Team Tournament 2014

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
LillePer

Re: Team Tournament 2014

Inlägg av LillePer »

Yes 1500.

Newyn

Inlägg av Newyn »

Angåended 5 special/combi -weapon.
Hur funkar den.
I SW har jag 3 olika vapen som står under special weapons. Är det endast dem eller är det andra också. Om det är endast dem hur funkar det i codexar som inte har den benämningen?
Om det är andra också vad räknas dit? Så fort man byter ut ett vapen mot annan utrustning etc.

Stält frågan tidigare men inte fått svar och håller på och tittar på lag men är osäker på den här punkten, vet därför inte om jag behöver göra om laget eller inte.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Newyn skrev:Angåended 5 special/combi -weapon.
Hur funkar den.
I SW har jag 3 olika vapen som står under special weapons. Är det endast dem eller är det andra också. Om det är endast dem hur funkar det i codexar som inte har den benämningen?
Om det är andra också vad räknas dit? Så fort man byter ut ett vapen mot annan utrustning etc.

Stält frågan tidigare men inte fått svar och håller på och tittar på lag men är osäker på den här punkten, vet därför inte om jag behöver göra om laget eller inte.
Nu gissar jag att den här är till för enheter som kan ta enorma mängder Special Weapons (Plasma/Melta/FlamerGrav) eller combivarianter av dessa. Berörda enheter är troligen Wolf Guards av bägge varianterna, CSM Chosen, SM Sternguards och annat av samma smak. Min kuliga enhet med sex Chosens, fem plasmaguns och en chef med combi.plasma är alltså en no go. Om någon av dem har en Bolter istället är det lugna puckar.

Som jag tolkar det...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Som Serpent beskriver det är korrekt. Det kanske borde utökas till några fler enheter men som det är nu gäller det tillköpta specialvapen såsom combiplasma/melta.

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Cappas fire dragons på max 5 st av den ovan diskuterade punkten oxå?

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Det var inte tanken när vi skrev regeln och den borde nog skrivits mer utförligt för att inkludera sådana enheter. Så nej.

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

LillePer skrev:Som Serpent beskriver det är korrekt. Det kanske borde utökas till några fler enheter men som det är nu gäller det tillköpta specialvapen såsom combiplasma/melta.
Inkluderas heavy weapons?

Newyn

Inlägg av Newyn »

Hur är det med pistoler?
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

Poet

Inlägg av Poet »

Glömt lucky stikk på ork kompen.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Poet skrev:Glömt lucky stikk på ork kompen.
Skojar du eller?

Den är ok på mega armour, men nu är det 2+ sen 4+ och man DÖR om man misslyckas 3 ggr. Den bör inte begränsas på något annat sätt.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar