Team Tournament 2014
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Team Tournament 2014
Angående specialweapon inlägget så räknas INTE pistoler och Heavy weapons.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Team Tournament 2014
Klart man dör, man har ju slut på woundsFlogger skrev:Skojar du eller?Poet skrev:Glömt lucky stikk på ork kompen.
Den är ok på mega armour, men nu är det 2+ sen 4+ och man DÖR om man misslyckas 3 ggr. Den bör inte begränsas på något annat sätt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
En fråga om formations. Det står i den uppdaterade mallen att orkerna får använda formations. Det finns bara en i codexen, och den innehåller 6 enheter ork boyz. Innebär det att man är undantagen från förbudet mot max tre av samma Troops-enhet om man spelar med den formationen? (Det är väl iofs mest en teoretisk fråga, eftersom det blir rätt svårt att få upp den formationen till 1500 p själv och man får inte ta en extra detachment, men det är ändå kul att veta vilka valmöjligheter man har.)
Och angående Lucky stikk så vet jag inte om den borde bannas, men den är ju det största nobrainervalet i codexen oavsett rustning. Bara WS-bonusen är värd poängen och rerolls är mest en bonus för att göra lite fler wounds i närstrid om man inte har mega armour. Att missa tre i samma runda gör man ju enbart om man medvetet chansar på det tredje omslaget och då får man skylla sig själv.
Och angående Lucky stikk så vet jag inte om den borde bannas, men den är ju det största nobrainervalet i codexen oavsett rustning. Bara WS-bonusen är värd poängen och rerolls är mest en bonus för att göra lite fler wounds i närstrid om man inte har mega armour. Att missa tre i samma runda gör man ju enbart om man medvetet chansar på det tredje omslaget och då får man skylla sig själv.
När det gäller orkformationen är svaret nog tyvärr nej. (Säger jag helt utan att kolla med någon annan i gruppen)
Samma sak med SW's foramtion också, 5 Greay hunter och 2 long fang? Bryter med highlander 
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Och poängen räcker inte till till en GK-formation
Som också bryter flabbergast...
Som också bryter flabbergast...
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Can a codex only be used once as previous years?
yeah, 4 unique codicies in a team...
Yupp. However if you got a real cool concept (Playing Chaos Daemons with one god of each) we might do an exception. Just mail in the idea and ask. We don´t promise anything but asking never hurts.Alpharius skrev:Can a codex only be used once as previous years?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Vad händer vid wipe? Stannar matchen enligt regelboken eller fortsätter den?