Team Tournament 2014

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Gonka Koff

Re: Team Tournament 2014

Inlägg av Gonka Koff »

Ibland får folk fnatt, sist det var riktigt allvarligt var väl när Jocke Rapp började testa YLVA-tärningar i vredesmod (http://svenska40k.se/forum/viewtopic.ph ... lva#p93321 , tre poster ner.

Rickard, allvarligt..? dina "mörkgrå och blå White Scars"? (Hurtänkterunu?) å sen postar du en bild på ett gäng gubbar. Eldargubbarna VET du ju är helt ok, dom har ju samma målning, samma tema, samma baser, samma allt.

Problem uppstår ju först när det är uppenbarligen olika arméer som är blandade, hur ska man på något sätt kunna se att den där bikern och den där terminatorn kommer från olika arméer? Bikern är ju, allvarligt talat, inte speciellt färggrann.

Mer intressant skulle väl vara att visa hur två gubbar av samma sort ser ut bredvid varandra, och då helst två färdigmålade ;).
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Hylander skrev:Så nära som dina bilder visar så tror jag inte det är några problem med dina SM. Det var i min mening en fråga om att vara på säkra sidan. Men efter att ha sätt bilden så tycker i alla fall jag att det inte är några problem, speciellt då basningen är såpass lik.
Då är jag nöjd :) basningen ser ju liknande ut eftersom den är identisk ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
DHettNeck

Inlägg av DHettNeck »

Gonka Koff skrev:Rickard, allvarligt..? dina "mörkgrå och blå White Scars"? (Hurtänkterunu?) å sen postar du en bild på ett gäng gubbar. Eldargubbarna VET du ju är helt ok, dom har ju samma målning, samma tema, samma baser, samma allt.

Problem uppstår ju först när det är uppenbarligen olika arméer som är blandade, hur ska man på något sätt kunna se att den där bikern och den där terminatorn kommer från olika arméer? Bikern är ju, allvarligt talat, inte speciellt färggrann.

Mer intressant skulle väl vara att visa hur två gubbar av samma sort ser ut bredvid varandra, och då helst två färdigmålade ;).
Jag tror inte riktigt jag förstår vad du menar helt ärligt, så jag försöker svara så gott jag kan ;)

Eldargubbarna framgick det väl av min post att jag tyckte var ok, jag tog dom bara som ett bra exempel på att olika enheter i en armé kan vara målade på olika sätt. Sen vet jag mycket väl att mina bikes är ganska fula, och inte riktigt färdigmålade. Dock uppfyller dom grundkraven för att vara målade på denna turneringen, och det jag ville veta var om det var ok att ha bikes målade annorlunda jämfört med resten av armén?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Det jag menade var väl att du som varit med ett tag borde förstå att ingen kommer att begripa att dom där gubbarna kommer från två olika arméer, ifall du inte ställde två av samma sort bredvid varandra och dom var olika målade.
Sen blir man ju såklart en smula provocerad när du pratar om din blå-grå armé som "White Scars", då dom såklart uppenbarligen inte ser ut som just White Scars, och till råga på allt var gubbjäveln knappt målad. En svart gubbe med lite grå drybrush kan väl vara WS, CF, BT, RW, IH, BA, DA osv precis lika gärna som UM?
Det var därför jag blev lite dryg, förlåt. Jag kommer kanske försöka spela mina Ultramarines som Black Templars eller nåt så jag kanske inte ska vara så kaxig.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Konfa

Inlägg av Konfa »

Hur många platser finns kvar nu? Vi har lite problem med vår uppdelning, saknar en spelare, och vill ju inte missa chansen.o

Anmäl era lag och ragga spelare efteråt. Det brukar alltid finnas någon legoknekt som gärna spelar i ett lag.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

8 garanterade lagplatser kvar.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
DHettNeck

Inlägg av DHettNeck »

Gonka Koff skrev:Det jag menade var väl att du som varit med ett tag borde förstå att ingen kommer att begripa att dom där gubbarna kommer från två olika arméer, ifall du inte ställde två av samma sort bredvid varandra och dom var olika målade.
Sen blir man ju såklart en smula provocerad när du pratar om din blå-grå armé som "White Scars", då dom såklart uppenbarligen inte ser ut som just White Scars, och till råga på allt var gubbjäveln knappt målad. En svart gubbe med lite grå drybrush kan väl vara WS, CF, BT, RW, IH, BA, DA osv precis lika gärna som UM?
Det var därför jag blev lite dryg, förlåt. Jag kommer kanske försöka spela mina Ultramarines som Black Templars eller nåt så jag kanske inte ska vara så kaxig.
Jag benämnde dom som White Scars just eftersom det är det jag har spelat dom som. Hyllander har ju sett mina arméer många gånger, så när han sa nej tyckte jag att det var bäst att lägga upp en bild för att få klarhet i hur pass hårda dom kommer vara med bedömningen. Det är väl bättre att ha klarhet i detta från början än att bli överraskad.

Men det är ju kul att även du blir lite exalterad ibland Lampan :wub:
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

DHettNeck skrev:... Hyllander har ju sett mina arméer många gånger, så när han sa nej tyckte jag att det var bäst att lägga upp en bild för att få klarhet i hur pass hårda dom kommer vara med bedömningen. Det är väl bättre att ha klarhet i detta från början än att bli överraskad.

Men det är ju kul att även du blir lite exalterad ibland Lampan :wub:
Hur i hela friden kan du tro att en så pass disträ person som jag, skall hålla reda på allas arméer. Speciellt en SM lista jag aldrig mött. Du tror alltför väl om mig... ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
DHettNeck

Inlägg av DHettNeck »

Hylander skrev:Hur i hela friden kan du tro att en så pass disträ person som jag, skall hålla reda på allas arméer. Speciellt en SM lista jag aldrig mött. Du tror alltför väl om mig... ;)
Är det så att nån börjar bli lite gamal och gaggig ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Bronson

Inlägg av Bronson »

DHettNeck skrev:
Hylander skrev:Hur i hela friden kan du tro att en så pass disträ person som jag, skall hålla reda på allas arméer. Speciellt en SM lista jag aldrig mött. Du tror alltför väl om mig... ;)
Är det så att nån börjar bli lite gamal och gaggig ;)
Ingen kommer ihåg den färgkombinationen gaggig eller ej. Säger inte att det är fult eller inte fyller kraven för alla turneringar utan bara att den inte direkt etsar sig fast på näthinnan ;)
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Skriv svar