slår en etta och en fyra på ett difficult terrain test blir resultatet fyra. Det är inte ett och får inte slås om. Om du däremot slår två ettor blir resultatet ett och du får slå om båda tärningarna.svenska40k-konto skrev:Om man slår 2D6 med resultatet en 1:a och en 4:a. Så kan man slå om 1:an och låter 4:an ligga kvar, eller har jag missat något?Mortarion skrev:2d6 där man väljer den högsta kan bli ett om man slår en dubbeletta.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"
Have you really won?"
Generellt så slås dessutom alla tärningar om för xD6 (boxen på s2).
Jag tycker efter att ha läst komp mallen att wolfguard units straffas kanske lite för hårt om de tas som troops. Tycker folk verkligen att wolf guards som troops är så farligt? Utöver att de kostar mer än vanliga marines måste man först sänka en massa poäng i Logan för att få ta dom. Om rädslan grundas i att terminator listor skall dominera så är väll den rädslan ogrundad? Darkangels som också kan göra terminator listor kommer redan undan mycket billigare med sina dethwing listor. Desutom blir det mindre straff för darkangels desto fler terminator squads de tar.
Är förmodligen partisk här och därför inte klarsynt eftersom jag själv spelar en del terminators. Är det så att space wolf terminators är så pass mycket "bättre" än darkangels som straffet är högre eller är det så att man inte vill se wolf guards i tda på turneringar? Måste tillägga att mina observationer är från ett perspektiv där swefaq är inblandad och drar upp darkangels wargear till den nya standarden.
Är förmodligen partisk här och därför inte klarsynt eftersom jag själv spelar en del terminators. Är det så att space wolf terminators är så pass mycket "bättre" än darkangels som straffet är högre eller är det så att man inte vill se wolf guards i tda på turneringar? Måste tillägga att mina observationer är från ett perspektiv där swefaq är inblandad och drar upp darkangels wargear till den nya standarden.
Angående Wolf Guards, gäller combi-weapon minuset för alla WGs sammanlagt eller för varje enhet separat. D.v.s 2x4 Combi-Weapons, ger det -5 eller -2?
//Magnus
//Magnus
Som jag förstår det är det för varje enhet då inget annat anges.
ok, det jag tror med, men ville bara vara säker.
//Magnus
//Magnus
Lite tankar jag fått efter GC och listan jag körde där.
* Bjorn -10. Njae... Inget EA och Initiativ 3 är verkligen inte hett för 270p. Med -7 skulle jag kanske tänka mig att spela han på kompmallad turnering.
* Rune Priest. Generellt känns spellsen rätt hårt kompade. Jag körde dock med Living Lightning som borde ha mer minus, och Tempest Wrath som borde ha mindre.
* Varför ger Vargarnas Iron Priest minus, men Marines Techmarine plus?
* Grey Hunters var värda vartenda minus dom fick.
* Minus för Fist på Blood/Swift/Sky-claws vetti sjutton om det behövs (På WG ska det dock vara minus).
* Long Fangs minus kändes helt klart passande.
* Bjorn -10. Njae... Inget EA och Initiativ 3 är verkligen inte hett för 270p. Med -7 skulle jag kanske tänka mig att spela han på kompmallad turnering.
* Rune Priest. Generellt känns spellsen rätt hårt kompade. Jag körde dock med Living Lightning som borde ha mer minus, och Tempest Wrath som borde ha mindre.
* Varför ger Vargarnas Iron Priest minus, men Marines Techmarine plus?
* Grey Hunters var värda vartenda minus dom fick.
* Minus för Fist på Blood/Swift/Sky-claws vetti sjutton om det behövs (På WG ska det dock vara minus).
* Long Fangs minus kändes helt klart passande.
Fråga om mallen:
Ger fist på wolf guard i en grey hunter-unit minus om WG:n har terminator armour? Dvs en wolf guard med storm bolter, powerfist och cyklone ger -5?
Ger fist på wolf guard i en grey hunter-unit minus om WG:n har terminator armour? Dvs en wolf guard med storm bolter, powerfist och cyklone ger -5?
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com